Bouwverslag CATERPILLAR 3516B GENERATOR

Gezien jouw werkwijze heb je deze toch al klaar? Heb ik hem al ergens op een baan gezien of dient ie als lading?

Gezien jouw werkwijze heb je deze toch al klaar? Heb ik hem al ergens op een baan gezien of dient ie als lading?

Volvo FH 16 750 schreef:

Hallo allemaal,

Ik werd er gisteren, 6 juni 2019, er op attent gemaakt door een MBVP vriend : Wanneer gaat het bouwverslag weer verder van de Caterpillar Generator.
Ik dacht zelf dat ik dit bouwverslag al had afgemaakt, maar nu blijkt dat dit niet klopt, dus zal ik binnenkort in vogellucht het bouwverslag afmaken.

Marco bedankt !
smiley-okay-kopie-jpg.323786

Volvo FH 16 750 schreef:
Update : 0007

Hallo allemaal,

Waar was ik gebleven met de bouw van de Caterpillar Generator ingebouwd in de 30 feet container ?
De laatste update : 0006 was : 6 december 2013 !
Dit is meer dan vijf en half jaar geleden !

Vanaf nu zal ik regelmatig weer een update plaatsen.

Hallo Rolf,

Het klopt dat jij de container met de Caterpillar Generator al hebt zien rondrijden.
De container met de bij behorende Pacton containertrailer heeft achter 2 Scania's van HobbyvanRobbie gehangen, hij heeft er mee rond gereden op de rij demo bij Hobma Elst in 2017.
In mijn beleving had ik het bouwverslag al helemaal afgemaakt, maar niets is minder waar !
Smiley Blozen Klein.jpg

Ik werd erop attent gemaakt door Marco,( Demian) die vroeg mij wanneer ik het bouwverslag van de Caterpillar Generator ging afmaken.

Nu bij deze ! Smiley Zonnnebril Klein.png

Update : 0011

Hallo allemaal,

Verder gegaan met de bouw van de container.
Weer (te) veel foto's gemaakt.

Een extra ventilatierooster gemaakt voor het aanzuigen van frisse lucht van buiten, zodat er geen vacuüm ontstaat in de motorruimte, als de zijdeuren gesloten zijn, omdat er een grote ventilator aan de voorzijde van de container de warme lucht van de CAT motor/generator naar buiten blaast.

Het messing frame gemaakt en in elkaar gesoldeerd, waarin het ventilatierooster word gemonteerd.
HPIM8532.jpg

HPIM8533.jpg

Het ventilatierooster gemaakt en in elkaar gesoldeerd en mooi glad afgewerkt, waarin de lamellen worden gesoldeerd en daarna in het frame gemonteerd wordt.
HPIM8535.jpg

HPIM8534.jpg

Het ventilatierooster in het frame gepast.
Buitenkant :
HPIM8536.jpg

HPIM8537.jpg

Binnenkant :
HPIM8538.jpg

HPIM8539.jpg

Tot zover deze update.
Wordt vervolgd.

Update : 0012

Hallo allemaal,

Verder gegaan met de bouw van de container.
Weer (te) veel foto's gemaakt.

Het ventilatierooster frame zonder lamellen even gepast in het aan de rechter voorkant in het containerframe.

HPIM8542.jpg

HPIM8543.jpg

De lamellen gezet op de zetbanken begonnen met de lamellen in het ventilatierooster frame te solderen.
Wel goed opletten anders laten de reeds gesoldeerd lamellen er los. (goed vastklemmen en koelen)
HPIM8545.jpg

HPIM8546.jpg

De reeds eerder gesoldeerde lamellen koelen met nat keukenrolpapier.
HPIM8547.jpg

De laatste lamel in het ventilatierooster frame gesoldeerd.
HPIM8548.jpg

Een aluminium vierkant blokje op maat gefreesd voor de juiste afstand tussen de lamellen.
Aluminium blokje gebruikt, dit blokje gaat tijdens het solderen gaat niet vastzitten, wat messing of staal wel doet.
HPIM8549.jpg

HPIM8551.jpg

Het ventilatierooster met de 9 lamellen is klaar, maar moet nog mooi afgewerkt worden.
HPIM8552.jpg

HPIM8553.jpg

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Update : 0013

Hallo allemaal,

We gaan weer verder met de bouw van de container.
Het messing ventilatierooster frame met lamellen even gepast in het aan de rechter voorkant in het containerframe.
HPIM8554.jpg

HPIM8555.jpg

HPIM8556.jpg

HPIM8557.jpg

Het ventilatierooster met lamellen mooi afgewerkt en met twee M2 boutjes in de bovenrand van het containerframe vastgezet.
HPIM8570.jpg

HPIM8571.jpg

Het ventilatierooster wordt t.z.t. aan de onderkant aan de beplating va de container met twee M2 boutjes vastgezet.
HPIM8572.jpg

Tot zover deze update.

Word vervolgd.

Update : 0014

Hallo allemaal,

Verdergegaan met de bouw van de container.
Een messing ventilatierooster voor de linkerzijkant van de containerframe voor een ventilator voor de elektronicaruimte gemaakt en n elkaar gesoldeerd.

HPIM8560.jpg

HPIM8561.jpg

HPIM8562.jpg

HPIM8563.jpg

Het messing ventilatierooster met lamellen gepast in het containerframe, het ventilatierooster past goed.
HPIM8565.jpg

HPIM8566.jpg

HPIM8568.jpg

Het ventilatierooster mooi netjes afgewerkt en even opnieuw gepast in het containerframe.
HPIM8575.jpg

HPIM8574.jpg

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Hello Pieter

: yes :: yes :: yes:
I have been enjoying all your build reports from over the sea in the UK.
Please keep posting them and please ignore any of the ridiculous comment that you have mentioned.
Your work is that of a true model maker and I am very happy that you take the time to share with is all.
On a side note there can never be to many pictures as I have used some of your build process in my model work.
Is a great thing that you share your skills with us all.
PS please can you advise where you obtained the scale aluminum corrugations for the container sides.

Kind regards

Mark

Update : 0015

Hallo allemaal,

De drie ventilatieroosters direct in de primer gespoten, voordat ze weer gaan oxideren.
HPIM8576.jpg

HPIM8577.jpg

HPIM8578.jpg

HPIM8579.jpg

HPIM8580.jpg

HPIM8581.jpg

Extra versterkingssteunen gemaakt voor aan de achterzijde van het containerframe, waar t.z.t. de achterdeuren aan worden gemonteerd.
HPIM8582.jpg

HPIM8583.jpg

HPIM8584.jpg

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Hallo Rolf,

Het klopt dat jij de container met de Caterpillar Generator al hebt zien rondrijden.
De container met de bij behorende Pacton containertrailer heeft achter 2 Scania's van HobbyvanRobbie gehangen, hij heeft er mee rond gereden op de rij demo bij Hobma Elst in 2017.
In mijn beleving had ik het bouwverslag al helemaal afgemaakt, maar niets is minder waar !
Bekijk bijlage 325026

Ik werd erop attent gemaakt door Marco,( Demian) die vroeg mij wanneer ik het bouwverslag van de Caterpillar Generator ging afmaken.

Nu bij deze ! Bekijk bijlage 325025

Hierbij tipje van de sluier

Hier reed ik de mooie caterpillar container rond op de daarbij behorende 40ft container chassis

upload_2019-6-28_9-55-36.png

Laatst bewerkt:
Update : 0016

Hallo allemaal,

Begonnen met de bouw van de zijdeuren voor de machinekamer.
De losse messing platen voor de zijdeuren uitgezaagd en op maat gefreesd.
HPIM8586.jpg

De losse platen vastgeklemd tussen vier aluminium hoeklijnen en de losse platen gesoldeerd voor de twee zijdeuren.
De eerste deur gesoldeerd.
HPIM8587.jpg

HPIM8588.jpg

HPIM8589.jpg

De tweede deur gesoldeerd.
HPIM8590.jpg

HPIM8591.jpg

HPIM8592.jpg

Tot zover deze update.
Wordt vervolgd.

Back