Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Dag Vincent. De rookgeneratoren hebben een buiten en binnen mantel. Worden vaak in treinen en zo ingebouwd. Als ik het allemaal goed heb gelezen schijnt deze niet erg warm te worden.

Ben blij dat je meedenkt. En mocht het toch misgaan.... dan heb ik weer wat geleerd:D
Maar ga zeker proefstoken buiten de schoorstenen.

Heb hier wel een fluke62 mini infrarood laser om je temperatuur te meten en ook een Fluke Ti10 en Ti125 infraroodcamera......

;-)

Roosters binnenzijde schoorstenen

Vraagje. De roosters aan de binnenzijde van de schoorstenen, zijn dit roosters of echt openingen met luiken ervoor. Wie weet misschien ook waar deze roosters? voor waren.

@Ad, zitten boven in, aan de binnenzijde. Aan de buitenzijde zitten per schoorsteen 2 lamellen roosters.

Tja, die aan de binnenkant zou ik dan ook zo niet weten, ik vermoed dat die aan de buitenkant (net even gezocht naar foto, en inderdaad gevonden) luchtinlaten zijn.
Je zou eigenlijk een doorsnede tekening over de schoorstenen moeten hebben om dat echt uit te vogelen, of iemand die deze schepen van binnen en buiten kent.

Groet,

Ad

Ik vermoed dat de roosters aan de binnenzijde juist de luchtinlaten zullen zijn. Hier zitten ze namelijk redelijk beschermd tegen overkomend water, en denk dat de roosters aan de buitenzijde juist de uitblaas openingen zijn.
Maar dit zijn alleen maar mijn ideeën, hoeft niet zo te zijn

Dag Ad en Adam. Maakt inderdaad voor het model niet uit maar ben nieuwsgierig aangelegd;-). Denk ook dat het de toevoer roosters zijn. Op tekening staan luiken aangegeven bij deze roosters die aan de onderzijde op een kier staan.

Hallo Stefan,

Ziet er mooi strak uit man. Als je ze dryfit naast je stuurhuis zet wordt het al een echt schip. Ik kan het weten. Mooi werk. Ik hoop dat je rookgeneratoren het beoogde doel bereiken. Wat ik tot nu toe gezien heb van dit soort generatoren benaderd het de werkelijkheid bij lange na niet. Aan de andere kant gaat het ook om het idee. Tzt zullen we het resultaat wel zien toch? Mooi doorgaan met dit prachtige schip!

Groet
Sjoerd

De witte rook uit de rookgeneratoren strookt inderdaad niet geheel met de werkelijkheid. Maar gaat mij om het idee, leuk voor bij activiteiten en shows.
Inderdaad ziet de HH er direct anders uit met de schoorstenen. Wel goed de aandacht bij het aanbrengen van details houden. De schoorstenen zijn niet gelijk aan elkaar. De bakboord schoorsteen ondertussen voorzien van de 2 zwanehals ontluchtingen en de railingen.

Vandaag gestaan bij een modelbouwmanifestatie bij een bouwmarkt in Zeewolde, en uiteraard met opbouw en schoorstenen. En voor de oplettende kijker ook een vers geschilderde standaard;-).
full

Detailopname bakboord schoorsteen.
full

Detailopname stuurboord schoorsteen.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Je gaat goed Stefan! Ze begint al aardig op die van mij te lijken. Keurig werk. Als je met de decals aan de gang gaat is het dan misschien toch een idee om de diepgangsmerken in de schuinte van je boeg te maken? Volgens mij is dat veel realistischer en naar mijn idee mooier.

Groet
Sjoerd

Dag Sjoerd, begint er inderdaad al aardig op te lijken maar nog veel te doen. De diepte markering zoals ik nu heb aangebracht stoort mij geheel niet, maar kan je opmerking begrijpen. Wijken onze modellen op dit punt ook af van elkaar.

Tja, als je er een prijsvraagje aan zou hangen met - Zoek de verschillen- Hoef je geen prijs uit te reiken denk ik. Maar dat is tevens het leuke. Zo origineel moglijk maar met een eigen invulling. Up-dates van mijn kant komen zodra ik gereed ben met de kraan. Ben alles aan het uitzoeken wat betreft de aansturing. Met mijn geringe kennis geen eenvoudige klus.Gelukkig veel hulp van mede bouwers.

Groet
Sjoerd

Dag Sjoerd. Ben erg benieuwd naar je kraan. Zal voor mij waarschijnlijk het laatste "projectje" worden. Ondertussen al wel een beetje aan het verdiepen in de diverse verlichting en de wijze van schakeling.

De schoorstenen zijn ondertussen gereed, m.u.v. de 2 uitlaten. De mamoeten zijn ook verlijmd. Op deze foto zie je voor de mamoet ook nog een constructie uit de schoorsteen komen. Hieraan komt een lijn die weer naar de lijn tussen de voor- en achtermast loopt.
full

Hieronder een detailopname van een rooster in de stuurboord schoorsteen. Geprobeerd een luik met borgingen hiervoor te maken, vind het zelf goed gelukt:p. Aan de rechterzijde van het rooster 2 borgmoeren gemaakt van kleine splitpennen.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back