Hoi Ton,
Ik doe niets anders dan de meeste mallen makers, de mal bestaat uit een 8 tal lagen glasmat van 163gr/m².
Het gewicht van de eerste romp was 1100 gr de 2de romp was 1070gr.
Dus rond de 1100 gr dus, met een extra laag verf en al spanten erin zal dit iets hoger liggen.
Het is de bedoeling om van de vleugels ook een mal te maken zodat ik op vrij korte tijd een nieuw toestel kan maken...een beetje als een ARF. :wink:
Of ik nog plannen heb om andere kisten te mallen is een moeilijke vraag.
In de eerste plaats zal veel afhangen wat betreft de verkoop van deze Spitfire.
Het maken van mallen is natuurlijk niet goedkoop, maar dat weet je waarschijnlijk wel.
Maar op het programma staan nog een P51B, P40B, P47B/D en een FW190 dat staat al vast.
Dus nog keuze genoeg, nu alleen de tijd vinden om ze te maken. :wink:
Of ik die alleen ga maken, nee zeker niet de P51B en de P40B zullen waarschijnlijk net zoals de Spitfire naar mij worden gezonden ik heb ze wel voor de persoon in kwestie getekend in CAD. :twisted:
De Typhoon kan er inderdaad nog bijkomen. :wink:
De kisten die ik zal maken in de toekomst zullen allemaal schaal 1/5 zijn.
of rond de 2 meter.
Dus indien interesse in een BT Spitfire ROMP en schaalonderdelen dan mag je me altijd mailen op tom@t-birds.be en hier een kijkje nemen http://www.t-birds.be/products
Tot hoors
Tom
Ik doe niets anders dan de meeste mallen makers, de mal bestaat uit een 8 tal lagen glasmat van 163gr/m².
Het gewicht van de eerste romp was 1100 gr de 2de romp was 1070gr.
Dus rond de 1100 gr dus, met een extra laag verf en al spanten erin zal dit iets hoger liggen.
Het is de bedoeling om van de vleugels ook een mal te maken zodat ik op vrij korte tijd een nieuw toestel kan maken...een beetje als een ARF. :wink:
Of ik nog plannen heb om andere kisten te mallen is een moeilijke vraag.
In de eerste plaats zal veel afhangen wat betreft de verkoop van deze Spitfire.
Het maken van mallen is natuurlijk niet goedkoop, maar dat weet je waarschijnlijk wel.
Maar op het programma staan nog een P51B, P40B, P47B/D en een FW190 dat staat al vast.
Dus nog keuze genoeg, nu alleen de tijd vinden om ze te maken. :wink:
Of ik die alleen ga maken, nee zeker niet de P51B en de P40B zullen waarschijnlijk net zoals de Spitfire naar mij worden gezonden ik heb ze wel voor de persoon in kwestie getekend in CAD. :twisted:
De Typhoon kan er inderdaad nog bijkomen. :wink:
De kisten die ik zal maken in de toekomst zullen allemaal schaal 1/5 zijn.
of rond de 2 meter.
Dus indien interesse in een BT Spitfire ROMP en schaalonderdelen dan mag je me altijd mailen op tom@t-birds.be en hier een kijkje nemen http://www.t-birds.be/products
Tot hoors
Tom