@ Alexzzz; zelfbouw geeft voor mij erg veel voldoening ( ook in de hoop dat ze dan langer heel blijven

) Goed dat je het meevolgt want ik ga wat hulp van de profis nodig hebben ... onderaan de post wat vragen.
@ D-J: dat zou goed uitkomen dan , de specificaties van het originele model (spanwijdte 2,82m, de mijne is 15% kleiner) zijn als volgt:
4. Weight of the COMPLETE STRUCTURE - 6900g
5. Weight of the complete model WITHOUT FUEL - 14350g
@ Rinus 2103: Ik heb nog geen flauw idee , iniedergeval een goeie... een boxer motor zou ik wel erg mooi vinden , maar heb begrepen dat dat weer onnodig gewicht zal zijn.
@ Wiert land: jaja, ik moet een beetje blijblijven met
"Mapi" want die is z'n kleine broertje aan het bouwen
Afgelopen 2 dagen niet veel gedaan.
Het afneembare gedeelte tussen cockpit en motorkap is bijna klaar.
Hier wat plakband geplakt om een klein beetje speling te creeern tussen romp en afneembaar gedeelte:
De bovenkant is nu geheel ingedekt:
Zoals gezegd, het stabilo was getekend en het is nu ook uitgefreesd:
En hier en daar al wat geplakt, de eerste rib moet wat schuin komen voor de romp, meteen een malletje hiervoor uitgefreesd:
Voor de vleugels ga ik niet genoeg hout in huis hebben , dus binnenkort maar even een bestelling plaatsen bij Lindinger, boven de 90 euro gratis verzendkosten ... dus al wat extra voor de afbouw meebestellen... maar wat??
Servo's tikken lekker aan , maar ja , welke.. ofuh .. oracover, maar ja , ben er ook nog niet helemaal welke kleuren .... schema weet ik al (denk ik).. maar de kleurcombinatie is nog niet zeker. Ofuh .... de motor... de wielen?? pfff ze gaan weer een hoop aan mij verdienen daar
Ik ga (wat) hulp nodig hebben, Hoe ga ik de aansturing maken? 1 ontvanger of 2 ontvangers?, dubbele accu? iets van een powerbox (wat dat ook mag zijn) 1 servo per vleugel , of 2 . hetzelfde voor het stabilo en kielvlak.
Welke servo's zijn geschikt? , voor mijn extra 60 heb ik deze van Hitec:
op rudder : HS-5625BB (Stellkr.(6V)9,4 kg) , alle rest: HS-5245BB (Stellkr.(6V)5,5 kg) Kan ik ook deze gebruiken, of zijn ze te zwak , of is er een betere keuze?
De scharnieren , tot nu toe heb ik in al mn toestellen platte scharnieren gebruikt en die dan geborgt met tandenstokers. Nu heb ik hier nog een zakje penscharnieren (van Robart) liggen, wat zijn de voordelen en nadelen?
Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft, voornamelijk over welke servo's en hoeveel servo's per stuurvlak en de rest van de electronica.
Thanks,
Cor