bouwverslag duwboot

hoi jeroen,

Ziet er zeer mooi uit!! Maar weet je al hoe je de servo gaat aansluiten tegen over je roerkoning? Persoonlijk zo ik een heel klein smeernippeltje op je schroefas solderen zodat je altijd je as kan smeren zonder problemen.

@ botter,

wat jeroen ook al zei ik bedoel het goed maar zeg het soms niet netjes of bedoel je dat niet.

tim

bijbootje gaat de goede kant op jongen. toppie

hoe staat het er eigenlijk voor met de duwboot zelf? op een laag pitje gezet vanwege dit bootje die mee MOET op vakantie? :p

ik ben nogsteeds heel erg geïnteresseerd in een filmpje waarin ik de esc werkend kan zien.

mvg marco

Hoi roel,

Ik snap het niet helemaal hoor:confused: Hij hoeft toch niet zijn schroef van de bijboot af te toppen? past er mooi onder en als zijn motor die goed rond kan krijgen is het toch geen probleem. Maar je bedoelt het zeker als een grap, maar dan zie ik er niet de grap in:D wil je het "even" uitleggen roel van essen?

tim

de grap is het formaat van de prop vergeleken met het formaat van het bootje. echter is dit voor een bijbootje geen probleem omdat het zoals de naam als zegt een bijbootje is. de prop had opzich wat kleiner gemogen als ik nu zo nadenk, gezien het motortje dat de prop gaat aandrijven.

maar zoals ik al zei is dat geen probleem lijkt mij.

ga je hem direct op de motor aandrijven of via tandwielen/riem-overbrenging?

haha, bedankt voor deze reacties! de duwboot staat nu op het schip en er zal de komende 4 weken niks aan gebeuren, wegens vakantie, daarna ga ik er 3 weken aan werken. nee, ik ga de schroef niet aftoppen :o hij pas precies
ik heb er al mee gevaren, het sturen is jammergenoeg net verkeerd om, maar ik laat het gewoon zo, het leert wel ;o
hier wat foto's en een filmpje, de batterijen waren wel op, dus erg snel ging hij niet, als de batterijen vol zijn ken hij wel snel

hetbijbootjeinbad.mp4

hetbootjevanboven.jpg

hetbootjevanverafinbad.jpg

nee, gewoon direct, dit omdat er absoluut geen gewicht meer bij mag

Hoi jeroen,

HAHA super grappig zal dat er uit zien op het water:p Je kan ook de stuurstang op je servo of roerkoning precies op de andere kant zetten. Of in je zender de servo kabel van je stick die je roer aan stuurt omwissel. Ik weet niet of het ook kan op de ontvanger dacht het niet. Weet je al wat voor dek je er op gaat maken? Het zal wel redelijke gang hebben maar nieet al te hard denk ik hoor maar we zien zo als reeds gezegd een filmpje op joetoep.

tim

jah ik zal eens in de zender kijken, het ziet er inderdaad heel eigenwijs uit op het water
en voor het dek heb ik een plaat plastic op maat gesneden, ik denk dat hij hard genoeg gaat om de golven op het dek te krijgen, als de accu's vol zitten
ncM4DML5a3s[/media] - bij-bootje in bad
hier zit er echt weinig stroom in

Laatst bewerkt door een moderator:
Jeroen, je regelaar levert stroom aan je ontvanger.
Dat haalt hij dus uit de vaaraccu en maakt er 5 volt van voor de ontvanger.

Een regelaar moet dan de bec wel aankunnen, als het voltage te laag is zakt je ontvangersignaal weg.

Back