Bouwverslag Ebba Victor (Mercantic).

Ziet er perfect uit Bert! De letters voor de naam zijn zeker te klein om zelf (met een scalpel) te snijden. Doet me herinneren aan de naamletters die ik in 1969 sneed uit vinyl voor de Alchiba, waar ik dat jaar schipper op was geworden. Ook positief en negatief vallend. Tijdens het uitmeten en opplakken viel ik van de stelling. We lagen toen in Groningen te lossen. Gelukkig nog maar weinig omhoog gekomen en gemakkelijk in het gangboord geklommen. Gebeurde gelukkig in de zomer. Heb je niemand in de buurt, die aan autobelettering doet en uit een stukje afval de naam voor je kan laseren? Zoiets als in bijgaande link. Gr. Klaas.
https://www.diysign.nl/personenauto-eigen-logo-c-22_23_61.html?pr_id=30#voertuig_ch
 
Ik dacht al dat er geen einde meer kwam aan je verhaal en foto's :)
Wat een prachtige up-date,

Dank je Marc :) en ja, na zo'n (update)pauze was er in dit geval ook weer wel wat te melden :p.

gaat de sloep ook rc overboord ?

Nee, als dat toch eens zou kunnen zou het wel helemaal af zijn!
Dan had ik een schaal groter en niet alles (zoveel mogelijk) van hout moeten bouwen.
Dus voorlopig hou ik het maar bij dit (statische) aardigheidje :).

Over de onstuimige zee zou ik met niet teveel zorgen maken, bij ons is de gemiddelde vaardag zonnig en zonder wind.

Dat is mooi! Dan moet ik dus een keer bij jullie komen varen :).
Hier is het alleen windstil als ik een keer besloten heb om die dag mijn zeilboot weer eens mee naar het water te nemen en daar op te tuigen :(:D.

Groet, Bert
 
Ziet er perfect uit Bert!

Dank je Klaas :).

De letters voor de naam zijn zeker te klein om zelf (met een scalpel) te snijden. …. Heb je niemand in de buurt, die aan autobelettering doet en uit een stukje afval de naam voor je kan laseren?

Ik heb zo tussendoor in het verleden al eens op internet zitten zoeken en er zijn daar wel een aantal bedrijven te vinden, maar bij de meeste die ik gezien heb is de minimale letterhoogte al groter dan mijn benodigde letters ( 8 tot max. 10 mm).
Mogelijk dat er hier iemand in de buurt mij kan helpen, deze heeft bij mij weten een snijplotter maar heeft het (met zijn werk) ook altijd verschrikkelijk druk en vandaar mijn terughoudendheid om het hem te vragen.
Dus nog maar even kijken en het komt goed :).

Groet, Bert
 
Volgens mij heb ik ze kunnen bewonderen in Gorinchem vandaag, ze zag er netjes strak uit.

Groet,
Mathieu
 
Volgens mij heb ik ze kunnen bewonderen in Gorinchem vandaag, ze zag er netjes strak uit.

Dank je Mathieu.
Het was leuk om een keer in Gorichem te staan en ik heb daar redelijk wat - voor mij al dan niet bekende - forumers gesproken of mee kennis gemaakt :thumbsup:.
Buiten dat heb ik bij de andere deelnemers van die dag weer aardig wat mooie of knappe dingen gezien :worship:.
En natuurlijk tussendoor ook nog even bij de winkeltjes langs geweest :p.

Groet, Bert
 

Hoi Harm,
Bedankt voor het meedenken en dit adresje had ik vorige week - nadat het via Chrisoot zijn aanbieding jammer genoeg niet lukte - zelf ook gevonden.
Wat ik wil of zoek gaat nog niet helemaal vanzelf maar ik geloof en verwacht wel dat zij van SL het voor mij op gaan lossen ;).
Dat het niet helemaal vanzelf gaat, komt omdat ik bij gebrek aan het kunnen vinden van het juiste positieve en negatieve (achterover hellend) lettertype (Franklin Gothic Medium) zelf ben gaan knutselen en nu via een aantal grote omwegen en transformaties wel een voorbeeld heb, maar dat is voor aanlevering nog niet precies wat de leverancier nodig heeft of iets mee kan :rolleyes:.
Daarbij mogen de letters straks ook maar max. 10 mm (stokhoogte) zijn.
V7gR-6utqGooJQANwdpAqGGiRObwM4jJtJVrXS4AhkqDfYth87nzbOSjDywIXYZ-7BG5RZGjLpBPpmUs-mGtNKL-AlvY9mU63sZQIoogaEoRd4sc2OdtZNDon9STg530UUt_sT2-KSLoV26oSfachPzSe06vEOKajpxU8AIKzSemF-BLbVOmzv1QSnuSACI3uQZuQ3ZZi7TVxpGvKKa5s9riqbgI6HuN08_MZf04wUWIHsjwBkLOVORM2cX_7393jb47krZJUTTM-5UJHQnzfF8bjIFmjv_Crv2h128n6x4nMMN7d6GkB0ugK-w7ZmOKLWXO_5q85vr6yWxjpTlFUNz0EQsLsWrYG-GoaVfhiTgJD_lY2jTL3uHpLmkdv6oXDpxY_MKDtzwjEdLwCBiUEyX2wJKf1Y9glY75tgwloAPj4nM_2a7qSrVKEnM6hY-CDgWrec8xMh_VzLGlFO7LsFUw_J7wEjeYcXr9SAltc4ezxR_X-EBHUoZexckXzsnePJipFxjwT-egtVO1mHvcAU_q_786chldRgE7yPtMRp4ATXRVHOGrU63VCikGemMLwH17hz5CwIxsQ6lMz2oXYUYcUr6mHQgwR2T0l4AzhmzB1qHGKfmKzzw78-XC_eDMVkq92YHUUp2vrth58RUmmJFYZbLTTGe92pzvNW8JZiltFWbZuA0ZdI6V=w1116-h348-no

En dit natuurlijk in witte transfers uitgesneden ;).

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Schermafbeelding 2018-10-08 om 14.42.23.png

15˚ schuingetrokken en 15˚ gedraaid

Opslaan als EPS en opsturen volgens mij. Of heb ik dat gedaan toen ik t-shirts en truien wilde laten bedrukken.
 
Harm,
In een berichtje van mij naar hun had ik een eps bestandje mee gestuurd maar kreeg daar vervolgens een reactie op dat het bestandsformaat niet goed was.
Of ik zit te slapen of ik mis ergens iets :hammer:.
Eps is volgens hun toch ook echt wel een vector- en geen rasterbestand.
Ik zal eerst nog eens goed kijken en anders maar even met hun bellen en kijken waar de misvatting zit :weetnie:.

 
Laatst bewerkt:
Vervolg bouwverslag.

Het is al weer even geleden dat ik voor het laatst iets in mijn bouwverslag van de Ebba Victor gepost heb.
De reden is simpel, nl. dat er soms gewoon niet zoveel te vertellen valt over hetgeen je doet of dat er gebeurd :weetnie: .

Bij de laatste post was ik gebleven bij het zoeken naar iemand die de juiste transferletters voor de naam op de boeg kon maken.
Lang verhaal kort, ik heb iemand gevonden die ze wil proberen te maken maar deze heeft op dit moment weinig tijd en omdat ik de scheepsnaam meestal pas op het aller laatst als soort van finishing touch aan wil brengen, heb ik dit deel maar weer even opzij geschoven.

Waar ik ondertussen wel mee verder gegaan ben is het maken en aanbrengen van o.a. de diverse railingen op het schip.
Om de railing netjes haaks en met gelijke afstand in elkaar te kunnen solderen heb ik met mijn freesbankje op een plankje (roerhout van de bouwmarkt) een malletje gemaakt. Zie foto.

dv8yROLJr--RknAi6w20-ehUCZB-y8B1MigdS4rnife3hQSRkbquWXrkHytV-0i1cRLdN8A8bJ5k23RNNIpmP7WRQSSaT-Urm-6mmLoZU2w6HKs9589mPeJhfeM8STqItBO0k_e1uL17cqBgAJe6nKHdtcXgN9uNQpoaS2U39oHUWtg3CJevNrUCxhTEM13AVjZJ0FG2lTtyD-6yVPVIQAbJsoirHl8HvXb8q0RutBTpXgop6yU2wzV4k2stzpifPnjxPDJ0caH4KOTh6ibMUAkgovC9OFbCGq5bdAWDZf5FDhXulXhhl_kypTwUEweePpsWq3-zNTQc1WQ681OswtVvD7HyloaizBsYgNRsLYyVY-nNYVLTT8mzWG8YgZ-0TGmoR3145xDqQ36rl56rMDBvVl2UCf_0XmPu2ApmfbJQZuzsYr00c_f8GYXXtCuqcPmJOyeu1StrCcUm5ehGjNvGwjpkgZPM-FbgYxy5bTohJnT_sXDaOUOqFiDSMmngRRLVbsoCJb2oBcPFq2JIo6OE68EH4MEkWZl_UeUqRE-3JFSFrkhAX_fAA6g79sfQf2xBEtPOfvOr2TfEx3YUyzXHNj5x5qUejoRKRUer4KUJc46NhkzogR3aikjDo_KWqjHWVDdoYcnpUm-6Q8Wu2dbc3ZN385gdG9Q3jfQhqLMCPVwRYYbsFIRWwcmlggS6yhCS9inLRv_p-s1ShA=w982-h737-no

Om met voldoende warmte een goede en schone soldeerverbinding te kunnen maken heb ik een extra ruime uitsparing in de mal gemaakt.
Na de bovendraad op alle paaltjes gesoldeerd te hebben is het een kwestie van de 2e en de 3e draad door te rijgen, alles een stukje naar boven op te schuiven en in mum van tijd is alles netjes recht en haaks in elkaar gesoldeerd.
Later is dit zelfde malletje nog een aantal keren van pas gekomen.

OLwNSwrv-wPBcF12fUaghb7BZk23lxPgTTVjDJYP5EkDM6GByGG9T7V1etvrH-019xg2ciutlkcDWJwMw6bbsuQcbM4Sk-46IqIYN6LhVla3gMNHdyygJ7LQJrdjpKyaqGnvWbH4AENd2EZLGolHU4hmcN0N7bZSe5mEk6FfmZSe1cBKEGrBqEhHyXl4IfwV_qFg4Qj9MCkb7irta7VZiLIgejihdT0LOW4oaovCDIyESqiBbdKidWe1cTGCTYvru9HbGWCoR47ERD4zYbYSXU1BJj_jSRfOqQXYJTfYwr86MipxrC3RG3ghE4eJQxLnWGm0lng5EMEIuvm_JMkuHWPCTUDo6zYAfp3qZS0bdnLuPAA_9sF1mfFfqfTUm9XAocyVWWeVF80LD0x5zz0ZZfAaYG6IMnFW-5hDdCZlZTt0wZl-BjNFvnCjrCA3tapUlmni0DuuG8BnY5pNWlfNCFV1FSWagMjYOdxnRQ7KREiSqTaNVwP7HX7_iT4ArOJrih6OlMSAepLdKM_YNQ4_Bq1uB_lBpYf9MMES0FCZ_jAh01cCrCSRX7z-ZPhHC-q4TCH0U0NKyRKpGHg3vog-spnHvR9ZnKFkzYUOy9S0mshx83aCdajMsXmreH6CYynYMmsEup1cEBVS2QPipUbSTpkuOChrFYecRsfo2ILIml1U3HFkuqGfPNItVX5nRSH2EfCJMzNDmU-1jXKAXA=w982-h737-no

Met behulp van een kartonnen malletje (nog over van destijds het achterdek verlengen) en een verfblikje kan ik de railing voor het (achter) brugdek mooi in de juiste ronding buigen.

P1WKXzXgfpFrewMF2fIbiHivUNNcZDFoWj5Meh3PzMo-PuHO67PPINY8aLfSUN422Q955BiHaOTyyM7HKuMot0UAgw1UjQiA8EI0TC0K9adZlSFWo3cgqZEhBBWliO73XUSmaEm6lQDYzyGtZog78salMPbdahnZartmTi7vrFxS5LhuBLRKYMm630OBkDgRCQrqTjVLXIDKC9Z_LpLhxqX4fZ06d6TGxFv5LkXTleJ6cvQPgCndz0-ktEPBcbezgjhqCJyRZelKJ_XmlaJzFWS65M8XnpRtSRBRnXX0hZIw9MDlbmUj7jItGHB4xu65wSvT3V_0oIRs77xf3pjtYmRB2cHxvey46E_DkYTdf4GWV1x3xVw4nDuhpj_9BgXvkNo62wKARqJJWh4pHUwVIwRGvSKMcIBSGZx7IFOMRnPSA0eGxX_BYZHC8xo3TsTHTdEiomBuCP_7bpwgNaDx1cjtArHsHIPpCBf6qyZW0EtnbGwXelYTZOBMhVfCMsgYyPNvCG6TS01GH5dt-BE-tp2Z3mUrn4qlNLOkIriuiO_4ZeAw7d9ijyebBBL6UwB3DF8djeevOvWX2kQlo9ppq70G9ULkE4zFmlPHZdQ3W3ffwpwc33QmQF6AD4jQ1Zm59N6Vq5oewistAd5DP3KVMjTfhRC7ssIwr-Rt5IGVUbWd5sdC0fMjzsw-DxbK8x_-QSRTJVVPIfIPLZ9s5g=w982-h737-no

Op het midden-dek is de afstand tussen de staanders net iets kleiner, dus hiervoor nog maar een paar extra groeven in de soldeermal frezen.

PEHkIJz5vs8NjpnMS4Ie5HcpLTf6NC1yHZ--6w-7HdGKus7tdryDc0cnp06V1_kCWjnvz9SAI72nHnRPBPa7rHvJGiy7TdhfdtPlHFJg-I7UbRjdhqQnMyVBhJXFLcWFpe2ujiZ3ffcKQVIV2cMEqjB8tMS6P6jIUzVigDkFtocGu86yi4Gd8MlkuGE7Hr3OjYMhbkwAQ9YhuBzMsTHOYXxBCYkgi0BnUOln6pdN73_ZK8XbIW91uiv_RvCk7klQkmNCgJqYLYxliO6bWD2t1WjAH3tw3SmvrBHfd4Ss0JTvqP6cYtmsMrKnzRFVfbZq3Y1AxlUaUP48Cim6QgEH6y-3JgBT6xOfkCEDMf_AALIs8hj-fYCf8erNaKSye4ejNllKZZcKoB4tzz6sVbuYeqltUNuP8d4MQjYjNIiYsUR796mtEKE7lKjgACtUktZbbSHypMWG6q5imVEN2X4hKEJcSdMghxMhSCEv-_c0Z-LucTc-P0rTeu3HXSbpGwoaQxMAxHMV10QQjqwOcatGVMHiwOdfe-WIQKkMJInzdRC55L8ztrxrjs9cg9hmhcJMtrhBW_geRzyMjq3JnO-C8NQxNHY2X60hQy3mdAIk0EcLNfqsqMwA8_hhpMKAnT92Sdsqh_7SGX_Y0Vpdlhiz1qYrFESo1L4DweSUxqTAA9F6M93rsdJ-osVT1r6qvRRlYZCBznSm38_tBtO0rA=w982-h737-no

Ook voor het haaks en evenwijdig doorzichten van de trapleuningen kwam de mal goed van pas.

XLWHSt1T9d_z0fef2jaxOyDscPenU5Q_lMFt9AVKGe72Ju9SppHlcjpEZJY5DuRKq5xnILeBGe7JJSA9wDTagsMqKFtHHir3w5y52w5SELsWFxNDfhSI2-18GuJj4qrqO_a_Sn_k2S-nSrWat_tfh9SsT264If0DejmT29_YNYQaLXPSXt-jzIW45ni2phUUnKp1uW_dUqUI7FoUGon_VKFQT7z2vXp_lKjuL9Alu58MHOQAZ3xRiC9ksz3dhHekx5a2LD3q6HJ0wPdsUQG5LdPk0MZ8C_x7OjqbP3Y2EdiXr38dEdgpTel3hwHbUxFgjpQs6XIiyOql8y9hkXCnLdIO1al97o2q802hlJjn_9h4Tt6-i2_09iZPhktycZ_BLV5155jpny5Nu9FF8MP2BPaf59MPYrqQHaMjgysRwBMVbavsTd0bOn4TgugVw_JNy082ulPook615A_nQFNiQGMakB5udWaNoH1hEdX0oAnV54ya5YLjQJkX-Sd_Dw5L-Q_Cefau_X8CuN_cJLrALEW9ywwkdl7cAKppDvz7z4yo3BuSMUDXZ-LkI_ACb5oGxBbma45HkSdQa3jx16Jd2nz24goH3G_tAmqABR3wUfJTDVppCowfXv5aLhRszRT_G0WcUX1A8_Jn7LZoPNE-yiRgt-ZGaUk3nlnu2d0MRf0i9H_gr6trl1UT_wQ-GbQcu0ts8F_etIsPOJMX-A=w982-h737-no

Alles klaar en gereed om (wit) te spuiten.

AAIj6Bh8XUUTuZonnyTFCLDb-OtpVVSe7CNGJv2ewXNrmftaD7RacMdeVU_MHyWGWQZSN2I9lJCiCOzWfuPNJbmwoZedvfhn7-kYkheTup-DrvS36UVnPu4A1zGPvQlUzvt1NaYZSZMJl_oBJUCnolpZhbZGa3Y0RBfb6qBPy92kw-z-C_G6mA5b7thBk17a1p2dXkl38GC1Ji_TYSA0uvWQzzgkSlrr8YPmAyJwOFD4FpbEQx4oGNqNSuHtyJNubFtBr1ba6Gg9YSaVbEkp1i7WtRM8x4SRmYhPH7PjuypMrDe4KVpY3gEnOueLmREW1Fi-iQlDfQew39wPa1JJ0Qahk0fpWifVEhJOE5yhyPn_lPOAI_OMEsuRjQ_62UYK-E604r93A3hcOsGJMBEvc285FDF1LTbVmfWJjBR8pHWJIFxQdHMBX9Wc8LVFlQwba46FCEPzWFHURI3XelA0m6cWvlmPjjplJyUFeuKPVz3ClY10x6UL-gDGy-Zx95v1Ws8s-mvTFBOWgeP678Dy3euWC9_UHdl4UXx-r3WRJ87yXncfqBh9uEPp1h1fwruA9rRrOoeeOeCgMMUSeLm7Z5DXG45z2JFhYy_WqBLowonBJuWC9BSV603QO2_efit7vgz7y4d6zPcxNVpdQt1KRcXPpZ5sweG1TCiLwpLznLpsvJGi3vYjt9ozJkeS-s3kr4CLPgL_AzkRyADwew=w982-h737-no

Bij het maken van de railing voor op het stuurhuis-dak kwamen er een paar onjuistheden aan het licht :frustie::frustie::frustie:.
De railing heeft de goede schaalhoogte, maar nu blijkt dat de schoorsteen eigenlijk veel te laag is en daardoor klopt en lijkt het even nergens op :hammer::hammer::hammer:.
Welleswaar staat de railing hier nog los op het dek, maar ook wanneer hij vast in het dek verzonken is steekt hij nog ruim boven de schoorsteen uit :(.
(nu in deze situatie doet het me even meer denken aan een sprookjesverhaal wat ik vroeger mijn kinderen nog wel eens voorlas en wat ging over iets van ik geloof een prinsesje en kikker met een gouden kroon op zijn hoofd?:p)
De schoorsteen was in het verleden al eens door de vorige eigenaar van dit model gemaakt en geplaatst, maar zelf heb ik dat - op het moment dat ik nog van alles makkelijk kon aanpassen en corrigeren - dat niet gezien of gecontroleerd:hammer:.
Misschien moet of kan ik eens proberen om van een stukje dun koperplaat een aangepast opzet schoorsteenmantel te hameren en er dan vervolgens ook nog een paar uitlaat achtige pijpjes in monteren :rolleyes:.
Een iets lagere railing maken heb ik wel even over nagedacht maar dan klopt de schaal niet meer en dat idee was dus snel van tafel.

SNgQCUW_vmfOD_Y_lBDKy_q5wNI4Ud2cmrg52QZ4ar-0uiJyNwM_M4njEAFY_6rsNdZhH7-bPc5xKMfdn3Zod3B6HkcdTQYpqzqP47fcPN0YaStHYufUaBU1PpZ1ubU2FP_s2jU9EWIcFN-gAIKD3XQepmsixHSWEkxXGtE7HOrXN1_QqfCn8IgLL6kvu7mhNxvvnK8D9I_z1gBt28gHkAu5uarO4jPr7is82mLsSX28LzVsqJs_q4eOvYVmafM5SQ8rEJv-vX-FT21BoVa8T-CIxHHnu-Y3gBQDCQW9xKJwV69brFmCYAmAIXBS7q3zUGbhFqbnEoRQMtvuru-F4CZ735TGBPrAYjSX2gmK3UPBlpuxGmEJd9RBYYOSLWIKOTXSj9olijkIIgnyWZMHIxFqigLh566iyYAjag9FaUzAccSMV3QTx4JOphzWjFQluHNYf6j3owXIH2-Lf86E445FwIjGHDlnlV_GGTCD4ShDaskSwvF_QKaWgvzSQ8uZ959Ao921PAQo2m3-CGDta5gkYC5_t2Vj0_YfEZqjBVhH1Zbg5JEeP5mAZx7fXlxgO_1KajNBrj-yZ-xh3ZwJPm8i4xcBG9GrwNHsmPTiEeUQkiz5e20ez-5vscDtMQojdzqIamGdeRekdg-Vv5UAnmqcj9FIS5uONDe3aZSw_JGXLs274oTtq7SX4FZDqiPOUHxoWe8DD2W-KhYEaA=w982-h737-no

Hier heb ik meer vrede mee:).
De railing staat, maar moet nog even verder in het dek gedrukt worden.
Ook de steun voor onder de kraanarm is gemaakt en geplaatst.

tEDQjn7UGbNefQbf1ZxTkIOI5wr4HHfruD6Ok-XjUy03utOKmxfis2UjJ1dcthb3d5ANnenxzax-z2edJMDt7kcmHPlQRigEt2xaUBJgcVqA14Ts77y6_Vis5zcpq3edgy1ClvMdKkLlWOj81asNMt8aqgCqH_7EAONQdAGq06O77jW1Qa-jFZPtYjXhP2aVAW1WDOX-eH_VHGAnAJO-06k4zQ5urmxL6Mz45B-9qOAA5ngHUHfTj6canG-vFtIAKLkRQWVpSG1knQyZ55KIZqtJw4jlTPbQKSDl--y6KoXS53UeoMe04A1agZMxfK7fgRbn9NiVCrN93xpJToDf34c9TXkO0aZ7p6HbDWTZuvC55oZvHukjYXfhiyEGsfxgBt7FzNy2vEp3LvBy0snAS3FYNLHk9lWDHB5TbcL6upPr6I9f_IN4v2J_dcuH-gglaH7fBgS5EdUtSwE7Z0Z-jB6sj9cBHSy9b8q0Q8tRDT383Lt3SWBlv2weuX2_W2w0iZ8sga0whYizfIyCpmrn99MLRE5eeaRUV3emDFAakmw31Gp0Ap8be5a857A2gbfP3exO_-dvbBjQn867ygWrRm6yikZmaw3HKThzK1Ssbxe8_TeZ31Wh3Ej75zoKFiPLov26lIsUy0a1uDczmMBHEjVvl1PM-CmoP-6_bLiZLYN7NVJq1zxa_vIGk-Pgv1pf3P07YJEW61bLsZ7NwA=w982-h737-no


xx4z8un7NMpnJJF0-B3YulakQI99d4GO9g_OwVoVzXTEPM_EJnhgL7w_Cw1llXRZ0IfFBOhPD9jj6X_1utZY0gfjFmv7IKoIJgXxdJztXvxF6YpCgbqnAYvU9XPhWxeINyWzbJXNVnYgamKREiDOfNDj_I96cLVv7TJd68rE6DsWp_qSSm-TNQGt8sOXYVWoQlckDXNxcgcT73vRgG_K858lr_Aqp5WwJndSvVvBtJgmIH7Cln2Dw4M6Z6MS9yB_5cdUvf_M3y8kBzlD762hR84aVkacN-xPxv7Bl7fLFux2ifVAtm85NO0J-h92VRKgztUa4bbY0nexy33DyGHf7QBeXGudy9oGoPoYXW4wFyA3cbwclC_Ej0YHV6ZKRVyFnwrwmqfM7wF28IWIdzpXDrcgEJag_c0Q_E9owCEdyMa5WDFpVVs_Z9oKXqDB1pOxs4lZcGy2jSRpElJdpiVDEvcJCHCepuBzuTGrun02En50UAZKeZnXgiyMd9RUR0GjyL7VD9McvEgmUam0QkEID7zjQ40WoD6tUr1Zsmk44Tl75dAcSL05RgqBYMkpppja9D8gB58Uy723iJwTy0FfTXTWJMU9FY5uGgjMpdRE3w12pGUQxQYLgqF2s7NaFuEXDckMllKaW8xuSEnWNMZWojLHqKyY_LARfWDJqYuF4oGP3VRC8BECq0JZkD_MLNkoPgfUdAxfuVCniRGp5A=w982-h737-no


En zo zijn er ondertussen nog wat meer vorderingen in gereedheid, zoals bijvoorbeeld de trap en het bordes naar de reddingssloep van het midden-dek, maar daar de volgende keer meer over.


Tot zover weer even.

Groet, Bert
 
Ziet er gelikt uit Bert! En dat daarmee de schoorsteen een nieuwe pet moet krijgen moet je maar zien als een leuke uitdaging. Misschien dat de schoorsteen niet al te vast zit en dat je aan de onderkant wat op kunt vullen. Komt dan wel iets meer naar voren. Of, net als je schrijft, oplengen met metaal aan de bovenkant. Nieuwe schuine rand eraan en een plafondje erin met een paar uitlaatpijpjes. Zou zwaar na moeten denken hoe je de uitslag maakt voor zo'n schuine rand, maar jou moet dat wel lukken. Gr. Klaas.
 
Prachtig resultaat,maar met jou geduld en voorbereiding kan het ook niet anders.
Persoonlijk vind ik de laatste foto zonder reling op de hut ,ook wel kunnen.
 
Ziet er gelikt uit Bert!

Dank je Klaas :).

En dat daarmee de schoorsteen een nieuwe pet moet krijgen moet je maar zien als een leuke uitdaging. Misschien dat de schoorsteen niet al te vast zit en dat je aan de onderkant wat op kunt vullen.

Het wordt in dit stadium inderdaad wel een (leuke :oops:) uitdaging want volgens mij is hij gezien het soort lijm de vorige eigenaar gebruikte, deze uit Balsahout vervaardigde schoorsteen niet zomaar even los te krijgen.
Achteraf gezien had er bij het schilderen van de schoorsteen in februari al een lampje bij me moeten gaan branden, want toen kreeg ik het zwarte vlak al niet naar mijn zin afgeplakt en correct schuin toelopend :frustie:. Heb er toen maar van gemaakt wat er van te maken was en nu kom ik het dus toch een keertje (bewuster) tegen.
Zal op een echte 1:1 werf misschien ook wel eens ooit gebeuren :banana:.
In elk geval heb ik al een stukje messing plaat van 0,2 mm dik in mijn schuurtje gevonden en kan - met de hoop en de zegen - het kloppen en prutsen beginnen :D.

Prachtig resultaat, maar met jou geduld en voorbereiding kan het ook niet anders.

Dank je Marc :).

Persoonlijk vind ik de laatste foto zonder reling op de hut ,ook wel kunnen.

Ook aan dat scenario heb ik gedacht en is altijd nog beter dan dat met de gouden kroon (die overigens inmiddels al wel wit is) :p maar voorlopig wil ik eerst het plan van een opzetstuk eens proberen.

Groet, Bert
 
Harm,
In een berichtje van mij naar hun had ik een eps bestandje mee gestuurd maar kreeg daar vervolgens een reactie op dat het bestandsformaat niet goed was.
Of ik zit te slapen of ik mis ergens iets :hammer:.
Eps is volgens hun toch ook echt wel een vector- en geen rasterbestand.
Ik zal eerst nog eens goed kijken en anders maar even met hun bellen en kijken waar de misvatting zit :weetnie:.

Letters moeten in contouren worden aangeleverd, adobe illustrator of Corel Draw EPS formaat. Ik kan je er wel mee helpen door het bestandje voor je te maken.
 
Laatst bewerkt:
Bert, Zou het stukje messing niet gaan kloppen, want dan ontstaan er putjes. Rollen of om een rond voorwerp trekken lijkt me beter. Maar jij moet het doen, dus wat zit ik te muiten. Mocht er een schuine opstaande rand op komen laat dan de pijpjes wel boven deze rand uitsteken. Anders begint je naamgenoot te muiten, zoals destijds bij mij. Zie hieronder. :bye:
Misschien zijn de uitlaatpijpen wat kort (komen meestal boven de coaming van de schoorsteen uit). volgens Brutus
De Caterpillar uitlaat "kijkt" nu over de rand. Een paar weken later. Leuk zo'n bouwverslag om in terug te zoeken.
Was in februari 2016. Gr. Klaas.
 
@Bert V, ik heb effe snel wat gemaakt. 3 verschillende omdat ik niet weet welk lettertype je gebruikt hebt. Hiermee kunnen ze wel aan de slag.

Hoi Mauricco,
Ik maak graag gebruik van je aanbod dat je voor mij het correcte bestandje wilt maken.
Het lettertype wat voor mij het meeste lijkt op het lettertype zoals dat op de boeg van de Ebba Victor gebruikt is, is "Franklin Gothic Medium", waarbij de naam aan stuurboord cursief voorover helt en aan bakboord cursief achterover helt.

Groet en alvast bedankt, Bert
 
Bert, Zou het stukje messing niet gaan kloppen, want dan ontstaan er putjes. Rollen of om een rond voorwerp trekken lijkt me beter.

Dat kloppen was eigenlijk meer bij wijze van spreken Klaas :D.
Ik had vanmiddag al een stukje geprobeerd en dan niet met een hamertje maar inderdaad met een rond voorwerp.
In mijn geval gebruik ik - net als voor de koperen leidingen van mijn stoomsloepje destijds - een oude champagne (lees gewoon bubbeltjes wijn:p) kurk en dat werkt voor mij eigenlijk best wel heel goed.
Morgen ermee verder en zien of ik mijn gewenste resultaat kan behalen :rolleyes:.

Groet, Bert
 
Back
Top