bouwverslag great planes F4U corsair ombouw naar elektro CRASH!!

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door tommatador, 10 mrt 2009.

  1. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.312
    Locatie:
    Dordrecht
    De stermotor lijkt zo heel wat:rolleyes: maar is een schijfje karton met wat garen erom gewikkeld om de cilinders te simuleren, stelt dus weinig voor maar toch altijd leuker dan zo'n gapend gat.

    Heb je al nagedacht over de accu wissel of laden in het model.

    Ga je nog iets van een luik maken, neem aan dat niet telkens de vleugel eraf gaat om te laden.

    Ton
     
  2. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    ik ga een luikje maken, ik zie dat je ook eentje hebt bovenaan...? hoe doe je het dicht, met magneetjes?

    leuk idee van die stermotor!
     
  3. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.312
    Locatie:
    Dordrecht
    Het luikje sluit door een draaimechniekje in de midden van het luik die een pen aan de voor en achterzijde in een spant drukt en het luik dus borgt.

    Dit zo gedaan omdat de spantjes rechtop staan en het luik niet te kantelen is, moet er horizontaal tussenuit worden gehaald.

    Luik moest ook zo groot mogelij zijn om de 18 nicd cellen te kunnen wisselen.

    Met Lipo is het pakken nu minder dan de helft kwa formaat en zou het luik kleiner kunnen.

    Had achteraf gemakkelijker geweest de voorzjde recht te houden met een duvel in de spant om het luik te borgen aan de voorzijde en aan de achterzijde de spant schuin te zetten en te borgen met een pennetje die sluit door een veertje.

    Ton
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.312
    Locatie:
    Dordrecht
  5. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    mijn ultramat 14 is binnen !
    lijkt me geen simpel toestelletje om mee te werken...?! heb de indruk dat dit een beetje boven mijn hoofd gaat...
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  6. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    zeg, ton, kun je even een gedetailleerde foto tonen van je luikje? ben al aan het brainstormen hoe en wat maar een foto zegt soms zoveel meer é ...alvast bedankt

    ondertussen heb ik ontdekt dat ik nog moet bijbetalen voor een balancer voor de ultramat, dan maar besloten deze terug te geven aan de verkoper en uit te kijken voor een nieuwe, wat denken jullie:

    Sky Charger B6AC Dual Power
    http://www.hobbypartz.com/skychb6chdup.html?gclid=CMWFw-20pJ8CFRHxDAodqH2QNw

    Turnigy Accucel-6
    http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028

    Imax-B6
    http://www.hobbyking.com/hobbycity/...uct_Name=IMAX_B6_Charger/Discharger_1-6_Cells

    of deze op ebay
    http://cgi.benl.ebay.be/Poli-B6AC-2...=ViewItem&pt=RC_Modellbau&hash=item1e5bac87b4
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.312
    Locatie:
    Dordrecht
    Eens kijken of ik ergens nog een duidelijk plaatje heb.

    Zal anders in het weekend een paar schieten.

    Waar ga je de motor op monteren op een metalen bok of wordt er van triplex wat geknutseld.

    Ton

    Ton
     
  8. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
  9. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
    De laders op je lijstje zijn wat aan de lichte kant. Met 50Watt max kun je grotere LiPo's wel volkrijgen, het gaat aleen wat langer duren. Voor een kist als de Corsair heb je al snel wat zwaardere lipo's nodig. Deze lader gaat tot 200W, hij is wat duurder, maar je gaat er langer plezier van hebben:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy A-6-10 200W Balance charger & discharger $38.35

    Je motorsteun is erg degelijk, maar niet instelbaar. Hij moet dus maar net passen samen met je motor. Ik heb je al eens een link gegeven van een instelbare motorsteun bij HC. Dat werkt veel makkelijker en is zeker stevig genoeg.
     
  10. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    die lader ziet er idd erg goed uit, maar ik kan die niet in de stekker stoppen, enkel aan een 12V batterij of is er een oplossing daarvoor ?
     
  11. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
  12. roeleveld

    roeleveld

    Lid geworden:
    20 mrt 2008
    Berichten:
    310
    Locatie:
    De Meern
    Ik zou dan wel aanraden om de motor van je auto wel te laten draaien.
    Anders kan je zonder accu-spanning komen te staan.

    Ook is het verstandig om toch te realiseren dat auto-accu's bedoeld zijn om in korte tijd heel veel energie te leveren. Ze zijn niet bedoeld om over langere tijd energie te blijven leveren. Daar zijn ze dus niet zo goed in.

    Je kan dus beter een recreatie-accu (voor caravan en/of boot) of een accu van zo'n golf karretje gebruiken op het veld.

    --
    Joost
     
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    oftewel een semitractie accu die ook gebruikt worden voor vrachtauto's
     
  14. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
    Ik had de commentaren op HC nog niet gelezen bij die voeding. Blijkt kwalitatief zeer slecht te zijn. Die niet bestellen dus....
     
  15. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
  16. EvanderH

    EvanderH

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delfzijl
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  17. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    je moet gewoon ff ebay afstruinen, of deze : Voeding 12-13,4 volt-32Amp - Lichtnet voedingen & adapters :) (like.. 30 euro nogwat incl verzending, is niet duur..)

    oh, en ik wil wel proberen of ik die motor/uitlaat kan fixen, maar ik neem aan dat je m niet zomaar weggeeft, dus.. quanta costa?
     
  18. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
  19. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    alexander, heb hem verkocht op ebay aan een Deen voor 50 euro... heb nog een os surpass fs 70 te koop, in nieuwstaat
     
  20. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    oke, maakt niet uit, het ging vooral om het knutselen om m weer aan elkaar te krijgen ;) maar geeft niet, ben benieuwd naar je electro ombouw :)
     

Deel Deze Pagina