Bouwverslag F16 van Fly Eagle en is gemaidend:)

zonet even de pijp voorbereid voor het inbouwen, kan hem pas er vast inzetten als het tweede heveltje erin zit van het hoogte roer maar ja voorbereidingen treffen scheelt weer tijd toch.

Goed bezig Johan,
Als je nou niet goed vooruit kan maak dan dat geel zwarte kistje op de achtergrond even af.;)
Die F16 is leuk, maar een GeeBee is pas echt vliegen.....:D

zo net nog even wat schaal toebehoren er op gemaakt, het stukje waar de schut normaal in zit en de remkleppen die het helaas hier niet doen maar ja dat komt wel goed remmen doen we wel met de rollen als flaps

zo was het zonder

en zo met:)

:lol:

en heb hem net even nog opgebouwd voordat ie weer ff aan de kant gaat tot de onderdelen binnen zijn,
kan bijna niet wachten tot ik er mee kan ga vliegen:)
hij is echt wel gaaf

Hee, ziet er super uit! Je lijkt wel veel meer plek voorin te hebben als ik :rolleyes:

Als ik de instellingen/uitslagen van een bepaalde belg heb gekregen kunnen we ze allebei wel eens programmeren ;)

Hee, ziet er super uit! Je lijkt wel veel meer plek voorin te hebben als ik :rolleyes:

Als ik de instellingen/uitslagen van een bepaalde belg heb gekregen kunnen we ze allebei wel eens programmeren ;)
Anders, ik zal morge de uitslagen eens in een mailtje gieten. Om mij in levende lijve weer te zien heb je geduld nodig tot eind januari :mrgreen:

Haha, ik heb wel geduld hoor Koen ;) Of de zon moet ineens spontaan heel hard gaan schijnen :P

Maar 'n mailtje mag altijd natuurlijk..

Grtz,
Hans

Hee zondag van uit Rozenburg gaat er een P120 SE extra mee naar huis:):):):):lol:
kan ik hem waarschijnlijk toch nog klaar krijgen voor dit seizoen:):):):)

zo het turbinetje is in huis:)
heeft ook al test gadraaid en draaid als een zonnetje vosje;)
ben het inbouwen van de turbine en de buis aan het voor bereiden
alles moet er nog een keer uit als het goeie heveltje voor de teleron binnen komt

hier weer wat foto's

Centrering

Deze 120 ligt een stuk beter gecentreerd dan die van Hanzl.
Ziet er prima uit zeg..

Hou ons op de hoogte Jopie!

pijp

Zeker niet..

We hebben allemaal gezien dat er niets mis mee is..
De video's zijn een zeer overtuigend bewijs!

zo vandaag samen met Hanzl het toestel nagekeken en gecheckt,
op dat stomme heveltje wat ik nog binnen moet krijgen na en de pijp die er door dat heveltje niet in kan zit er alles in,
de tanks lopen mooi paralel met elkaar leeg en zo'n dure vilt klunk hebben we uit de derde tank moeten halen en vervangen door een gewone, hij slurpte de tank maar half leeg op zo'n platte bodem maar ja de andere doet het gelukkig wel.
er zit ook nog een heel klein beetje speling op de rolroeren iets van een 1mm,
deze ga ik er nog uithalen
voor de rest moet ik het onderstel nog even checken en na lopen met locktight,
de pijp en het heveltje inbouwen,
en dan kan ie het luchtruim gaan verkennen
ben erg benieuwd hoe die vliegt ik denk wel lekker :) na die van hans te hebben zien vliegen een paar maanden terug

zal nog wat foto's plaatsen van hoe alles er in zit als het heveltje binnen is
en van de vlucht als die plaats heeft gevonden

groetjes Johan
en Hans nog bedankt voor de check:):lol:

Laatst bewerkt:
Back