bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

servo's daar stuur je mee, hetis een heveltje wat heen en weer gaat, verschilt per zender hoe duur, lipo is een accu en die bestuur je niet :D.

anders nog iets.
zo niet dan wordt het €5,99 excl BTW.

Vandaag weer lekker bezig geweest :) zwaartepunt stuk naar voor verplaatst en nu vliegt het echt perfect. Mooi rechtuit met de stiks los. Heb nu ook het landingsgestel gebruikt. Starten van af de grond is echt een eitje. Ongeveer 2 meter en hij is los. Zal morgen even een nieuw filmpje plaatsen.

heej djjr, (en de rest)

ik hoop aanstaande woensdag op de vliegclub mn eerste vlucht te maken. misschien zie ik je daar wel.

Woensdag avond?
Ik denk dat ik er dan wel ben. Probeer tegenwoordig wat vaker naar de club te gaan.
Hoop voor je dat het iets minder waait als vandaag :(

ziet er goed uit!! ik krijg heel erg de neiging om een nieuwe e gaan bouwen (3e) maar ik heb gewoon nog te veel projecten liggen

Net nog even een halfuurtje gevlogen. Stond wel een aardig windje maar dat is geen probleem voor dit model. Je kan gewoon stil hangen tegen de wind in.

En Arne ga je nog vliegen morgen

ik heb het weer nog niet gezien. maar als ik het zo bekijk ben ik er zeker.

@DJJR
zou jij een digitale cam mee kunnen nemen. wij hebben er geen één. hoeft niet hoor.

(offtopic)ik neem mn benzine kist ook wel mee. of tie gaat vliegen weet ik nog niet(offtopic).

Ok zal de cam mee nemen.

Ik neem de calmato waarschijnlijk ook wel mee voor het geval het toch wat te hard waait.

Thuis had ik het misschien nog wel gedaan maar op de club moet het onder begeleiding. Geen brevet he. En er was niemand aan het vliegen dus dan houd het op. Maar waar is jou vliegtuig heen gewaaid?

als het je maiden zou worden dan doe ik dat niet met een te harde wind. en de vliegclub is middein de polder dus de wind kan daar lkkr vaart maken. misschien dat ik deze week een keer uit school vandaan naar een plaatstelijk grasveldje ga. jullie horen het wel.

En nog gevlogen? Het was vanavond heerlijk windstil.

Vandaag heb ik een begin gemaakt met spuiten. Hij is momenteel helemaal rood. Valt wel lekker op in de lucht. Nu nog de afwerking dan zet ik ff een fototje hier.

ik ga vanavond vliegen maar weet niet of mn vader tijd heb om te filmen.

@DJJR
ik ga niet op de club vliegen hoor, gewoon in het gouwebos.

kheb gevlogen en hij heb met 2 cellen al genoeg power om em recht overeind omhoog te trekken. bij de eerste vlucht had ik mn zender nog niet helmaal goed ingesteld. als ik naar links stuurde ging hij naar rechts. de meest stomme fout die je je maar kan bedenken.

de eerste vlucht waarin het niet goed ging heb ik niet op film de tweede wel. mn vader heeft gefilmd, maar jullie snappen wel, een man van 49 die bijna nooit met een tefoon in zn knukkels staat te filmen, weet het aan en uit knopje niet zo goed tevinden. ik moet hem dus nog een beetje bewerken. maar het filmpje komt er aan.

mn vader heeft gefilmd, maar jullie snappen wel, een man van 49 die bijna nooit met een tefoon in zn knukkels staat te filmen, weet het aan en uit knopje niet zo goed tevinden.

Hé Arne, je gaat toch niet de draak steken met mannen van rond de vijftig die een telefoon alleen gebruiken om te bellen he? ;)

Maar kom maar op met dat filmpje dan. Ik heb vanavond ook nog gevlogen met mijn mini-tabriaatje en het was volkomen windstil en een prachtig gezicht in de avondzon. Maar helaas geen cameraman in de buurt....

Dirk

Goed om te horen dat het allemaal leuk vliegt :) Servo aansturing verkeerd kan aardig fout aflopen maar je hebt nog een 2e keer gevlogen dus hij doet het nog :) .

zelf ook nog een paar rondjes gedaan. Hij is nu knal rood en je kan hem echt super goed zien in de lucht.

Laatst bewerkt:
Back