Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Prachtig Stefan!

Wat een roostertjes!
Vooral die ene openstaande op de onderste foto is super:D

Lekker zo doorbouwen, en ik blijf je volgen,

Jan

Prachtig Stefan. Maar goed dat mijn schoorstenen nog niet gespoten zijn!!! Heb die constructie op de bakboord schoorsteen totaal over het hoofd gezien!! Weet ook niet zeker of deze op mijn tekening staat. Dat luik bij het rooster op de stuurboord schoorsteen is echt mooi. Is nog een leuk detail. Ga ik ook even over denken. Morgen maak ik nog een up date. De kraan is mechanisch gereed. Ben nu bezig met info verzamelen om het één en ander aan te sturen zodat de werking vanaf de zender kan gebeuren. Valt nog niet mee kan ik je zeggen. Ik kan natuurlijk alles bij Robbe kopen maar die vragen echt de hoofdprijs. Dat laat mijn budget gewoon niet toe. Ga vooral zo door Stefan.

Groet
Sjoerd

@Stefan: kijk eens hier voor een rookgenerator:
Rauchgenerator/Raucherzeuger für RC-Modellschiffe(Rauchöl)z.B. Truck`s | eBay
Deze jongeman maakt ze zelf, op bestelling.
Prijs is redelijk.
Brandstof is "Rauchol" (Ik krijg geen puntjes op de o) hele dunne olie die met een gloeispiraal verdampt wordt.
Ik ben nu twee van die dingen aan het inbouwen in m'n Titanic, na 5 minuten stoken kwam de buurvrouw kijken of er geen brand was in mijn garage. Rook kwam onder de dakpannen vandaan,
Hittevorming is te verwaarlozen. Op de messingpijp heb ik siliconenslang gezet, da's geen probleem. Messingpijp kan je, ook na een aantal minuten stoken, gewoon beetpakken. Lekker handwarm, zeker in een best wel kouwe garage...

@Roel, ziet er inderdaad indrukwekkend uit, prijs valt ook erg mee. De 2 rookgeneratoren voor de schoorstenen heb ik al. Maar moet natuurlijk ook zo nog wat te slepen hebben achter de HH. Misschien iets waar rook een onderdeel van uit kan maken....

Als je nog vragen hebt over die rookgenerators:
Stuur maar een PBtje.
Ik ga hier niet alles verklappen; er komt een verhaal over in de MbA.

Dat ligt maar net aan je toetsenbordinstelling of dat werkt öf niet. ;)

Instellen op VS internationaal zou voldoende moeten zijn. (Bij een toetsenbord met de offciele nederlandse indeling ga ik gillen.)

Na een ochtendje spuiten hebben de schoorstenen de karakteristieke kleur, gelijk aan de romp.
full

Van de week de binnenzijde van de bovenkant zwart en de mamoet logo's blauw schilderen. Kan ik direct oefenen want de letters op de romp moeten ook nog geschilder worden.
Daarna moeten de schoorstenen nog worden gespoten in de matte transparante lak.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Stefan.. :thumbsup::thumbsup:
Misschien tipje voor je logo's, probeer de stempel methode, stukje rubber gelijkmatig de lak erop smeren en op je logo drukken,.

Hoi Vincent. Dat idee van een rubber stempel kussen was ook al bij mij opgekomen. Ga het zeker proberen voor de kleine letters bij de spiegel. Weet alleen niet of je er scherpe randen om de letters mee kunt maken.

Eric en Jan, bedankt.
Vincent, ga er mee experimenteren. Zal toch eens de letters op de romp moeten schilderen. Stel het steeds maar uit.

Kan uit ervaring zeggen dat dit niet mee zal vallen. Het is mij in ieder geval nog niet gelukt om letters op deze manier netjes strak en egaal geverft te krijgen.
Ben heel benieuwd of jij een methode vind om het wel netjes strak voor elkaar te krijgen :D
Omdat dat het bij mij niet lukken wilde heb ik letters en logo eerst gespoten en toen met spuitlijm vast gezet.

Hoi Adam. Gelukkig heb ik een vaste hand. Ga de logo's op de schoorstenen proberen met penseel, kijken hoe dat gaat. De kleine letters bij het achterschip ga ik denk ik wel stempelen, hou jullie op de hoogte.

Back