Bouwverslag "Faimount Alpine" van Billing Boats

• Topicstarter Topicstarter Edwin Zuijdwijk
  • Startdatum Startdatum
full

Die zou volgende week in het water moeten.

Ziet er goed uit, maar is de blauwe kleur niet wat aan de lichte kant???

Mvg Edwin.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi, is possible to purchase somewhere fiberglass hull for Fairmount Alpine in 1:50 sale? Sorry about my English, I do not speak Holland

Hi,

I know someone who is building the "Expedition" in scale 1:50 with a fiberglass hull. Search the forum for someone with the name "Kroes".
Maybe you get an answer.

Greetings Edwin.

Like I wrote before, there are no fiberglass hulls for sale. The one Bert Kroes owns is one out a limited series of 6.

Hallo Edwin,
Op foto is het blauw te licht, de romp ook, ligt aan de flits dacht ik.
Volgende foto's maak ik buiten.
Heb je soms een idee welk anker kan gebruikt worden??
Mvg, Patrick

Hallo Edwin,
Op foto is het blauw te licht, de romp ook, ligt aan de flits dacht ik.
Volgende foto's maak ik buiten.
Heb je soms een idee welk anker kan gebruikt worden??
Mvg, Patrick

Ben benieuwd. Het volgende anker kan gebruikt worden, info heb ik van Bert gekregen.

Het zijn Type heet AC 14 HHP stockless
1870 KG lengte 2200mm Dimensions 950 mm
widith and thickness of shank 150x210mm

Ben zelf nog met boegdeel bezig, als alles lekker loopt kan ik deze week alles aflakken.

Mvg Edwin.

Like I wrote before, there are no fiberglass hulls for sale. The one Bert Kroes owns is one out a limited series of 6.

Dan waren ze er dus wel, alleen niet meer leverbaar, is een heel ander antwoord.

Mvg Edwin.

Hallo Edwin,
Heb ik ook tegengekomen op het forum, iemand wist ook dat die dingen in Duitsland te vinden zijn, in het klein dan natuurlijk, maar ze hebben er heel wat. Heeft iemand een idee welk bestel nummer het zou kunnen zijn??
Hoeveel balast heb je zowat moeten steken, totaal, betterijen incluis? Enig idee?
Mvg Patrick

Hallo Edwin,
Heb ik ook tegengekomen op het forum, iemand wist ook dat die dingen in Duitsland te vinden zijn, in het klein dan natuurlijk, maar ze hebben er heel wat. Heeft iemand een idee welk bestel nummer het zou kunnen zijn??
Hoeveel balast heb je zowat moeten steken, totaal, betterijen incluis? Enig idee?
Mvg Patrick

Hoi Patrick,

Ik heb er om op waterlijn te komen inzitten: 2 x 12 volts accu, 1 x 6 volt accu deze ligt voor de hoofdmotoren, en dan nog 2,4kg lood voor de roerservo. Totaal kom ik dan op 12,5kg.

Ankers zijn idd in duitsland te verkrijgen, zal de site ff opzoeken.
http://server5.gs-shop.de/200/cgi-bin/shop.dll?AnbieterID=3931&1&wg=Anker&PKEY=4CF3&Hauptseite=liste.htm

Mvg Edwin.

Laatst bewerkt door een moderator:
ben gisteren even wat foto,s gaan maken van de faimount mog wel op de kade komen maar aan bord wilde de kaptein niet er lagen er twee naast elkaar zal binnen kort ze in mijn albun plaatsen groetjes jan

Ben benieuwd Jan naar de foto's.

Wilde toch wat foto's over de vorderingen laten zien. Ankerlier zit erin, en werkt prima. Nu alleen de ankers nog.
Alles wat niet groen hoeft te worden is klaar. Is nu een kwestie van alles goed afplakken, waterlijn aftekenen, blauwe vlakken enzzzz.....

Kan niet wachten op het eind resultaat....

ankerlier.jpg

blauwevlakken.jpg

Mvg Edwin.

ben gisteren even wat foto,s gaan maken van de faimount mog wel op de kade komen maar aan bord wilde de kaptein niet er lagen er twee naast elkaar zal binnen kort ze in mijn albun plaatsen groetjes jan

denk dat dat te maken heeft met de isps regels jan. anders staan er elke dag fotograven aan de kade ;)

de isps code geldt zelfs op terminals in rotterdam tis lullig maar tis nie anders. stond er ook iets van een bord bij de gangway jan in het engels?? daar staan vaak de belangrijkste isps regels op.

edwin gaat er steeds beter uitzien je fairmount boot, toevallig ook aanwezig op de wsd??

denk dat dat te maken heeft met de isps regels jan. anders staan er elke dag fotograven aan de kade ;)

de isps code geldt zelfs op terminals in rotterdam tis lullig maar tis nie anders. stond er ook iets van een bord bij de gangway jan in het engels?? daar staan vaak de belangrijkste isps regels op.

edwin gaat er steeds beter uitzien je fairmount boot, toevallig ook aanwezig op de wsd??
Hoi Jeromeke,

Dank je voor compliment. Als de WSD dit jaar op donderdag 2 juni valt, zal ik er helaas niet zijn. In juni zijn alle verlof dagen ingetrokken ivm een erg drukke maand. Of heb ik een verkeerde datum in me hoofd?

Mvg Edwin.

nee je heb de goeie datum te pakken. ow das jammer dat dan alle verlof is ingetrokken dan kunnen we niet van alle fairmount boten genieten die in aanbouw zijn ;)

jeromeke ik weet niet of er een bord stond maar om aan de kade te komen moest ik wel toestemming vragen en gelukkig zat er voor mij een bekende achter de balie
maar wat is de wsd groetjes jan

Back