Bouwverslag Happy Hunter

Nou je hebt wel een goede regelaar nodig voor die 2 motoren, die zullen heel wat amperes gaan trekken denk ik.
En zelf maken, vast mogelijk maar of hij dan betrouwbaar is???

Op hoeveel Volt ging je varen

Nu weer terug naar MIJN bouwverslag :wink:

Vammorgen om 9.30 gaat de bel, DE ROMP????

NEE, :evil: het was de postbode met een pakje van Quartel :) met 1 schroef tunnel?? ik had er toch 2 besteld???
afb20656.jpg

Een uur later weer de bel!

DE ROMP???

JAA :lol:

afb20657.jpg

afb20658.jpg

afb20659.jpg

Romp ziet er goed uit, lekker stevig en strak.

20 minuten later WEER de bel.
Een andere postbode met nog een pakje van Quartel met de
andere schroeftunnel, 2 schroefassen en een boegschroef.
afb20660.jpg

Vanmiddag maar een mooie standaard maken en de 2 Gaten (SLIK :? ) voor de boegschroef.

Ik kan beginnen :banana:

Groeten Roland

PS , Weet iemand waar ik de boegschroef het beste mee vast kan plakken??
Ik dacht zelf aan polyester. ( de buis van de boegschroef is van aluminium en de Romp ook van polyester!)

Voor het verlijmen van verschillende materialen onderling, gaat er, voor mij, niets boven 2-komponentenlijm. Liefst van Bison, die vloeit regelmatig uit de twee spuitjes.
Zorg dat alles passend klaar is, licht opgeschuurd, en de gaten in de romp conisch uitgevijld. Leg de boot zo op zijn zij dat de conische ruimte opgevuld wordt met lijm. Na verharding de andere kant op dezelfde manier lijmen. VERGEET NIET de onderlinge delen van de boegschroef te lijmen. Als de 2-komponentenlijm goed uitgehard is ('s anderendaags) dan kunnen de uitstekende delen van de buis, en het teveel aan lijm afgezaagd en bijgevijld worden.

Hallo zinnia.

Bedankt voor de tip's, maar eigenwijs als ik ben toch met polyester aan de gang gegaan. (Ga de rest wel met 2-Komponenten lijm doen)

Het uitzagen/vijlen en schuren was een makkie omdat het gat al gemarkeert was (1 gat toch iets te groot gemaakt :oops: Zie je later niets meer van :wink: )

Zie hier het resultaat van 2 uur hard werken :wink:

afb20663.jpg

afb20664.jpg

En voor de oplettende kijkers, hij zit idd niet in het midden.
Ik heb dit gedaan omdat anders de schroef aan de onderzijde 2 mm buiten de romp zou steken i.v.m. de V vorm van de romp.
En op de 2e foto lijkt hij niet horizontaal maar dat is optische bedrog :wink:

Nu rustig laten drogen en morgen de buiten kant afwerken.

Groeten Roland

Bedankt Arnold.

Alleen de boegschroef valt me een beetje tegen :cry: voor €50,-
dacht ik dat er wel een haakse overbrenging en een motortje bij zou zitten, nou..................NIET DUS :cry:

Maar we gaan er gewoon wat moois van maken :wink:

Groeten Roland

Ik zie net op het briefje dat bij de boegschroef zit, dat er 2 uitvoeringen zijn.
En Quartel heeft er maar een van :evil: net de "verkeerde" :cry:

Goed werk hoor, ziet er toch wel degelijk gerief uit. Die van Graupner is helemaal van plastiek. Voor alle zekerheid (ik ben wat over-voorzichtig) heb ik de boegschroef afgescheiden van de rest van de boot met een waterdicht schot. Je moet de boegschroef dan wel langs boven kunnen bereiken, voor later onderhoud/herstelling.

Dank je zinnia. :oops: :oops: :wink:

Ik denk/hoop niet dat een afgescheiden boegschroef nodig is.
Ondanks dat het er vrij iel uitziet. voelt het geheel behoorlijk stevig aan.

Groeten Roland

Ikzelf heb ook nooit problemen of lekken gehad, het is gewoon een kronkel van me, en er is juist een liuk boven de boegschroef.

Hoi Roland,

Zoals beloofd hier enkele foto's.

afb20676.jpg

afb20677.jpg

Hopelijk is de kwaliteit ok 150kB is niet zo veel.

Groeten,

Stefaan

Hallo Taco.

Deze had ik al gevonden :lol: Mooie foto's .

Toch bedankt.

Kleine update van de bouw :arrow:

Net de buitenkant van de boegschroef volgegoten met polyester, als het een beetje wil uitharden dan morgen de buis op maat maken :wink:

Groeten Roland.

Dank je Taco.

Weer een kleine update.

Afgelopen nacht de polyester mooi uitgehard.
Dus vanmorgen het meeste buis afgeslepen met een dremel kloon.daarna met de powervijl het resterende materiaal weggevijld en weer met de dremelkloon met een slijpschijfje mooi glad gemaakt.
En dit is het resultaat.

afb20782.jpg

Schroef blijft mooi binnen de romp :D

afb20783.jpg

Mooi glad en gelijk met de romp.

afb20784.jpg

Dit gat was dus iets te groot :oops: als later alles geplamuurt en geschilderd is zie je er niets meer van :wink:

Groeten Roland.

Hoi Roland,

en dan volgend jaar op de werkschependag lekker ermee varen !!!!!!!
Moet lukken als ik dat werktempo zie, ga zo door ziet er goed uit.

André

Hoi Andre.

Ik weet niet of ze de volgende werkschependag vaart, maar ik heb in ieder geval iets om mee te nemen. :lol: .

Groeten Roland.

Het motto kan dus alleen maar: DOORWERKEN zijn :lol:

En dat van iemand die bijna een jaar (bijna) niets aan z'n Siberie gedaan heeft :wink: .

Maar ik heb eerder in dit draadje al gezegt dat het geen haast klus wordt.

Het benodigde hout is besteld en ik moet een paar andere schroefassen bestellen want deze zijn veeeeeeel te lang (heb niet het gereedschap om het zelf te doen :cry: ) , met deze assen komen de motoren bijna voorin te liggen :oops:

Maar het gaat wel lekker :wink:

Groeten Roland.

Back