Bouwverslag: Extra 330S 2.6m F3A-X

Mark,

Ziet er heel goed uit!

En uiteraard heel erg gefeliciteerd met je huwelijk. Goede beslissing! Het goede toegewenst!

En veel succes met je plane natuurlijk :)

Christiaan

foto's!!! Schiet al op. En wat een kleine motor voor zo'n groot model. Je zou het niet zeggen dat dit een 110cc is.

P1000234.JPG

P1000233.JPG

P1000231%7E0.JPG

P1000221.JPG

P1000216.JPG

@Alexzzz
Richard (m'n jongere broer) vloog hem dit jaar met een ZG62 en KS pipe. Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen, Richard kon met de 62-er torquen! Voor het F3AX -A programma kwam hij toch te kort en gaat er een ander motor voorzetten (3W75/3W80 of misschien toch nog de nieuwe ZDZ80). Wanneer je gewoon voor de fun vliegt dan is een ZG62 een prima motor!

Grt, Michel

Ok, dat was wat ik even wilde weten. Ik ben erg tevreden over de ZG62 met KS reso (6500 toeren met Mejzlik 24*12), vandaar dat ik me afvroeg of het mogelijk was op de Extra van jullie. Bij mij gaat de Laser 200 unlimited en hoovert hij al met minder dan halfgas, alleen de Laser is toch een stuk lichter dan de extra.

Grt.

@ Wesley:

Waarom heb je een nieuwe motorsteun gebouwd, en niet de originele gebruikt? Vrees je dat deze niet sterk genoeg was voor de BME 110? Bij een crash van een Extra uit dezelfde kit had de bijgeleverde motorsteun de slag perfect opgevangen. De schade aan de kist was redelijk beperkt, maar de motorsteun was volledig verbrijzeld.

Nee ik moes dat om dat de motor 5 cm naar voren moes komen,
En deze motor heeft een ring die moet het hout hele maal raken (kon ook met een blok)maar een blok van 5cm mmmmmz.
En met de knalpotten was het ook moeilijk met de oude doom
Dus ik dag maar eens even voor 100 eurie kolevaze bestellen .
Deze doom is 60 gram zwaarder dat de oude doom
Dus

ziet het er niet mooi uit dan :D

Ja prachtig, met eigen ogen gezien, mooi stukje werk.

Heeft je BME 110 al gelopen? Ik ben echt benieuwd....

Mijn ZDZ80 heeft zijn eerste uurtje erop zitten. 4x een kwartiertje. Zoals de beschrijving zegt 1:30 mix en niet boven de 4000 toeren. Nog 2 uur te gaan. Vooralsnog niets te merken van slechte startneigingen. Heel ander geluidje maar voelt rustig aan, niet echt rauw. Wel een grappige tik, schijnt van de inlaatschijf te komen. Stationair kan hij verschrikkelijk langzaam. Ik heb het toerental er nog niet gemeten maar zit zeker onder de 1800, iets waar je met de ZG62 alleen maar van kan dromen.

Ondertussen is het foliewerk ook al begonnen. Langzaam maar zeker krijgt alles zijn plek. Van de week wel eens kijken of ik weer tijd en rust heb voor wat foto's van de vorderingen. Motorspant, folieen (misschien pas als het totaal af is, is mooier). Ik zal eens kijken.

Grz..

Mark

Mark Oostveen zei:
Ja prachtig, met eigen ogen gezien, mooi stukje werk.

Heeft je BME 110 al gelopen? Ik ben echt benieuwd....

Mijn ZDZ80 heeft zijn eerste uurtje erop zitten. 4x een kwartiertje. Zoals de beschrijving zegt 1:30 mix en niet boven de 4000 toeren. Nog 2 uur te gaan. Vooralsnog niets te merken van slechte startneigingen. Heel ander geluidje maar voelt rustig aan, niet echt rauw. Wel een grappige tik, schijnt van de inlaatschijf te komen. Stationair kan hij verschrikkelijk langzaam. Ik heb het toerental er nog niet gemeten maar zit zeker onder de 1800, iets waar je met de ZG62 alleen maar van kan dromen.

Ondertussen is het foliewerk ook al begonnen. Langzaam maar zeker krijgt alles zijn plek. Van de week wel eens kijken of ik weer tijd en rust heb voor wat foto's van de vorderingen. Motorspant, folieen (misschien pas als het totaal af is, is mooier). Ik zal eens kijken.

Grz..

Mark
mmm bijna een maand verder .
motor ingelopen alle,s klaar met folie .
en nu een prachtkist met foto,s???????
groeten wiebe :D :D :D

Tja :cry: :cry: :cry: :cry: :( :( :( :( :( :cry: :cry: :cry:

Ik zou wel willen ja. Iedere keer denk ik dat ik er weer tijd voor krijg en iedere keer is dit maar weer van zo korte duur...

Gewoonweg jammer. Helaas de hoop opgegeven hem dit jaar nog in te vliegen. Maar idd veel hoeft er niet meer te gebeuren.

Mark

Dan is het me die van wesley wel anders. Vanmiddag de motor afstellen en betrouwbaar aan het lopen zien te krijgen. Als dit lukt en het weer ook nog meespeelt dan misschien een eerste vlucht.

Mark,

nog enige update aan de kist gedaan ?

Mijn Yak zou volgende week klaar zijn.

ben benieuwd.

Peter

Alexzzz zei:
Uhmz, is vrij algemeen bekend dat deze kit van Knol is hoor, zeker niet het hele topic gelezen?

Net de hele topic doorgelezen, hele klus, die extra is van grote klasse,
Het is jammer dat ik niet zoveel tijd heb voor zo'n project, daarom leve composite-arf.
Er zijn ongetwijfeld voor en nadelen aan vol gfk of balsa, maar voor mij als fun vlieger kan prima uit de voeten met vol gfk,ik vlieg geen wedstrijden of zo.
Ik heb de 3meter versie en sinds kort de 2x2extra van com/arf beiden met Da motoren,waar ik erg tevreden over ben, en ook nog eens stook met aspen zonder problemen.
Ik hoop deze zomer nog eens wat meer extra vliegers tegen te komen,om ervaringen uit te wisselen.

chrisvangaalen zei:
Alexzzz zei:
Ik hoop deze zomer nog eens wat meer extra vliegers tegen te komen,om ervaringen uit te wisselen.

Hee Chris, we hebben elkaar wel eens onmoet, ik heb in iedergeval een aantal keer je vader onmoet deze zomer.
Ik heb deze zomer zo'n 70 vluchtjes gemaakt met mijn Composite-ARF Extra 330L 2.6/DA100 op Almere!!!! :lol:

P.S. mooie foto hoor in de telgraaf! :wink:

Misschien volgend jaar zomer een Extra meeting houden? De mijne is dan ook wel af 8) :P
Eerder kan ook wel, maar dan zal de Laser 200 mee moeten, is ook leuk :)

Grt.

Ik heb wel gehoord dat er iemand wel eens vloog met een com/arf extra, maar ik heb hem nog nooit gezien.
Je vliegt alleen vrijdags heb ik begrepen, en dan al 70 vluchtjes wow, dat schiet lekker op.
Het nadeel van de grote extra is het gesleep van de onderdelen (nou ja met 2.6m ken je dat vast ook wel).
Je moet er een leuke vliegdag voor hebben, met het liefs een beetje rustig weer.en vroeg op staan.
Tevens test ik ook nog eens mijn accupaketten 4 stuks (ik wissel na 4 vluchtjes van pakket) van tevoren, het zal je toch niet gebeuren dat je zonder stroom zit.
Als het straks weer een beetje voorjaar word, ben ik zo'n beetje elke zaterdag en zondag aan het vliegen op Almere.
De grote extra voornamelijk op zaterdag omdat het dan meestal wat rustiger is.
Ik hoop je dan ook een keer in het weekend te ontmoeten, en dan lekker met de extras raggen.
Ook andere extra vliegers zijn welkom , je moet het dan wel even aanmelden bij het bestuur. www.modelvliegenalmere.nl
Voorwaarden zijn oa: Knvvl lid, brevet, en niet alle frequenties beschikbaar.
Dan moet een dagje gastvliegen wel mogelijk zijn.

Alvast veel vliegplezier voor 2006

chrisvangaalen zei:
Ik heb wel gehoord dat er iemand wel eens vloog met een com/arf extra, maar ik heb hem nog nooit gezien.

Ik heb een tijdje bij composite-arf.com gewerkt in thailand. voornamelijk gaat hun productie naar de states.

Bij de "diestse model club" in vliegen er een 3-tal, een 2.6 en 2 2x2's.
ik had de eerste aangeraden nadat de piloot zen protech extra waardeloos vondt.

Hij is nu heel tevreden met zen 2.6 +da100 :lol: de rest is dan snel gevolgd :wink:

Qua afwerking , gewicht en kwaliteit kan je geen beter bakken vinden.
ze zijn wel wat gevoelig voor shipping damage .

Back