Bouwverslag Happy Hunter

Sjoerd :thumbsup:

Maar als je van uitdagingen houdt zou ik zeggen maak je kraan ook zelf :p

kraan25%252520%252528Small%252529.jpg

kraan27%252520%252528Small%252529.jpg

kraan22%252520%252528Small%252529.jpg

Heb je wel meer eer van je werk ;)

Gr Martin :D

@ Vincent, bedankt. Tja, ik weet natuurlijk dat de kraan en het beslagset nog te verkrijgen zijn. Alleen is het voor mij ook een beetje een sport om via via aan mijn spulletjes te komen.;)

@Martin, ja dat ziet er erg goed uit. Kan ik die niet overnemen?:) Als ik hem niet via via kan krijgen ga ik toch proberen om deze zelf te maken. Zal dan wel uit kunststof zijn, messing is voor mij nog even te hoog gegerepen vrees ik. Moet dan alleen wel even op zoek naar een juiste tekening......... Iemand??

Groet
Sjoerd

Sjoerd,

Kan ik die niet overnemen?
is onbetaalbaar ;) maar wat betreft tekeningen van de kraan. Heb ik ook niet specifiek maar je komt een heel eind met de tekeningen van Nijenhuis en een berg foto's :D

Met kunststof kom je ook een eind hoor als je geen gelegenheid heb tot draaien en kopen kan altijd nog

Gr Martin :D

Hoi Sjoerd. Je roeren zien er netjes uit man, gelukkig ben jij daar al een stapje verder dan ik. Kan ik lekker afkijken;)
Jou schroeftunnels zitten iets dichter tegen de romp dan bij het pakket van Robbe volgens mij, bij mijn model zal het er dus iets anders uit gaan zien.
Waar heb jij je schroeven trouwens vandaan gehaald?

@Stefan, Mijn tunnels zitten inderdaad dichter tegen de romp. Ik heb de maten van de tekeningen van de heer Nieuwenhuis uit Zevenaar. Tot nu toe moet ik zeggen dat het aardig overeen komt met het origineel. Ik ga dan natuurlijk voornmelijk af op beschikbaar fotomateriaal. Bij de meeste HH's die ik zie zitten de tunnels praktisch op dezelfde hoogte als de kiel. Ik heb ze bijna 10 mm hoger zitten. Waar de schroeven origineel gekocht zijn weet ik niet. Ze zaten bij de romp zoals ik hem gekocht heb. Maar ze passen perfect.
@Martin, Wel ik ben nog niet zover maar je moet een beetje vooruit blijven kijken nietwaar?
@ Koos, Zoals al aan stefan gezegd, de schroeven zaten bij de romp. Geen idee waar ze vandaan komen.

Hoop spoedig weer wat zinnige foto,s te kunnen laten zien. Is nu veel passen en meten voor de kimkielen. Tot gauw.

Groet
Sjoerd

Hoi Sjoerd. Zag zijn informatie op Marktplaats. Zijn die gegevens relevant om te bestellen en zijn ze up to date? Zit er ook een installatie tekening bij?

@Stefan : Dhr Nijenhuis die heeft zelf ook aan de HH gewerkt bij het ontwerp van het schip zelf, dus je kan wel zeggen dat het goeie tekeningen zijn, ik heb toen van die beste man veel informatie gehad toen ik mijn HH aan het restaureren was,

Hoi Sjoerd. Zag zijn informatie op Marktplaats. Zijn die gegevens relevant om te bestellen en zijn ze up to date? Zit er ook een installatie tekening bij?

De tekeningen zijn van de originele HH verwerkt naar modelbouw tekeningen.Dus up to dat voor de originele HH. Hij heeft wel ook een tekening voor de RC installatie maar deze zijn met de techniek van een jaar of 25 geleden. Ik moet zeggen, niet echt bruikbaar. Maar met gezond boerenverstand en de hulp van het forum komen we hier wel uit. Ik heb ook de tekeningen en bouwbeschrijving van Robbe maar dit wijkt hier en daar toch wel af. Het achterdek van de HH van Robbe bijv. is kleiner dan de originele. Ik kan dit niet nameten maar is een opmerking van de heer Nijenhuis zelf. Heb ook contact met hem en ik moet zeggen, de man is zeer behulpzaam ondanks dat ik niet zelf de tekeningen bij hem heb gekocht. Deze zaten bij de romp die ik destijds heb gekocht. Mocht je iets specifieks willen weten dan scan ik het voor je en stuur het je toe.

Groet
Sjoerd

Hallo allemaal,

Ben gister en vandaag bezig geweest met oa de kimkielen en inmiddels zijn ze gemonteerd. Tot de volgende update.

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje,

In de HH komen 2 stuks Robbe motoren, ik dacht type 755/40. Nu lees ik de ene keer dat motoren ontstoord moeten worden en de andere keer dat dit niet hoeft.Indien wel ontstoring is vereist welke condensatoren moet ik dan gebruiken? Wie heeft het juiste antwoord? Alvast bedankt.

Sjoerd

In geval van twijfel: Ontstoren. Die condensatortjes kosten je de kop niet (als je bij elkaar meer dan een euro kwijt bent word je opgelicht) en het er op solderen is ook een klusje van niks.

De waardes weet ik niet helaas.

Hoi Sjoerd. Ik heb die motoren ook en ook ontstoord. Worden met standaard 1x 47 en 2x 100 nF ontstoord. Zie de handleiding van de HH. Deze ontstoor setjes zijn los verkrijgbaar maar zitten ook vaak bij de vaarregelaars bijgesloten.

Hey Sjoerd,

Ziet er goed uit,. :D heb je de kimkielen aan de binnenkant goed in de lijm gezet ?
Want als de kimkiel (door wat voor rede) inscheurt en hij scheurt door naar binnen krijg je een duikboot :cool: (Trust me,i know :()

Als het nieuwe motoren zijn (pas aangekocht bv) dan heb je dikke kans dat ze ontstoord zijn, bij twijfel altijd doen... te veel ontstoring kan nooit kwaad.:cool:

Grtz Vincent.

Update,

Ik heb de schelpen erin gemaakt bij de boegschroef. Let wel, het moet nog worden afgewerkt. Tevens een alluminium spant gemaakt voor de montage van de motoren. Alles uitgelijnd en vastgezet. Aangezien het een polyesterromp is heb ik hier epoxy 2K voor gebruikt. Tevens een accubak gemaakt voor de 6V accu. Volgende zal zijn het maken van een fundatie voor de roer servo en de bediening voor de roeren. Ik wil proberen dit met een trek en duwstang te doen, dus vanaf de servo 2 stangen naar de roeren. Tot de volgende.

Groet
Sjoerd

full

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Kan iemand mij nog vertellen hoe ik tekst tussen de foto's krijg? Ik krijg ze nu alleen onder elkaar. Bedankt.

Sjoerd

Foto invoegen - er onder gaan staan - tieperdetiep - volgende foto invoegen (etc. etc.)

Wel even (2) entertjes tussen tekst en foto, anders komt het allemaal op elkaar gepropt ;-)

Back