Bouwverslag Happy Hunter Robbe

@Adam, dat type scepter ken ik niet. Heb deze gevonden bij een firma in Duitsland.

Update:
Verder gegaan met de opbouw. Ben de naden aan het vullen en aan het schuren, als dit klaar is verlijm ik de verschansingsteunen. Ook een aanvang gemaakt met de vele roosters in de opbouw. Hier de 4 kleine roosters die boven de 2 doorgangen komen in de onderbouw en de 4 grote roosters op de schoorstenen. Heb deze samengesteld uit vierkant kunststofprofiel en ribbelplaat in 2 verschillende profielafmetingen.
full

Op het achterdek details aangebracht in de vorm van 2 pallets met olievaten, kist en kabeltros met strop.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Stefan,

Mijn complimenten voor je schilderwerk, ziet er erg netjes uit!
Ook de tijd die je steekt in de details siert je.
Zitten die vaten ook echt vastgelijmd of met een pinnetje of iets dergelijks?

Gr.
Pim

Hoi Pim.
Bedankt voor het compliment. Heb de romp gespoten met spuitbussen maar zit eraan te denken voor het overige spuitwerk een paintbrush set te kopen.
Alles op de pallets is verlijmd, de pallets zelf staan nog los maar hebben aan een onderzijde een pen door het dek. De pallets ga ik wel op het dek verlijmen.

Hallo Strfan,

Mooie roosters en leuke details op het dek. Met paintbrush bedoel je waarschijnlijk airbrush? Doe ik alles mee. Werkt super.

Groet
Sjoerd

@Sjoerd. Bedoel inderdaad airbrush. Wil eerst eens een instapmodel aanschaffen maar wel met compressor. Ga mij eerst eens goed oriënteren. Duurt ook nog wel even voordat de opbouw spuitklaar is.

Thanx Vincent. Begin er weer zin in te krijgen na het bouwdipje.
Net weer een levering van bestelde materialen binnengekregen. Kan nu beginnen met de schoorstenen.

De bestelde spullen zijn vandaag binnengekomen. Naast de ankerketting en de railingdraden ook 2 dekstralers voor op de schoorstenen besteld, misschien niet op het origineel aanwezig maar ik vind het wel een mooi gezicht. Ook ABS kokerprofielen binnengekregen voor de schoorstenen, aan de binnenzijde om de rookgeneratoren in te bouwen en aan de buitenzijde voor de uitlaatpijpen.
Op de zaak een CD gevonden met daarop allerlei symbolen voor veiligheidsvoorzieningen. Ik ga hiermee een A4 met allerlei symbolen samenstellen die ik dan op vinylpapier kan uitprinten, ben erg benieuwd. De symbolen zijn verschaalbaar en vormvast.

Gisteren hebben een aantal leden van Vaargroep Flevoland de HH al kunnen bekijken met een gedeelte van de opbouw. Maar ik wil dit jullie ook niet onthouden dus hierbij een paar foto's.
full

full

Deze week ga ik een aanvang maken met de 2 schoorstenen, deze kosten wel wat tijd denk ik door de hoeveelheid roosters, de inbouw van de 2 rookgeneratoren en de 2 deklampen.

En de dame begint een gezicht te krijgen. Mooi strak Stefan. Laat het echte bouwen beginnen!!!;) Heb je de nieuwe ketting er al op? Kan het op de foto niet goed zien. Wanneer ga je de letters blauw maken? Ben erg benieuwd hoe dit je afgaat en hoe het staat uiteraard. Ben ook benieuwd naar jouw manier van monteren van het stuurhuis.

Groet
Sjoerd

Bedankt weer allemaal.
@Sjoerd. Nee de ankerketting nog niet vervangen, maar al wel binnen, ziet er veel beter uit dan de meegeleverde versie. Inderdaad moeten de letters nog blauw worden geschilderd, wordt een winterklusje.
@Wanus, de Banckert is inderdaad verkocht. Nu ik met de HH bezig ben weet ik dat ik de Banckert nooit af zou bouwen. Maar hij heeft een nieuwe eigenaar gevonden.

Begonnen aan het samenstellen van de 2 schoorstenen.
full

Zo ziet een schoorsteen er van binnen uit. Naast de schoorsteen ligt een rookgenerator. Deze wordt van bovenaf in het brede buisje geschoven. Hij schuift er in tot aan de wat dunnere buis, daar blijft de verbreding van de rookgenerator op hangen. Het snoertje komt er aan de onderzijde uit en gaat dan door het gat naar de opbouw. Aan de bovenkant schuif ik er dan een geknikte uitlaat in waardoor de rookgenerator wordt opgesloten en demonteerbaar is. De geknikte uitlaat wordt uiteraard niet verlijmd.

En na een dagje klussen zien de schoorstenen er zo uit.
full

Morgen een paar naadjes vullen en dan de details aanbrengen.

Ziet er goed uit Stefan, Maar ben je niet bang dat je ps buis gaat smelten door de warmte van de rook generator ??
Want die word volgens mij wel warm..

Back