@Indoorvlieger, Bedankt.
@Adam , Bedankt voor je opbouwende kritiek. Zoals je weet is dit scratch bouw en ik ga uit van de HH tekening van Ton Nijenhuis. M.a.w. ik meet met de digitale schuifmaat wat de maten op de tekening zijn. Dat dit niet overeenkomt met de werkelijkheid vind ik jammer. Logischerwijs was mijn gedachte dat 1 mm doorsnede ( waar het van gemaakt is, behalve de sporten van de kooiladder) in werkelijkheid 50 mm zou zijn. Dit leek mij niet onwerkelijk. Heb in mijn productieve leven ook kooiladders gemaaakt echter waren de zijkanten hiervan meestal opgebouwd uit strip 70x10 en de sporten van rond 32 mm. Mijn sporten heb ik gemaakt van rond 0,8 dus ook dat strookte aardig met wat ik gewend was. Op de detailfoto van de mast nu ik het zo bekijk lijkt het inderdaad wat fors. Echter de bovenste diameter van de mast zelf is 2 mm dus in het ecchie 100 mm. Daar onder wordt de mast uiteraard steeds dikker.
@Stefan, Ook jij weer bedankt. Wat betreft het schakelen van de verlichting. Ik heb het draadje hier op het forum al diverse malen doorgelezen maar kom er toch niet helemaal uit. Zoals je weet ben ik in principe niet van plan om met de HH te gaan slepen. Echter wil ik wel alle voorkomende verlichting van de HH aanbrengen. De navigatie verlichting gaat ten alle tijden branden als ik er mee vaar. Of er meer verlichting moet branden tijdens varen zonder sleep ben ik dus nog niet helemaal uit. De bijzondere verlichting voor slepen en moeilijk manouvreerbaar ( welke zijn dit precies?) worden middels handbediende schakelaars onder de opbouw geschakeld. De zoeklichten en de dekverlichting worden wel door de zender bediend.
@Jan Dootjes, leuk dat je het volgt en bedankt voor je commentaar.