Bouwverslag Fourstar 60 Electro

Niet meer van dat kunststof wat ik gebruikt heb .

Maar wel 3 of 5 mm vliegtuigmultiplex
Heeft 10 lagen , is watervast en daar schroef ik de zenoah,s aan dus stabil genoeg voor een E-motor .

Kom maar halen .

Mvg Johan

he bas zocht je nog n pipercub de mijne is te koop vanwege ander piper projekt hij is van sig en is 215 spanweite kijk maar ik heb je al n pb gestuurt de vleugels zijn al recht en strak geboud en het is n geheel laser gesneden doos met 1 extra motorkap kijk maar ns op de site van hobby in bij sig als je intrese hebt hoor ik het wel en he het schiet al lekker op met je fourstar komt helemaal goed zo ga zo door gr johan s

Als ik die piper ga bouwen dan wil ik 'm helemaal zelf vanaf het het begin opbouwen. Maar eerst deze maar eens vliegklaar krijgen:cool:.

je hebt groot gelijk bas maar voorzover ik jou bouwkunst zie komt dat helemaal goed en als je ns hulp nodig hebt om er n kleurtje op te zetten dan kom je maar naar mij ok

:) @Erik

romp%20sheet.jpg

Van het weekend de romp afgemaakt, bovenkant ingedekt, wat geschuurd en de buitenkant van de stuurstangen erin gemaakt.

Daarna aan de vleugel begonnen......Was ff puzzelen totdat ik erachterkwam dat de handleiding niet klopte met de tekening....In de handleiding staat een foto van het bouwen van de Right Wing (staat ook op de tekening waarop ze aan het bouwen zijn op die foto).....maar dit is echter de linkerkant!!!. Maakt niet zo heel veel uit maar toch een dikke fout van SIG......Ik had deze fout al op rcuniverse gevonden in het bouwverslag van een Amerikaan maar dacht dat ie een misdruk in de handleiding had. Blijkt dus bij meerdere dozen zo te zijn.
maar goed als je de tekening aanhoudt kan het bijna niet fout.

Dus al snel:
vleugel%20web%20klein.jpg

Hier de boel nog niet vastgelijm...inmiddels wel.........

ff scherp blijven links en rechts;)
left%20right%20wing.jpg

En tussendoor mijn parkmaster in elkaar geplakt...klaar om in te vliegen...

Parkmaster.jpg

Tussen het carnavallen door toch nog wat tijd gevonden om verder te gaan aan de 4star.
linkervleugel%20klaar.jpg

Linkervleugel is zo goed als af, alleen servobakje er nog in maken.
De rechter is ook al een heel eind klaar. Hier alleen nog indekken, de stringers inlijmen en de achterlijst pas schuren.

rechtervleugel%20halverwege.jpg

Die van Johan, Plotterwelt, heeft vandaag gevlogen! Supermooi vliegbeeld, geen topprestaties maar meer dan voldoende om mee te kunnen lessen.
Knap zo'n kist op 3s !!

Die van mij vordert gestaag....vleugelhelften kunnen deze week tegen elkaar geplakt worden en dan is ie ruwbouwklaar.....Dan weer het betere schuurwerk........

Ja de kleine was in de lucht . :D

Is een mooie makkelijk vliegende kist geworden , door de insparing van ongeveer 1kg t.o.v. de methanol versie heel langsam te vliegen en te landen .

Bas heeft vandaag ook genoten van zijn nieuwe power machine .
Funtana S90 met ZG-20 . :mrgreen:

Mvg Johan

Ja, die ZG-20 met reso is dé motor voor (3D)kisten in deze maat (1,80 span), krachtig, zuinig en stil! Meer power en een lichtere combinatie dan mijn oude S90 met de MVVS 26 met reso.....

ja johan het was n prachtig vlieg beeld hij vloog niet echt snel maar zeer gemoedelijk en rustig, en je had voeldoende vermogen ik vond het prachtig nog gefeliciteert

Gefeliciteerd, we willen wel graag foto's en het liefst fimpjes zien.

niet gedacht nog een foto van mezelf op het forum te zien :oops: :P

hij vloog inderdaad erg rustig en echte snelheid kon je er niet eens me maken al zou je het willen :D
maar wel lekker stabiel met die gyro.

2,5kg is iets meer als mijn 4* 40, maar ik stond er toch van te kijken toen ik dat ding eens optilde. zo ontzettend licht :o

hier kunnen leerlingen het vast wel mee leren ;)

Ik vind het een mooi toestel vooral die prop vind ik prachtig er op staan.
Alleen de kleur van de kist vind wat minder, ik hou meer van de donkere rood.
Maar dit kan je beter zien denk ik voor de leerlingen.
Veel vliegplezier er mee.

Ik heb de foto slechts doorgestuurd. Johan manders heeft 'm gemaakt.

De zichtbaarheid is inderdaad heel erg goed. Toch maak ik die van mij "gewoon" oranje, niet dat signaal of fluorachtige.

basje heeft n nogal drukke planing door de week, en dus is er niet altijd tijd om te bouwen ,toch vind ik dat hij al n eind opweg is en het word n zeer mooi toestel .het zou leuk zij als jully samen met de 2 fourstars konden vliegen met de flyin, is weer wat aparts!

DRuk druk druk inderdaad.......wil echt ook de Edge zsm vliegklaar hebben:
afbouw-monteer-verslag-edge-540-2-0m
Daarvan moet ik nog de gasservo plaatsten, kap passend maken en kijken hoe ik uitkom met de accu's ivm het zwaartepunt.

Wat de fourstar betreft zal ik straks nog ff een fotootje schieten maar beide vleugels kunnen nu tegen elkaar. Gisteren de rechterhelft afgemaakt en ingedekt. Dan de servobakjes en dan folien!
Ook nog even op zoek naar M5 draadstang.....Ook nog een acculuik maken. Gaat ruim voor juni lukken hoor! Ik ga ervan uit dat ie in April z'n maiden krijgt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back