Bouwverslag Fourstar 60 Electro

Het niet lekker rollen kan ook aan de differentiering van de rolroeren liggen. Met een centrale servo is dat wat lastiger af te stellen. de V-stelling is natuurlijk ook een oorzaak van niet strak rollen. Het doorzweven zou je ook kunnen oplossen door 2 rolroerservos te gebruiken en de rolroeren beiden ophoog laten gaan.

Het inkorten van de spanwijdte van dit model vind ik zelf een beetje zonde. De basis was eigenlijk een heel erg goedmoedige laagdekker en dat wordt dan een sportmodel. Weet ook wel dat hij met een keinere span beter spport vliegt ;).

Zit al wat langer te denken om de kleinste Saito aan te schaffen (en dat na 12 jaar alleen maar elektro LOL!!). Een fourstar is dan best leuk (wel vol balsa dan) of deze iets vergroten: bouwverslag-balsa-sportkistje-electro-span-ong-85-cm
De Four star 120 blijft ook vest vet voor elektro ;)
Nog zo veel te doen...zucht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Update van mijn FS-60

Hij krijgt een 5S4600 om de motor beter te belasten en hem ook iets zwaarder te krijgen. ;)

Moest wel de motor omdraaien en het kraftpaket door een extra lager versterken.

67384a75fc3fe2361.jpg

Binnenkort eens gaan vliegen.

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
ok johan dat zal wel wat beter gaan met die setup heb je ook wat meer massa.en er is ook meer kunstvlucht mogelijk.

mvgr johan snijders

Vanavond zou het gebeuren , ben maar 10 meter gekomen . (rollend half gas)

Ik hat in een keer een smoke spoor met een E-kist.

De regelaar helemaal weg gebrand . :mrgreen:
Verder geen schade.

Ik hat middags 30A gemeten bij 3/4 gas en er zat een 40A turnigy op.

Nu maar eens een 60A er op zetten .

Mvg Johan

Zonde.. ik heb hetzelfde gehad met een 40A hobbycity SuperSimple.. je moet de turnigy/hobbycityregelaars fors groter nemen, ze halen hun specs gewoon niet.

Gelukkig verder geen schade!

oef, gelukkig dus al op de grond gemerkt, dat scheelt een boel in de schade... in een circuitje kan er veel affikken.

ben benieuwd hoe het vliegt met die 5s4600, waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als mijn skystar (hoewel een tikje groter).

hopelijk ben ik ook een keer op het veldje als jij er bent met dit kistje.

groeten!

Vannavond met een nieuwe regelaar 3x gevlogen .

Gemeten bij volgas 30,8 A

Heeft de 40A Turnigy toch wel een foutje gehat , op 3S was het goed maar op 5S ging hij roken.

Mvg Johan

Sorry voor het vervuilen van je draadje Bas....

Wat voor prop gebruik jij Johan? Nog steeds die 4blads? En hoeveel kV is die motor?

Groeten,
Ton

De 4 blad zou op 5S veel te groot zijn .:D

Er zit nu een 12 x 6 APC-E op en daar vlieg hij goed op met 10-12 min vliegtijd .

Ik zou wel naar een 12 x 8 of 13 x 6/8 kunnen maar dan trekt hij meer A,s en dat gaat ook ten koste van de vliegtijd .

Met de 12 x 6 gaat hij net niet verticaal .;) dus voor een leskist wel genoeg .

De motor heeft 600 kv .

Mvg Johan

Ben nu naar de 13 x 8 gegaan omdat anders de lipo maar half leeg raakt elke keer . :mrgreen:

Zal dan naar 3/4 gaan.

Gewicht is met volgeladen 5S4600 lipo 3074 gram.

Ben benieuwt wanneer Bas hem klaar heeft .

Mvg Johan

Back