@Baggeraar, ziet er netjes uit. Misschien tijd om aandelen te nemen
Dan even een stukje techniek. De kabelboom tussen de decoder en de opbouw, deze wordt ca. 500 mm lang. Ik maak deze uit 7 servo snoeren, een D-sub stekker en een module die schroefklemmen omzet naar een D-sub aansluiting. Deze laatste komt in de opbouw. Door de lengte kan ik de opbouw een stukje optillen om de laadsnoeren aan te sluiten. Door de stekkeraansluiting kan ik de opbouw ook geheel loskoppelen. Uiteraard komt er een krimpkous om de 7 snoeren. Van de snoeren worden elk maar 2 draden gebruikt omdat maar 2 standen van de schakelaars worden gebruikt maar soldeer ze wel alle drie.
De 7 servo snoeren zijn voor de volgende functies:
1. Radar(s), waarschijnlijk maar 1 werkend.
2. Rookgeneratoren.
3. Navigatieverlichting regulier.
4. Navigatieverlichting sleep.
6. Schijnwerper, exacte bediening nog niet bekend omdat ik deze draaiend wil maken.
7. Verstralers voor- en achterdek.
8. Dek- en interieur verlichting.
Deze functies zijn dus bedienbaar vanaf de zender en werken als ik de schakelaars naar beneden doe (memory functie is uitgeschakeld). Schakelaar naar boven nu geen functie. Op deze wijze komen de verlichting bedieningen allemaal op de 4 linker schakelaars en de overige functies op de 4 rechter schakelaars.
Nu heb ik nog 1 aansluiting op de decoder, deze gaat naar de soundmodule voor de hoorn en wordt niet opgenomen in de kabelboom omdat deze module in de romp komt. Deze komt op de pulsschakelaar (aansluiting 5) van de zender.