Bouwverslag Happy Hunter

@Luit.

Ik wacht op een bericht van Tom Boere. (Zwerft hier ook rond op het forum) Die heeft de tekeningen :P . maar eerst de H.H. af :wink: .

En ik wil de tekeningen best ruilen voor jou AFGEBOUWDE Typhoon :wink:

@Dikkie.

Het blijft een hobby :roll: .
En als de Romp binnen is zal ik zeker een (paar) foto's plaatsen.

Groeten Roland.

Hallo,

Even een vraagje tussendoor. Gaat het de Happy Hunter worden of de Smit Hunter en Als het de Smit Hunter wordt welke versie?
Ik ben een week voor de fatale brand nog aan boord geweest in de droogdok en achteraf na de brand en tijdens de sloop ben ik ook nog een kijkje gaan nemen. Vandaar mijn interesse in dit schip. Zelf heb ik ook de Smit Hunter zoals hij laatst gezien is voor de brand. schaal 1/50.

Groeten,

Stefaan

Hallo Stefaan.

Het wordt de Happy Hunter :lol:
Ik vind dat geel toch mooier :wink:

Groeten Roland.

PS, Heb je toevallig nog foto's van de Hunter (Happy of Smit),

Ronald,

Niet enkel foto's ook de navigatielichten, reddingsboeien en een klokje.
Ik ben zelfs bezig met een history te schrijven over dit schip van de bouw tot haar einde. Alles is dan ook verwerkt in mijn model. Eerst had ik ook de Happy Hunter daarna de Smit Hunter met bergingsbak en ten slotte de Smit Hunter met open achterste. Het model is zo wendbaar dat praktisch elk parcour geen probleem is ook side strippen is geen probleem. Elk jaar is er in Mechelen een sleepwedstrijd en daar kunnen we ons eens uitleven.

Stefaan

Hoi Stefaan.

Is dat verhaal ook ergens te lezen (Internet??) wat je aan het schrijven bent?
Lijkt me lijkt me leuk om te lezen.

Ook zijn alle foto's (Happy/Smit) van harte welkom. :wink:

Groeten Roland

Yo, Stefaan,

Natuurlijk hou ik mij ook ten zeerste aanbevolen voor de foto's :lol:
En ook ik ben benieuwd of jouw verhalen op internet verschijnen, zo ja, geef dan ff je URL door.

Greetings,
Luit

Ik heb voor de geinteresseerde nog wel een documentatie folder liggen van de Smit Hunter. De kwaliteit is in de loop der jaren een beetje achteruit gegaan, maar kan hem eventueel wel inscannen voor wie dat wil.

Groet,
Andre

Hoi André, ik zou zeggen inscannen en op het web plaatsen die info :D (wel even een link op dit forum plaatsen natuurlijk :wink: )

Ben sinds kort ook in het bezit van een Happy Hunter namelijk 8)

Update: inmiddels de bestanden ontvangen, thanx!

Luit,

Heb je ook de oude folder nog?
Indien niet zoek ik hem op en scan ik hem in.
Smit Hunter met bergings bak op achterschip. en lange smit kleuren op de romp.

Stefaan

Nu terug naar mijn werkbank. Het weekeinde heeft mij een roer gekost op de Akula Submarine. type XXI en XXIII nog steeds intact.
(Grijze schepen dag in Hengelhoef Genk België)

Hallo allemaal.

Vandaag een briefje in de bus dat er een pakket van SMB voor mij was maar er niemand thuis was en dus niet afgeleverd kon worden :evil: :evil: moet morgen bellen waneer ze weer kunnen bezorgen, zal vrijdag worden :? .

Wanneer de romp binnen is zal ik een paar foto's plaatsen.

:cry: Wat duurt dat wachten toch lang :cry:

Groeten Roland

Hee mede bouwers

ik werk ook met de romp van SMD van de hunter
hij is echt netjes afgewerkt hoor en goed stevig.

ik werk zonder tekening dus dat is wat lastig bouwen maar het gaat goed.
ben nu de motoren aan het inbouwen maar ik zoek nog een schema van een vaarregelaar heeft iemand deze of kan ik ze beter kopen ?

ps zal even een foto maken van mijn hunter

groetje`s

Patrick :)

Hier zijn ze dan

afb20461.jpg

afb20462.jpg

afb20463.jpg

afb20464.jpg

dat zijn ze

groetje`s

JA dat klopt de motoren zitten nog los en ok moet het zaakje nog uitlijnen met een Ampere meter er tussen.

weet iemand welkevaarregelaar ik het beste kan gebruiken ?
of kan ik hem ook zelf maken ivm de kosten.

goetje`s

Back