bouwverslag duwboot

oke, ik kon niet wachten om met mijn bijbootje aan de slag te gaan, was voor de vakantie bedoelt, hij gaat natuurlijk nog wel mee
hier een paar foto's
bootjeaangepastnaarschr.jpg

die ronding achterin heb ik gemaakt, omdat de schroef anders zoveel uitsteekt dat hij niet meer normaal op de duwboot kan staan

bootjeinvensterbank.jpg

ik heb er ook een boeiing op gemaakt, omdat hij best wel diep komt te liggen

bootjeopdelaptop.jpg

op mijn laptop, en mijn zwarte zee rechts boven

Laatst bewerkt:
Heej jeroen,

EEN DRAAIBANK:confused: je wil dit toch niet gaan kopen he. Ik heb een paar keer ermee gewerkt en het is best moeilijk maar het lijkt me erg leuk maar dure grap hoor. Je kan beter eerst een cursus of wat leren voordat je zoiets aanschaft. Welke motoren bedoel je.

tim

Zo, dit lijkt wel tot een goed einde te komen.
Toen ik die schroeven in de romp zag had ik toch twijfels, maar als ik de romp nu zie heb ik er toch wel vertrouwen in.

@Tim
Hoe ga je schottels maken zonder een draaibank??
Misschien heeft hij al ervaring met draaien/frezen. Of een vader die er toch zeker mee overweg kan (binnenvaart, dus wss wel).

Hoi,

Op mijn club staat er een maar ik maak zelf geen schottels die maken een clublid van me bij zichzelf thuis voor een ander clublid.

tim

ik ga het gewoon rustig aan leren, en mijn vader kan mij daar zeker bij helpen
hij heeft ook z'n technische opleidingen wel gehad :o

Heej jeroen,

EEN DRAAIBANK:confused: je wil dit toch niet gaan kopen he. Ik heb een paar keer ermee gewerkt en het is best moeilijk maar het lijkt me erg leuk maar dure grap hoor. Je kan beter eerst een cursus of wat leren voordat je zoiets aanschaft. Welke motoren bedoel je.

tim

Lekker motiverend! Ik heb het ooit eens gedaan als je zo´n machine uitprobeerd heb je hem zo onder de vingers! en dan gaat het maar 3x fout de 4e keer zal het goed zijn. Het is nog eens leuk ook!:D En jij hebt er mee gewerkt en vind het moeilijk, betekend het dan dat hij het ook moeilijk vind? Sommige mensen zijn technisch en snappen zoiets heel snel! Denk dat dat met jeroen ook wel goed zit..

Je bent soms erg impulsief met je reacties Tim. Jammer.

goh, ik heb mijn bestelling binnen voor het bij-bootje, ik heb werkelijk nog nooit zulk klein spul gezien

hier wat foto's
allesinmijnhand.jpg

hier bijna alles in mijn hand, ik heb ook nog een schroefasje enz

allesopdezender.jpg

hey ik heb ook zon speed controller van conrad. werkt die van jou naar behoren??. de mijne deed dat namelijk niet en heb hem terug moeten sturen 2 weken geleden. kreeg gister een mailtje dat ie verstuurd was.

zodra ik de accu aan de regelaar hng begon de motor meteen te draaien, zelfs met de aan/uit schakelaar in de ''uit'' stand

dat heb ik met de regelaars van mijn Smit Hunter, maar toen kreeg ik een tip hem te re-setten, ik weet nog niet of hij bevalt, ik heb hem net een uurtje, maar het motortje wat eraan hangt is een centimeter bij een centimeter, dus hier moet hij geen probleem mee hebben

neej het probleem lag ook niet aan mijn motor. ze hadden mij een regelaar toegestuurt met een kapotte eindtrap. kon ik dus niets aan doen helaas wel veel vertraging erdoor opgelopen. ik ben heel benieuwd om die esc in actie te zien. heb je het al werkend gekregen? zou je er een filmpje van kunnen maken als je het werkend hebt?

mvg marco

nee ik heb het nog niet werkend, ik ben druk bezig met mijn 1:1 zeilboot, en vanavond ga ik waarschijnlijk hier mee bezig, ik kan er wel een filmpje van maken hoor!

Hoi jeroen,

Je zei dat bij 2ehandsrc een paar motoren goedkoper waren en die bedoelde ik. Wel enorm klein zeg maar hoe ga je dat roer dan precies doen want zo groot is die namelijk niet. Wil je graag wat foto's hier plaatsen ben erg benieuwd:)

@botter,
Als iemand denkt ik ga even met een beitel mijn schroeven aftoppen kan het misschien wel dodelijk aflopen. Ik wil niet dat dat op mijn naam staat dus daarom raad ik aan om wat te leren van iemand zodat je zelf niet staat te knoeien. Ik zeg niet dat hij het moeilijk zal vinden maar kan moeilijk vinden. Maar hoe bedoel je met impulsief???

tim

Hoi jeroen,

Je zei dat bij 2ehandsrc een paar motoren goedkoper waren en die bedoelde ik. Wel enorm klein zeg maar hoe ga je dat roer dan precies doen want zo groot is die namelijk niet. Wil je graag wat foto's hier plaatsen ben erg benieuwd:)

@botter,
Als iemand denkt ik ga even met een beitel mijn schroeven aftoppen kan het misschien wel dodelijk aflopen. Ik wil niet dat dat op mijn naam staat dus daarom raad ik aan om wat te leren van iemand zodat je zelf niet staat te knoeien. Ik zeg niet dat hij het moeilijk zal vinden maar kan moeilijk vinden. Maar hoe bedoel je met impulsief???

tim

je verzind wat en pleurt het gelijk op het forum zonder logisch na te denken! Dat heb ik pas ook al opgemerkt in het topic over iemand die zijn boot op wou knappen.. Heel goed dat je mensen wil helpen maar hou het wel binnen beperkte grensen.

oke, ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen
tim bedoelt het allemaal goed, hij hoeft het niet meteen af te raden, dat niet

Wat is de diameter van die schroef?

Ziet er netjes uitgelijnd uit maar wel je schroefas gas goed dicht maken anders heb je water in je boot:p

Back