Een kleine "update" eigenlijk meer een antwoord op een vraag, de afsluiters en aansluitpunten en zowat alle andere buizen die naast de reling staan zijn reeds een jaartje geleden ofzo gemaakt bvb:
Enkele brandaansluiters:
Nu kwam de vraag hoe ik deze maak, nu origineel zit er in de kit van de Gry een beslag in witmetaal, gelukkig kan je dit smelten met de soldeerbout zodat het niet teveel plaats inneemt in de vuilbak, iets anders kan je er toch niet mee doen, de afwerking is erbarmelijk en daarnaast is het super fragiele. Dus moest alles worden hermaakt.
Daar ik niet echt veel foto's hiervan heb (nu probeer ik daar meer aan te denken) had ik wel enkele van het foam systeem, dit is ongeveer hetzelfde gemaakt.
De leidingen zijn gewoon messing staf, de aansluiters en koppelingen zijn rondellen (3mm) in verschillende soorten, een rondel-sluitring-rondel. De sluitringen zijn iets dikker en gewoon rond het asje met zap gelijmd. De boutjes op de rondellen zijn uitgeponst styreen.
De bollen zijn gewone kralen, gestolen van mijn dochters ;-)
de kraanhandwielen heb ik gekocht in Flevoland, (nu Nederland modelbouwshop) nu kan je ook van die 4mm drukknoopjes gebruiken deze lijken net goed en kosten niets...
Als je bij deze ringetjes de binnenste puntje omplooit zijn ze helemaal echt, ze kosten nog geen cent als je er enkele koopt.
Voila Martijn nu kan je waarschijnlijk wel wat verder.
Wat is er nog gebeurt, wel niet zo heelveel al heeft het toch wel wat tijd gekost...
Ik heb de module in de zender vervangen alsook een signaal corrigeerder geïnstalleerd alles werkt nu eigelijk perfect!
Dan de cargo hatches, na veel meten en foto's bestuderen is het grootste deel gemaakt het messing onderstel.
De ophangpunten en de dekdeuren:
Je ziet hier ook reeds de cilinders zitten, bij de echte boot zijn de voor punten anders dan de achterpunten waarom??? nu heb ik ze dan ook maar zo gemaakt waarschijnlijk het gevolg van de zoveelste reparatie.
Het soldeerwerk dit is altijd tof om doen!
Na veel passen en meten:
Ondertussen zitten er ook scharnieren aan en natuurlijk de noodzakelijke veren, de echte deuren wegen zoveel dat ze automatisch dicht vallen bij deze exemplaren was er echter wat hulp nodig, dus onzichtbaar voor het oog wat veren ingebouwd zodat het geheel automatisch dichtvalt, het opendoen zal met een servowinch gebeuren.
Ondertussen heb ik wat ervaring hiermee en ze werken fijn en makkelijk! ook is het zo mogelijk de deuren open te doen zonder "Power" want dit wordt de "hoofd" opening van de boot. Ik zal nog wel een dummy cargobak maken om hierin te zetten zodat het net lijkt alsof het echt is. Maar dat zijn voorlopig enkel nog plannen.