Varen... Wel ik hoop ergens in het voorjaar dat dit toch eens gaat gebeuren, ze heeft enkel maar even in de badkuip gelegen, om te zien of ze nog wel stabiel lag en min of meer op de waterlijn.Ik lees nog steeds mee hoor Jafa, ook al doe ik zelf niet zo heel veel meer op het forum op het moment.
Ik vindt dat je de dame prachtig aan het afwerken bent.
Het moet straks een genot zijn om haar te zien varen.
Ik zou eens moeten rond zoeken waar in mijn buurt (Leuven) er ergens een club is want het zwembad is niet varen he, trouwens de kids zouden er waarschijnlijk de Titanic van maken vrees ik.
Maar clubs zijn maar mager bezaaid hier in de buurt, ik heb ooit eens een oproep hierover gedaan maar de reacties waren zeer, zeer beperkt ik denk zelfs maar 1.
Het volgende werk en het laatste technische eigenlijk zijn de cargo luiken, deze moeten nieuwe scharnieren en staanders krijgen, dit in messing omdat ze anders niet erg lang leven vrees ik, ook wil ik een systeem dat als ze dicht zijn ik ze manueel kan open doen (zonder stroom dus) zodat ik in het ruim kan want alle electronica zal daar zitten. De bedoeling is als de brug erop word gezet deze min of meer vast blijft.
Ook moet er nog een failsave in als de kraan op haar parking positie staat het achterste luik niet kan opengaan,
waarschijnlijk plaats ik gewoon een negatieve nok op de kraan as met een servo onderbreker.
Nu het idee is er reeds het "werk" geeft mij steeds zeeën van tijd om hierover na te denken, het is juist een kwestie van maken, waarschijnlijk ergens begin volgende week, alvast de ruwbouw dan toch maar ik vrees dat het nog wel een maandje duurt vooraleer alles werkt.
Het cosmetische van het ruim evenals de luchters, en allerhande leidingen zijn allemaal al klaar ook alle cargo is er reeds dat is enkel een kwestie van opkleven en klaar.
De reling is nog een probleem ik heb deze volledig gemaakt met het beslag van de kit maar dit is op zijn minst gezegd brol als je er al naar kijkt valt ze uiteen dus dat moet opnieuw.
Maar ik zie eindelijk licht aan het eind van de tunnel, het is toch een hele klus geweest mijn eerste modelbouw boot.
Laatst bewerkt: