Bouwverslag dynaflite talon, voor het eerst op de helling (filmpje)

Het probleem zal waarschijnlijk niet zijn tijdens het vliegen.
Maar bij de landing een graspolletje kom je wel eens tegen.
Als die tegen je roerhoorntje aankomt ben je van je tandwielen af.
Dat klopt niet. Het risico van kapotte tandwielen door forceren van het roer is evengroot voor een 4,5 of 9 grams servo (zolang ze allebei tenminste nylon tandwielen hebben). Het is niet afhankelijk van de beschikbare stelkracht.

Ik ga de dymonds toch maar bewaren voor een eventueel DGLtje in de toekomst.
Ik vind ze toch te klein en te fragiel voor wat deze kist moet gaan doen. (=hellingen zwvern pur sang)

Dat klopt niet. Het risico van kapotte tandwielen door forceren van het roer is evengroot voor een 4,5 of 9 grams servo (zolang ze allebei tenminste nylon tandwielen hebben). Het is niet afhankelijk van de beschikbare stelkracht.

Als ze delzelfde tandwielen zouden hebben wel ja.

Maar een 4.5 grams heeft neem ik aan fragielere tandwieltjes als de 9 grams.

Nou, mijn Talon is af... dat wil zeggen, er moet nog wel wat electronica in:

675749d3ae61b00c5.jpg
675749d3ae6217137.jpg

De maiden zal nog wel even duren want mijn vrouw en ik gaan binnenkort even op vakantie... maar daarna zal hij Langevelderslag wel eens zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw! Mijn jongste dochter (2,5 jaar) heeft voor mijn talon folie uitgezocht: zwart, rood en roze met zwarte ballen en ik weet nu dus welke kleur de romp gaat worden!
Ik hoop volgende week de mijne te kunnen folieen en dan zal de maiden ook op langevelderslag gaan worden. HEt wordt nog een ware Talon hype zo!!

Ja dat zie je nog niet eens op de foto maar het is fluo rose en fluo geel...
Ik had mijn echtgenote meegenomen voor het kiezen van de kleuren en je ziet dat die behoorlijk jong van hart is!

Iemand op de club had hetzelfde fluo rose gebruikt op een Riser, en dat was door de hitte van de bout gevlekt paars geworden. Ik was dus gewaarschuwd en begon voorzichtig met zo min mogelijk hitte. Het paars kwam op, maar verdween weer als het afkoelde (mooi gezicht trouwens); uiteindelijk heb ik net zo heet gefoliet als anders. Ik denk dat dat clublid een hetere bout heeft dan ik of zo...
Heel handig: zolang het paars niet egaal is, zitten er nog rimpels in de Oracover... het kleurt egaal als het strak is, en als je dan ophoudt is het paars in een paar seconden weg.

Ik had de voorkant van het kapje wel erg scheef afgezaagd, en die zwarte romp is gewoon een truc om dat zo onzichtbaar mogelijk te maken...

Laatst bewerkt:
Ik ben ondertussen de talon van mijn maat aan het folieen.
De kleuren kloppen op de foto niet echt hij wordt oranje met zwart.

Laatst bewerkt:
Ja een mooi kleurtje ik heb deze kleur zelf nooit gehad maar ik vind het zelf ook erg mooi.

En Rob knap jij maar snel op van je operatie dan kan je hem verder inbouwen.
Ik hoop snel op bezoek te komen.

De laatste loodjes!...pfff....de vleugel op de romp en het kapje op de vleugel hebben mij meer tijd gekost dan ik had verwacht!
Maar....als ik volgende week van mijn werk terug kom kan ik eindelijk de strijkbout en de folie tevoorschijn halen. Ruwbouw is helemaal klaar, het is de helemaal originele pendel-kruisstaart geworden (er waren al zoveel V-staarten!;-)) met 9 gams towerpro in de vleugels, rolroeraansturing aan de bovenkant en 1000Mah 2/3A nimh voor de ontvanger.

Ik hoop dat hij uiteindelijk bijna net zo mooi kan worden als die van jullie!

Ik heb de servoluikjes vanmiddag nog even gefolieëd, en op het stabilo ook nog wat zwarte folie gestreken.
Morgen komt mijn maat als het goed is hem ophalen en kan hij hem verder inbouwen.
Ik wacht voor de mijne nog steeds op de spullen.
We hebben andere accu's bij hobbycity besteld omdat de bedoelde accu's nog een maand op zich lieten wachten minimaal.
Nu hopen we het over maximaal 2 weken in huis te hebben.
Dan kan ik die van mij ook eindelijk afmaken.

Hopelijk is de volgende foto van deze talon vliegend.

Laatst bewerkt:
En nu heb ik zowaar ook iets te zeuren over de houtkwaliteit!
Als alles even "slecht" is lig ik er over het algemeen niet zo wakker van maar als laatste klusje voor het folieen ging ik de rolroeren op maat snijden en er is echt een bizar verschil tussen links en rechts. 9 gram om 22 gram!
Van de week even een gaatje zoeken om nieuwe profieltjes te halen die wel gelijk in gewicht zijn!......het begint wel te kriebelen om niet alvast een uurtje te folieen maar mezelf kennende ga ik dan haasten en dat is niet goed voor het eindresultaat (en mocht het ooit tot een talon meeting komen wil ik niet "die ene met die lelijk afgewerkte" zijn haha)

Haha een talon meeting klinkt leuk.
Maar die van mij is ook niet de mooiste hoor.
Bij mij gaat het er om dat we hem kunnen slepen en er lol mee beleven.

leuk zwevertje geworden bertus ik denk wel dat hij behoorlijk snel vliegt., ook n leuke kist om dalijk met je kadet te slepen of hukeppakken op n biglift.

mvgr johan snijders

Dat is nou het wonderlijke, hij vliegt juist ook ontzettend langzaam.
Hebben vandaag de maiden gehad. Heb er ook een filmpje van.

ROea6OO2E9w[/media] - 11042009006

Zelfs naar boven geweest op een huckepack.

gyRE37WduBg[/media] - 11042009008

Was echt een postieve verassing hoe goed de Talon zweeft.
Zelfs een keer van het begin v.h. veld tot over het hek gevlogen op 1 worp!!

Instelhoek blijkt ook redelijk te kloppen, weinig down getrimmed.
Totaal gewicht 427 gram. Valt mee met 4 servo's en NiMh celletjes.

Samen gevat:
Talon Bevalt PRIMA !!!!

Robbied

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha lache Rob Ik wist niet dat je met een telefoon zulke mooie filmpjes kon maken.

De talon vliegt echt super, met een flinke worp haalde we makkelijk 130 meter.
Hopelijk zijn mijn servo's snel binnen:(

Back