bouwverslag great planes F4U corsair ombouw naar elektro CRASH!!

Als je op de onderstaande link kijkt bij werkzeug dan wordt er uitgelegd hoe een helicoil geplaatst wordt in een cilinder waarvan de schroefdraad defect is.(helaas in het Duits)
L-Jurisch.de

De kapotte schroefdraad wordt opgeboord met de juiste diameter om een helicoil te plaatsen. (overmaat).
Hierna wordt met een speciale tap draad getapt voor de betreffende helicoil.
Met een tooltje wordt nu de helicoil in het gat gedraaid. (bij iedere maat schroefdraad heb je een andere maat helicoil, tap voor de helicoil en een inzettooltje nodig)
Je hebt nu dus weer dezelfde maat schroefdraad terug en is bovendien sterker dan een getapte draad in aluminium.
De binnenzijde van de helicoil is dus nu de nieuwe schroefdraad.

Waar je dat kan laten doen?
Ik heb eens bij een motorrijwielzaak een helicoil laten zetten in een cilinder van mijn brommer die ik toen had. (Uitlaatbevestiging). Ik denk dat de meeste motorrijwielzaken dat wel gebruiken.
Maar ook oldtimer (auto's motoren, etc) restaurateurs werken hier vaak mee.
Je zou dan wel even de draad (draadsoort, diameter en spoed) moeten weten dan kun je rond bellen.

succes
 
All right, was maar een suggestie. Ik dacht dat die firegum net wat anders is dan de gun gum.

Groeten,
Freek
 
heb al een aantal mailtjes ontvangen van een aantal winkels/firma's met het antwoord dat ze die lijm niet hebben die aan de vereisten voldoet

ik denk idd dat het lijmen ervan niet voldoende zal zijn!
 
ondertussen zit er een andere motor op, vliegt echt zalig!

MAAR omdat ik er veels teweing mee vlieg schakel ik over naar electro en verkoop ik de corsair, wel jammer maar ik heb een principe van niet meer dan 2 vliegers (anders komt mijn wederhelft in opstand ;) )

iemand interesse in de corsair? of in de os surpass 70 met losse uitlaat?
 
elektro

hallo allemaal, ik heb al een tijdje niet meer gevlogen met de corsair en heb besloten om er een elektro van te maken

ik dacht om er een bl 50_55A 400kv op te zetten met een 60A esc en een 4S 4000mAh lipo (mijn lader gaat maar tot 4cellen)

wat denken jullie? is het doenbaar? hoe zet ik die motor er best op (bestaat er zoiets als pootjes om de motor verder van de firewall te plaatsen?
 
Ik denk dat die motor een te lage kv heeft voor 4 cellen. Je moet dan een veel te grote prop gaan gebruiken en de stroom door de motor wordt dan ook erg groot. Wat weegt de kist nu zonder motor?
 
ik heb uiteindelijk dan toch besloten om een ultramat 14 te kopen, dan kan ik lipo's laden tot 6 cellen en daarom heb ik ook gekozen voor een andere setup:

motor: 50-55B 600kv (~4120/14)
esc: 80A ubec
lipo 5S 2450mAh 30C
prop 14x7

ik denk dat dit al wat meer power zal geven...tegelijkertijd ook zo'n esc programming card erbij gekocht, ook al begrijp ik niks van waarom je een "brake" enz nodig hebt...als er iemand mij wat tips zou willen geven, zou dit fantastisch zijn...!
 
Die rem gebruik je om de prop stil te zetten als je het toestel laat uitzweven, een stilstaande prop heeft veel minder luchtweerstand dan een draaiende. Dit is eigenlijk ook de reden dat je bij het landen juist iets gas erop moet houden ipv. het gas helemaal dicht, klinkt onlogisch maar dit zorgt voor een korter landings circuit.
 
Kijk een prima besluit de ombouw naar electro vlieg de mijne al sinds 1997 electro sterker nog is nooit met brandstof gevlogen.

Was toen iets van 3500gram met 18 cellen en een 600 gram Robbe sport motor.

Nu gelukkig wat lichter in gewicht met een 35?? nogiets motor en een 4S 5000ma Lipo pakket dat mede dienst doet het zwaartepunt op de plaats te krijgen.

Zet dus niet al te lichte spullen in de neus, beter wat degelijker spul dan aanvullen met lood.



afb1577.jpg



Succes met de ombouw ga je zeker geen spijt van krijgen.

Ton
 
hey ton, das cool! ik had al zitten zoeken op internet naar omgebouwde of elektro corsairs maar had nog niks gevonden, leuk!

goeie tip wat zwaartepunt betreft, zal idd liever een extra lipo aan boord plaatsen dan lood

de motor is nog in backorder maar zodra ik alles heb komt er een ombouwverslagje!

PS waar heb je die dummy radiaal gevonden?
 
Back
Top