Up-Date 14
Hallo allemaal,
Eindelijk weer voldoende werkzaamheden verricht om een up-date te rechtvaardigen. Als eerste een foto van hoe mijn schatje er nu bij ligt. Het bakdek en het verhoogde bakdek zijn definitief gemonteerd. Ook alle potdeksels op genoemde dekken zijn gemaakt en gemonteerd.
De spuigaten erin gemaakt en de fundaties voor de bolders. Overigens heb ik de bolders toch maar gekocht. Een beetje tegen mijn principes maar kon het niet opbrengen om voor dit bedrag 11 stuks te maken.
Een overzicht op het verhoogde bakdek met de fundaties van de verhaalrollen op de kop, de troskluizen en de verschansingssteunen. Ook de buizen voor de ankerkettingen geplaatst. Een goede tip is om dit te doen voordat het bakdek er definitief op geplaatst is.
Op deze foto is duidelijk te zien dat de romp is samengesteld uit twee(ongelijke) delen. De deelnaad is duidelijk te zien links naast de troskluis. Overigens ben ik achteraf niet zo te spreken over de kwaliteit van de romp. Zo kwam ik er achter dat de verschansing van zowel het bakdek als het verhoogde bakdek niet de juiste hoek maken met het dek. Ook is de romp over de lengte gezien niet recht. Bij het spannen van een touwtje van boeg tot hek zit er ter hoogte van het sleepschot een afwijking van 4 mm. Dit zal als ze gereed is niet of nauwelijks zichtbaar zijn, maar ja, ik weet nu dat het geen perfect schip gaat worden. Deze fouten in de romp zijn vooralsnog voor mij geen reden genoeg om haar in de kliko te doen verdwijnen

.
Hier nog een overzicht van het verhoogde bakdek. Duidelijk zijn de verschansingssteunen en de troskluizen te zien.
Ook een heel leuk projectje binnen dit verslag, het maken van 2 Zodiacs. De kleur is goed maar er moet nog wel een laagje matte vernis overheen. Ook nog een BB motor geconstrueerd.(Scratch uiteraard) De schroef van de BB motor heeft bij de proefvaart ernstige schade opgelopen en ligt derhalve in de werkplaats

.
Tot zover deze keer. Hoop spoedig weer iets te laten zien.
Groet
Sjoerd