Up-Date 44
Hallo allemaal,
Het zit er bijna op. Alle elektrische componenten plus de elektronica is getest EN WERKT naar behoren. Ik heb er maar een biertje op gedronken

. De drie vaartregelaars "geprogrammeerd" en de motoren een uurtje of twee in een pan water laten draaien met heel weinig toeren. Dit om de koolborstels mooi op de collector in te laten slijten.
Wat mij van te voren duidelijk was , was de modules dusdanig te maken dat ik alles in No-time uit kan bouwen en eventuele storingen/ uitbreidingen/ wijzigingen BUITEN de boot kan doen. Ik kan dus alles zo uitbouwen en op de werktafel neerleggen, alles aansluiten en er vervolgens aan werken. Onderstaande foto laat alle modules zien. Ik hoop dat heet één en ander goed te lezen is. Blijft toch wel een beetje spaghetti

. Hoop dat met de volgende boot nog wat netter te maken. Heb wel héél veel geleerd met dit project:neutral:.
De binnenkant ook in de primer gezet en Wit gemaakt. Staat wel zo mooi. Het opstaande paaltje op de bodem dient ervoor om de "elektro module" te centreren en te verankeren zodat deze gefixeerd in de romp staat.
Ook de gordijnen geplaatst voor de sleepgaten. Het sleeplicht moet nog zijn cover krijgen en het heklicht moet nog worden geplaatst. Ook komen er tegen het sleepschot nog 2 deklampen. De deklampen en het sleeplicht worden via de decoder geschakeld.
Nog een doorkijkje naar de machine kamer van de kraan. Dit is ook een losse module die ik er zo uit kan schuiven.
Je moet goeie ogen hebben , maar het touwwerk is ook aan de masten gehangen. Ook de vlag is geplaatst. Ik zie nu dat ik vergeten ben de gereed zijnde antennes op het dak van de stuurhut te zetten,

De opbouw is hiermee op een kleinigheid na helemaal gereed.
Er blijven uiteraard nog een aantal dingen te doen maar de proefvaart zal in de 2e helft van Juni plaatsvinden. Ik ga er eerst nog 12 dagen tussenuit. Tot de volgende keer.
Vriendelijke groet
Sjoerd