Bouwverslag dynaflite talon, voor het eerst op de helling (filmpje)

het rompje heb ik klaar, zit op 70 gram.
nu aan het staartje beginnen, ik denk dat ik voor de V ga.

Ik ga morgen misschien weer verder.
Even druk geweest op mijn manier.

Gister had ik een van mijn sagerijnige buien, dat betekend vaak dat ik me opsluit in de garage.
gister heb ik hem helemaal ruwbouw klaar gemaakt,
alleen ben ik nog even aan het kijken naar de aanstuuting, mischien dat ik gewoon een servo in de staart zet. is de kortste klap. alleen een werk om te solderen..

Grt,

heb hem ook maar gewoon in de romp gezet.
zit nu met 1 servo op het ruwbouwgewicht van 201 gram.
zaterdag avond alles helemaal schuuren endoen,
en miss wat folie er op smeren..

Ik ben inmiddels een eind op weg met het rompje. Erg leuk rompje - ik weet niet of alle lezers het zich realiseren, maar de romp is zeskantig in doorsnee, en er zit ook nog eens een kromming in, een soort bolle rug. Erg sierlijk, een tikje lastig te bouwen maar de voldoening is groot als je de vorm er onder je handen in ziet komen...

hier een foto van mijne,
van de week nog wat schuuren en dan folien..

a50c3b1f10754db67b5fae8e313930b3.jpg

Ik zit nog te aarzelen of ik het rompje in de glas zet. Het maakt een redelijk sterke indruk (tja je moet het niet te gek maken natuurlijk). Hoe nodig zou het zijn? Oracover geeft ook al een zekere sterkte.

Ik heb het gedaan na de ervaringen van andere gelezen te hebben.
Ik ga vanmiddag weer verder met bouwen maar ga eerst met de excel verder.
Dus mijn talon leg ik even aan de kant.
Ik moet ook de besturing nog bestellen.
Zo snel er bij mij nieuws is meld ik het.

Ik ben tegen mijn eigen afspraken in gegaan vanmiddag en ben toch met de talon bezig geweest :D
De vleugel is nu pas met de "cockpit"
En het stabilo is vast gelijmt.
Het geheel zo als op de foto weegt 197 gram.

Straks ga ik bij mijn maat de servo's enz. bestellen.

Hij is weer wat gevorderd dus

Laatst bewerkt:
Goh wat een leuk vliegtuigje zeg! Leuk vliegtuig voor een fannetje op de vleugel:D. De romp is geglast toch? Kun je hem dan nog wel foliën of laat je het zo met hout uiterlijk?

ik heb hier nog wel een leuke EDF ligen(A) miss de boel iets aanpassen, maar dan moet er wel een 4s lipo in de romp..

Heren nog een Talon in aanbouw. ook ik heb er een gekocht 14 dagen geleden en pas nu lees ik dat er een draadje over loopt. Erg leuk. Intussen heb ik een idee opgedaan om deze Talon van vleugelverdraaiing te voorzien ,zo als dat ook in mijn draadje over de D-36-Circe te lezen is. Er staan daar hele leuke filmpjes in van hellingzwevers met vleugelverdraaiing wat mogelijk ook bij de Talon toegepast kan worden. Bv door tussen de twee vleugelhelften een vast stuk te maken ter breedte van de romp en daar de linker en rechter vleugel onafhankelijk van te laten draaien.
misschien werkt het

Hebben jullie misschien detailfoto's van jullie staartaanpassing t.o.v. het origineel?

Even het draadje lezen aub.

Ik ben ondertussen de spullen aan het bestellen bij hobbyshitty.com
Wat een trage site zeg maar wel koopjes :p

Ik volg je draadje met veel interesse Bertus, ik zie een vaste V-staart i.p.v. de originele pendelstaart en dus ben ik nieuwsgierig naar jullie oplossing.

Nog eentje...

10 posts gelezen, en 2 minuten telefoongesprek.....
Morgen komt er een Talon bij !!
Slecht balsa of niet, dit wil ik niet missen. Ik heb geen helling in de buurt, maar zal gelijk aan motorizering moeten denken.

Hoe heb je de staart op de romp bevestigd? Heb je, waar anders het middenstuk van het pendelroer zou komen, nog wat aangepast voor goed draagvlak met de V-staart of gewoon een klodder lijm en hoppa?
De tekening geeft 1 stuurstang naar achteren, jouw exelvoorbeeld laat er 2 zien. Heb jij er 2 naar achteren of splits je de stuurstang aan het eind?
Heb je je timmermansoog gebruikt voor het uitlijnen van de V t.o.v. de vleugel of heb je er een slimme uitlijnmethode voor?

Oke nu snap ik het.
Ik heb het stabilo gewoon op de zijkanten gelijmd.
Daar was hij anders ook op gelijmd dus ik hoop dat de instelhoek goed is.
Ik heb dus eindelijk niets veranderd.
Ik wil nog wel met een strookje 25 grams mat, de onderkant van het stabilo en de romp verstevigen.
De roeren worden in mijn geval met 2 servo's aangestuurd.
Ik bedenk me alleen dat er aan de achterkant van de excel apparte roerhoortjes zitten.
En die heb ik niet.
Ik moet dus nog even kijken waar ik de stuurstangen de romp uit laat komen.
Hopelijk ben ik zo wat duidelijker geweest ;)

Back