Ja sorry reageer niet meer zoveel

ben ijverig bezig met nieuwe modellen te tekenen, maar hou alles natuurlijk wel in de gaten.
Ziet er goed uit de hurri en heb wat foto's van mijn YAK23 in mijn gallerie geupload om het PU100 resultaat te kunnen zien.
Even wat vraagjes m.b.t. het glassen van de vleugel/romp
Ga ze proberen te beantwoorden.
Als je PU100 gebruikt is het dan noodzakelijk of gewenst om eerst porienvuller te gebruiken? Ik heb het wel in huis en weet dat het voor normale lamineerepoxy wel aan te raden is, maar moet dit ook wanneer je PU100 gebruikt?
Is mogelijk, maar doe dat zelf niet :? zie geen voordeel in verf die in het hout zit wil het op het oppervlak hebben en geeft alleen maar meer gewicht.
Mijn idee is namelijk, om alleen er voor te zorgen dat het oppervlak hard en stevig wordt en dat kunnen we bereiken met een gevulde glasmat als toplaag.
Het glasdoek wordt op het balsa geplaatst en gladgestreken met de hand, daarna gaan we de mat insoppen met PU100.
Neem een platte kwast en doe een laagje van max 1 cm PU in een potje of schaaltje, zo krijg je niet te veel PU op/in de kwast voor het insmeren van de mat.
Met het insmeren van de mat snel de PU verdelen zodat er geen glimmende plekken blijven staan, de mat moet dof blijven een glimmende plek betekend te veel PU wat dan weer in het hout verdwijnt.
Om te schuren gebuik ik korrel 250 en haal daarvoor het witgekleurde schuurpapier bij de gamma, dit schuurd prima en blijft relatief lang bruikbaar.
De volgende laag wat dikker opzetten en beter nog de PU te mengen met talkpoeder om een goed vullende werking te verkrijgen.
Na het schuren is het oppervlak hard en stevig maar de mat is nog niet vol :? gebruik daarvoor grondverf van de gamma (Histor) gebruik dit omdat ik niet van die speciale verf soorten houd en Histor is lekker weg te schuren.
Met een laag of twee moet het oppervlak al aardig gevuld zijn en kun je het model in kleur de kleuren zetten. Revell is prima en dekt lekker wat de kleuren betreft.
Om te wennen aan nieuwe materialen is het altijd verstandig om even een test op een plaatje balsa.
LET OP: de bus PU voor gebruik niet schudden wat daarmee breng je luchtbellen in de verf de het uithanden van de bus versnellen, verstandig is dan ook de PU in een schaaltje te schenken en de bus direct weer af te sluiten.
Kwast snel schoonmaken met thinner en met afwasmiddel inzepen blijft tie goed bruikbaar en wordt niet hard.
Succes
Ton