Bouwverslag Graupner Spark pylon racer

ja maar hij is wel 90 cm en een vip is maar 70.7. Dat scheelt toch best wel ;) Nu zal hij vast niet langzaam zijn maar sneller kan ;) Past vast later wel een ander vleugeltje op :)

Toerental met 3s2p was 25800. ben benieuwd hoever het inzakt met 3s1p. 30A is best wel een belasting voor die cellen...

zaterdag als mijn pa en ik allebij tijd hebben om naar het veld te gaan. Anders over 2 weken pas. Mijn stukje gras thuis is net omgeploegd dus daar geen snelle landingen :(

electro zit erin ;) Zwaartepunt zat met de R149DP alleen 5mm tever naar achteren, met de 6g lichtere R148DP nog 2 gram... :( Dan zit alles in de neus gepropt, niet echt goed voor de warmte. Ik wil mijn webra 7 kanaals DS eens wegen, die heeft ook nog geen storing gegeven ;)

als je met 200 km/h uit een duikvlucht komt en op 50cm hoogte over het veld gaat is alleen pcm genoeg ;)

Peter Pankras zei:
das waar.. :) mag ronald ook wel pcm gaan kopen want die beretta gaat veel harder dan 200.. :)

Peter

Ik neem volgende keer een helm mee.... nu al 2 kisten stuk gevlogen door accu uitval en schakelaar.....

Hij weegt 580 gram met de R148DP, zwaartepunt kan wel...... maar liever een lichtere ontvager erin. Het scheelt haast niets en ik heb liever PCM dan iets anders.... maar als die webra echt licht is (zit nog ergens ingebouwd, ben nu op school) en ook wel goed.... moeilijk moeilijk :)

ja.. ik was erbij zondag.. had ie net dat ding weer op orde.. ...crash...
Persoonlijk vind ik als je met speedkisten vlieg je gek zou zijn om niet iets als dubbel super of pcm dubbel super te gebruiken.
Ik ga het in eider geval wel doen..

Peter

die webra is ook dubbel super dus ook al goed. Maar pcm vertrouw ik 100%...... alleen lood in de neus is weer zonde.... kan ik wel pcm gebruiken en het zwaartepunt goed... of op de beurs even kijken. Moet ook nog een spinner op maar nu zit er een dikke alu menemer op..... dan maar lood denk ik. Liever dat dan de kist door een tik vol de grond in boren.

Dat kapje van die R148DP ziet er wel zwaar uit.. dat ding is gewoon 8 gram! zwaartepunt zit nu precies goed :)

wou ik er eerst ook inzetten ;) R149DP is 36 gram compleet, R148DP is 30 gram, nu 22 ;) Hij is nu helemaal klaar. Ik moet alleen nog even stickers plakken en de regelaar instellen. Waar is dat boekje ook al weer.......

Ik zal nog eens mijn shunt calibreren en meten. Ik zat op 30A met de mega op 3s2p KOKAM 2000....24A zou wel beter zijn :)

3s1p is meer als genoeg. mijn speedkist gaat dan al een heel stukkie harder als op 8 NiCd cellen. Spanning zakt met de 3s1p niet eens in dus gaat hij met de spanning van ongeveer 9.5cell er vandoor!Denk wel dat dit voor de Mega de grens is hoor zonder koeling. 12 cellen in een edf is een ander verhaal. Heb voorlopig 4 minuten volgas vliegtijd aangehouden en is safe ( nog met een NiCd regelaar aan boord). Als ik mijn kist weggooi (opgooi dus) kan hij na 100 meter al naar vertikaal toe en zie je hem nog accelereren. erg imposant. de Giga loopings ook! 8)

Heb je mooi 2 pakketjes om naar het veld mee te nemen :wink:

grtz!

Back