Ik heb de zelfde constructie bij mijn Supra light vleugels gebruikt en nooit een probleem gehad wel had ik daar inderdaad capstrips op en die waren CS 10 0,12 mm x 1,0 mm 2 Rovings 67 tex (0,08 NF24) 0,2 gr. / m Aufleimer - Capstrips van EMC Vega.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop dat je tussen die balsa kern en die carbon-buis/-slang nog wel 2 capstrips (boven en onder) van carbon legt. Dus carbon ipv. een vurenhouten latje.Dirk, hartstikke bedankt voor deze uitgebreide uitleg.
@Peral : ik ga gebruik maken van de volgende kous: Carbonvezel slang gevlochten18 mm - Carbonwinkel.nl
Dus eigenlijk word de ligger zo: Het balsa als kern, met daaromhene een laagje carbon weefsel, dit kan de krachten wel opvangen denk ik.
Ik moet alleen de balsa kern kops maken.
Robert zegt dat hij ook zo zijn liggers maakt voor zijn supra's, dus dan moet het zeker wel voldoende zijn voor de bubble dancer.
~Gert Jan
100% correct!Kousje moet je niet gebruiken als capstrips. Capstrips zijn unidirectionaal in vezelrichting en dat heb je juist nodig.
Ook correct, maar met de kanttekening dat je een kous veel strakker om die ligger heen kunt krijgen. Hierdoor neemt de kwaliteit van de ligger toe.Ik weet niet hoe groot je kousje is maar als je hem openknipt heb je gewoon weefsel onder 45graden dat 2x zo duur als normaal is ;-)