Is vlucht 100 wellicht een mooie om in te sturen voor de RC Soaring Home Movie Competition?? RCSoaringCommunities.co.nz
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Remkleppen gedemonteerd, goed gangbaar gemaakt en gespoten
![]()
![]()
Next: de neus (mensen die gruwelen van electroneuzen kijken nu even de andere kant op)
Ik heb twee spinners; 42 mm en 45 mm. Ik ga als eerste proberen de 42 mm te gebruiken. De motor heeft een maximum doorsnee van 44 mm maaaaaar hij is het laatste stuk tot het motorschot taps. Denk dat dat wel gaat passen.
Zoals bijna alle neuzen is ook deze ovaal.
Op deze foto kun je trouwens goed zien dat het me gelukt is de lijmnaden op de romp helemaal weg te krijgen (liep boven- en onderop van voor tot achter). En hoe strak mijn spuitwerk is geworden
![]()
Een rond motorschot van 5 mm berkentriplex kan dat echter wel tot een vrijwel ronde vorm drukken.
Zo maak ik een rond schotje: iets te ruim uitzagen, gat van 3 mm erin en dan een draadeindje m3 erin. In de boor en schuren maar.
![]()
Het draadeind kun je daarna ook goed gebruiken bij het oplijnen van het schot.
![]()
Vrijwel rond geworden.
![]()
En zo komt het er dan ongeveer in te zitten. Voor het écht mooie zou hij nog meer gedompt kunnen worden maar dan trekt hij wel erg naar beneden ben ik bang. Ik kan dat als hij vliegt nog wel eens proberen met ringetjes achter de motor maar nu laat ik het even zo.
Het wachten is nu op de motor, die verwacht ik vanmiddag.
![]()
(mensen die gruwelen van electroneuzen kijken nu even de andere kant op)