bouwverslag cap 232

Montage van de motor op de romp? Of problemen in de trend van: ik flikker die motor tegen de muur omdat ie het niet doet? En je hebt gelijk: SCHOOL GAAT VOOR!!!!!!!!!!!!!!!!! (Opvoedkundig correct nietwaar Sjaak?)

afb15890.jpg

afb15891.jpg

afb15893.jpg
afb15892.jpg

afb15969.jpg

het gat voor de uitlaat
afb15965.jpg

de tank moet nog wel helemaal worden gevild met schuim, enz
afb15966.jpg

de motorkap
afb15967.jpg

schanieren
afb15968.jpg

de roeren aan de romp
afb15970.jpg

tussenstandje

afb16236.jpg

plamuuren:(
een handigheidje: bij bizon lijm zitten meestal van die gele lijm spatels
als je de dobeltjes er af zaagt en afschuint den heb je een mooie "plamuur"spatel
afb16240.jpg

afb16241.jpg

omdat ik het richtingsroer van uit de romp aanstuur moet er ook een kabel heen lopen
daar is dit voor;)

Niet knuffelen !!!!!!!!!!!!!!!!. Maar je moet aan de cap bouwen!! Je schiet trouwens al behoorlijk op.

Wanneer denk je dat hij vliegklaar is?

Gr. Bert

weet niet ik hoop end maart begonen te zijn met bespanen dan heb ik spreekbeurt nl en gaat over modelvliegen dus neem ik deze mee
ik heb get uitlaat gat niet rond maar is nu recht

ik ben nu aan het lakken en zal er even een paar foto`s van maken maar verder is die ruwbouw klaar :)
en dan maar oracoveren:)

ik blijf toch wel doorgaan als die van het zomer moet vliege
afb17784.jpg

lakken....
afb17785.jpg

lakkennn.....
afb17790.jpg

en nog meer lakkennnn..........
haha ik ga morgen beginen met het bekleden van de roeren

ziet er nice uit. wat is het voordeel van lakken voor het bespannen?

ik lak hem alleem bij de motor dat er geen brandstop in het hout trekt
ik lak hem tot de cockpitkap dan hem je langer plezier van je model dat de oracover mooi blijft

Raymon, ik zag 2e paasdag dat je al bezig was met de roeren te bekleden met oracover. Hier viel het mij op dat je niet erg van schuren houdt. Afgeronde hoeken staan toch veel mooier? Bovendien vliegt een model dan ook veel beter.(Nico Peursum kan je dit haarfijn uitleggen als je wilt!) Ook aan de achterkant van je roeren kan je gewoon zien welke dikte hout je gebruikt hebt.
Kortom rustig bouwen, goed kijken, en......................... modellen gemaakt van balsa, betekenen nu eenmaal veel schuren!!

Voel je niet uit het veld geslagen door deze raad, het is jouw model en je maakt hem zoals jij dat wilt!!

Gr. Bert

Inderdaad, het is van groot belang de achterlijst van de roeren NIET af te ronden. Een hoekige achterlijst verbetert de stuur eigenschappen en verkleint de kans op flutter aanzienlijk.

Een beetje schuurpapier op andere plaatsen gebruiken kan natuurlijk geen kwaad.

Back