Robert,
ik ben het wel een beetje met CDRom flyer eens, je kiest daar wel een heel erg zware accu hoor,
als je wat lichter neemt wordt je vliegtuig ook iets lichter wat ook je vliegtijd weer ten goede komt
in het modelletje wat ik hiervoor had, zat slechts een 800 Mah 2S en daar kon ik toch zeker
20 a 25 minuten mee vliegen, uiteraard niet bij de dagen met hele stevige wind want dan
vlieg je veel meer volgas maar op de rustige dagen, das dus inclusief 3BF,
Wat betreft een lader, als ik jou was zou ik gelijk een goede computer lader kopen, die kan
al je LiPo's die je eventueel in de toekomst gaat aanschaffen ook laden, 2 cellen, 3 cellen,
noem maar op, je bent wel iets meer geld kwijt maar dan hoef je er voorlopig niet meer
naar om te kijken en kan je makkelijk op 1C gaan laden. Als het wat mooier weer is of
in het weekend, wil je vast geen 2,5 uur wachten tot je accu vol is...
Nu ken ik de Speed 400 niet, (geen 1 brushed motor eigenlijk) dus weet ik ook niet
wat voor prop en hoeveel ampere zo een motortje trekt, maar als ik jou was
zou ik toch voor
LiPo 7.4V 1000MAH (20C) gaan en daar dan een
lader zoals
DEZE bijkopen, als je ziet onderaan in het draadje,
verkoopt hij hem al voor 50 euro, daar heb je dan echt een goed ladertje aan... ik denk dat
als je hem een bod van 50 euro doet incl verzending dat je hem al hebt.
Specs van de lader
Review van de lader
cdrom flyer zei:
Oranje depron of oranje gemaakt?
Ziet er mooi uit.
Wat mij op valt is dat de vleugel recht is en ook nagenoeg geen bolling heeft.
Is dat bewust zo gedaan en wat is het effect daarvan.
Ik denk dat hij daar door meer wind aan kan.
Dank je wel, Depron is met een rollertje oranje gemaakt (acryl verf v/d Action)
de vleugel heeft die gebogen bolling en v-stelling niet omdat ik een vleugel
uit 1 stuk heb gemaakt met profiel, (zie de foto rechtsboven van de 4) dus deze
heeft zelfs meer lift dan de vleugel van de tekening, in theorie moet het dus beter
vliegen, dit heb ik nog niet kunnen merken want Zondag toen het toestel zijn maiden
kreeg, waaide het erg hard, en ik was allang blij dat ik hem in de lucht kon houden,
dus echt gevoel kon ik nog niet krijgen met het toestelletje. Ik heb wel genoeg
vergelijkings materiaal want dit is men 4e citabria. Ik laat het je weten zodra het
een beetje rustiger weer is.