Bouwverslag Happy Hunter

PFFFFFFFFFFFf moest er wel komen dat antwoord :lol: :lol:

Maar ik heb een excuus: het winter modelletje Dino II.

Zal dit jaar beter mijn best doen 8O

André

Weer een update.

Schroeftunnels zijn gemonteerd, MAAR VERKEERD :oops: :oops:
normal_Schroeftunnels-2.JPG

Zoals je ziet lopen de schroefassen schuin naar beneden, en dit is NIET de bedoeling :evil: . Dus ze gaan er weer uit :? .

Als ze recht zitten zal ik weer een foto plaatsen.

@Andre. De Dino II is een goed excuus, maar nu verder met de Siberie,
Afgesproken?? :wink:

Groeten Roland.

Vandaag lekker aan het knutselen geweest!!

De stand van de schroefassen en de tunnels is aangepast.
normal_Tunnels-Update2.JPG

Dit ziet er een stuk beter uit :lol:

normal_Tunnels-Update1.JPG

Vandaag ook maar "even" de roeren geplaatst.

normal_Tunnels-Update3.JPG

En zo ziet het er van binnen uit (Nog niet veel bijzonders :wink: )

Ook ben ik nog opzoek naar een geschikte motor voor de boegschroef,
ik wil deze gaan aandrijven met een snaar of tandriem.
Als iemand hier nog tip's voor heeft hoor ik het graag.

Groeten Roland
bye.gif

He Roland,

Dat begint er al aardig goed uit te zien.
't is alleen een klein scheepje volgens mij (geintje :wink: )
Maar ik heb nog wel een klein dingetje :roll: : zie ik nou 2x een 3-blads schroef eronder zitten???
Dit is niet goed hoor, de Hunter had er 2x een 4-blads onderhangen.
Voor je boegschroef heb je maar een licht motortje nodig.
Succes met de bouw, en ik hou je in de gaten :wink:

Greetings,
Luit
ps de Typhoon is alweer wat zwaarder geworden de afgelopen dagen, dus staks heb ik je hulp wel weer nodig denk ik :? :oops: :wink:

Hoi Luit.

M'n volgende boot (Retriever) moet ook maar 1:20 worden :wink: .
Wat de schroefen betreft, er zitten inderdaad plastic 3 blads onder.
Die zaten bij de schroeftunnels en worden vervangen door messing 4 blads, dus dat komt wel goed.

Wat je Typhoon betreft, als ik hier wat meer foto's zou zien, dan wist ik wat ik moet tillen.
Oftewel, WAAR BLIJVEN DE FOTO'S.
camera2.gif

Groeten Roland.
bye.gif

Hallo Allemaal.

Na een (gedwongen) bouwstop van de afgelopen zomer.
(Nieuwe baan, veel van huis en lange werkdagen) ga ik binnen kort verder met de bouw van m'n Happy Hunter. en het bouwverslag.

Na het Zien van de site van Hans Jurgen Mottschall heb ik besloten om de opbouw ook van fosfor brons te maken (Of in ieder geval een poging te wagen :wink: )
Binnenkort meer.

Groeten Roland.
bye.gif

PS. @ F van Gent.

Ik denk dat Andre wel weet dat ik het niet zereneus bedoel. :wink:

Roland zei:
heb ik besloten om de opbouw ook van fosfor brons te maken (Of in ieder geval een poging te wagen :wink: )
Binnenkort meer.

Ben ik zeer benieuwd naar. Loop ook een poosje rond met het idee, maar ik heb geen flauw idee waar het spul in redelijke maten te koop is, en hoe het te bewerken.

Die plaatje heb ik ook besteld.
Maar daar maak ik geen hele opbouw mee, dat wordt namelijk een vrij dure bedoening.
Daarnaast krijg ik het niet makkelijk gezaagd of gesneden.

@ Adam.

Over de prijs heb ik nog helemaal niet zo druk gemaakt, als je niet een te groot schip maakt valt het nog wel mee :roll: :wink: :roll: .

Ik heb ergens gelezen (Volgens mij hier op het forum) dat je Fosfor brons het beste kunt knippen met een Knipbank, Niet met een schaar want dan gaat het krullen?? Zelf dacht ik voor de ramen en andere openingen of te frezen of uit te boren en af werken met een vijltje..
Hoe dik heb jij je plaatje??? Ik dacht zelf aan 0,2mm????

Groeten Roland
bye.gif

Roland en Adam,

Op zich vind ik dat fosfor brons wel interresant materiaal, wat zijn de voordelen tov polystryreen bijvoorbeeld ??? vind het best wel prijzig spul en het bewerken gaat minder gemakkelijk dan polystyreen vind ik.

Tom Boere

Wat ik ervan gezien heb, kun je er heel strak en scherp mee werken.
Hoeken worden niet zo snel rond bij schuren ed. Al een glad oppervlak, dus weinig na bewerking, en het is te solderen dus heel sterk.
Ik heb twee diktes besteld, ik dacht één plaatje van 0,5 mm en één van 0,3 mm dik.
Je moet trouwen wel een heel klein bootje bouwen om het niet te duur te maken :?
Een plaatje is niet veel groter dan het voordekje van je opbouw van je Hunter!
Ik schat dat je toch een plaatje of 6 nodig hebt om een opbouw van een Happy hunter te kunnen maken.

@Tom.

Kijk maar eens op de site van Hans Jurgen Mottschall .1 foto zegt meer dan 1000 woorden :wink: .
door dat het sterker en dunner is als bv polystryreen of triplex kun je veel gedetailieerder werken. Het is inderdaad moeilijker te bewerken, maar met het juiste gereedschap is het goed te doen (Ik werk bij een metaalbedrijf :wink: )

@ Adam

6 x €4.45 voor 200mm x 150mm x 0,2mm = €26,70 valt nog wel mee, modelbouw kost geld, daar kom je niet onderuit.
Voor 2 electromotoren (Graupner 900 torqe) ben ik meer dan €80,- kwijt :cry:

Groeten Roland
bye.gif

Tja Roland,

goed gereedschap is het halve werk, en inderdaad ziet het er erg mooi uit, ik zie de voordelen ook wel, maar heb eenvoudig weg niet de kennis en het juiste gereedschap om dit te gaan bewerken, niettemin, maak er iets moois van en laat af en toe eens een foto zien.. tot ziens op de werkschependag 2006. 8)

Tom Boere

Roland
ik heb zelf een proef gedaan met printplaat zonder gaatjes wat aan weerszijden met koper is bekleed
werkt heel gemakkelijk , is zeer strak en goed te solderen
plaat is 50x20 cm , prijs was ongeveer 4 euro
ga eens bij een electronica zaak kijken
grt Ko

Hallo Ko.

Als het met fosfor brons om wat voor reden niet wil lukken is dat misschien een optie, maar eerst gaan we dit proberen.

Groeten Roland
bye.gif

PS, Hoe dik is die "printplaat".

Hallo allemaal.

Afgelopen weekeind een beetje aan het stoeien geweest met het Fosfor brons :? . Knipen met een blikschaar gaat dus NIET.
Het het op m'n werk geprobeerd met een Guilotineschaar ( Geen gezicht, een plaatje van 200 bij 150 mm op een schaar met een mes van 4.50 meter lang.) Is ook niet gelukt :( plaatje is 0,2 mm dik , de schaar heeft een speling van 0.4 mm (Het ding is stokoud en wordt alleen gebruikt voor platen van minimaal 3mm dik.)
Zit er nu aan te denken om te laten lazeren :roll: :lol:
Ga eens uitzoeken wat dat gaat kosten en waar ik dat (Hier in de buurt) kan laten doen.

Solderen gaat PERFECT, Word wel een beetje heet :oops: .

Groeten Roland.

Back