Bouwverslag Brian Taylor 83 inch Spitfire

hahaha Januari natuurlijk...elke maand gaat de teller terug op 0. :wink:

Iedere maand krijg ik meer en meer bezoekers, alleen spijtig dat de meesten zich niet inschrijven in het gastenboek. HINT HINT!!!! :twisted:

Groetjes
Tom

Hoi Jacques,

Inderdaad niet niks en dus een goede plaats om reclame te maken.
Aan alle SPONSORS die dit willen horen. :wink:

Groetjes
Tompie

Hoi Schaalfreaks,

Wat ik vandaag in mijn brievenbus vond, je gaat het nooit geloven!!! :banana:
Een ganse film over de MH434 Spitfire, geschiedenis van A tot Z...PRACHTIG gewoon, heb beelden gezien waarvan ik niet wist dat de Spitfire zo ooit kleuren heeft gehad!!!

David Tilbury een vriend vanop een ander forum had me deze toegezonden, samen met schaal velgen voor de wielen, extra blisters en fishtail uitlaten voor de Spitfire...

Van zodra ik thuis ben neem ik er foto's van en plaats ik ze online.

Tot hoors
Tom

Hoi Jacques,

Dat is een mooie foto!!!
Bedankt daarvoor.

Van zodra ik tijd heb plaats ik de beloofde schaalonderdelen online.

De voorbije dagen heb ik nieuwe mallen gemaakt voor de schaalonderdelen...moet perfect zijn hé.

Ondertussen zijn de eerste Spitfire rompen ook verkocht... :wink:

Tom

Heren,

Beter laat dan nooit (serverproblemen), maar hier zijn ze dan foto's van de schaalonderdelen.

Wielvelgen
DSC00949.jpg

Schaaluitlaten, blisters en wielvelgen.
DSC00952.jpg

DSC00954.jpg

Groetjes
Tom

Hoi Tom,

Leuke onderdelen, hoe ga je die velgen monteren en zit er een lasnaad op de uitlaat.

Ho nog even vergeten waar zijn de onderdelen van gemaakt en wat weegt dat totaal.

Je hoeft eigenlijk nog maar weinig zelf te doen :wink: :wink: :wink: :wink: makkie toch eigenlijk zo'n schaalmodel dat zou iedereen kunnen bouwen, jammer dat dat niet gebeurt.

Ton

Hoi Ton,

Vorige week heb ik wielen besteld voor de Spitfire de velgen zouden op deze wielen moeten passen, waarschijnlijk is het gewoon lijmen.

Deze onderdelen heb ik gekocht van David in Engeland en ga ze zelf niet verkopen, dat laat ik aan hem over om een goede verstandhouding te blijven hebben natuurlijk.

Ik zou niet weten waaruit deze onderdelen gemaakt zijn, waarschijnlijk een soort 2 componenten lijm, maar geen epoxy dat is zeker.
Heb ze nog niet gewogen, maar dat valt best mee.
Voor mezelf was ik van plan enkele malletjes ervan te maken en de in glasweefsel te maken. :twisted:
De lasnaad is er inderdaad op te vinden.

Inderdaad ik hoef maar weinig zelf te doen, waarom dingen gaan maken als ze door andere al zeer goed gemaakt zijn.
Hoef het wiel niet opnieuw uit te vinden en zolang ik van iedereen toelating krijg om het mogelijk te verkopen of te leveren is dat voor mij goed. :lol:
We moeten elkaar een beetje helpen hé. :wink:

De vleugel bouw ik wel volledig zelf en maak er ook een mal van later op het jaar.

Tot hoors
Tom

Je hebt groot gelijk, het ziet er super uit en als er niets te verbeteren valt en het is zo te koop hoef je niet te tobbe.
Persoonlijk vind ik het kopen minder leuk omdat het maken ervan ook heel leuk is en de uitdaging des te groter, voor mij geeft dat veel meer voldoening.

Hoop de Spit dit jaar zeker op de wedstrijden te zien dus opschieten, wil je niet pushen maar!!!!!grapje

Ton

Hoi Ton,

De eerste versie van mijn Spit zal niet tot in detail gemaakt worden, maar is meer een functionele kist.
Vooral om de nodige ervaring op te doen met haar. :wink:
Wel natuurlijk de kleuren, maar geen schaalcockpit, canopy die open kan en zo verder.
Dus zie ik dit puur functioneel en ben ik ook van plan een leraar-leerling zender bij aan te schaffen om andere eens met een Spitfire te kunnen laten vliegen.
Denken doen we natuurlijk veel. :lol:
De kleuren van de eerste Spitfire gaan zijn zoals gebruikt in het Belgische leger als opleidingstoestel, grijs met gele brede banden over de vleugel en staart, dus niet de camouflagekleuren.

Mijn 2de kist zal ik zo schaal mogelijk maken en in de kleuren zoals hij oorspronkelijk is bij OFMC beter gekend als de MH434.

Of ik dit jaar op wedstrijden aanwezig zal zijn dat weet ik nog niet, misschien als sportscale om ervaring op te doen.
Ik heb wel een sportvergunning aangevraagd, maar in 2005 kan je maar beter een helm en de nodige bescherming meebrengen, want dan zal er zeker een Spitfire MKIX opzoek gaan naar vijandige toestellen en het luchtruim onveilig maken. :twisted:

Groetjes
Tom

Hoi Jacques,

Wat bedoel je met artwork?

Tom
ps: lig momenteel in het gips met de pols dus zal wel een tijdje duren voor er updates komen :cry:

Tom!

Beterschap met je pols! :?

(Wat heb je gedaan? Te hard geschuurd? RSI? Niks ernstigs, hoop ik?)

Sterkte!

jan

Hoi Jan,

Sport is gezond zeggen ze. 8O
Beoefen sinds mijn 13de Ju-jutsu en daar is het gebeurd.
LANG LEVE HET VLIEGEN!!!! :lol:

Ligamenten in de pols zijn gescheurd en nu net spraken ze nog van de kruisbanden, op 4 maart moet ik naar het universitair hospitaal voor verder onderzoek om het misschien te laten opereren. :?

Ze hebben er nu een mooi malletje van gemaakt. :twisted:

Groetjes
Tom

Back