Bouwverslag: Hydromite - 19-04-2010 update

Daar waar hij de minste invloed heeft bij het bepalen van het zwaartepunt......dus precies op het zwaartepunt.
Zou je de tank ergens anders leggen, dan verandert het zwaartepunt bij volle/ lege tank.
Als ik me niet vergis zit het zwaartepunt op 10% van de lengte van de sponson achter de sponson.
Is de sponson 20 cm, dan is het zwaartepunt 2 cm achter de sponson.(even draadje bouw hydromite nalezen)

nou de motor staat op de steun ,
schroefas uigelijnt en bevestigd aan de motor.
slagen voor koeling op maat gemaakt.
servo bakje gemaakt.
straks kan alles er weer uit en kan hij gespoten worden.

ik zou zo graag fotos posten maar de cam is er niet
ik zal vanavond proberen of ik nog een foto kan maken met de telefoon

Richtlijn voor het zwaartepunt is inderdaad 10% van de lengte van de voorste drijver, achter de drijver
Jock\

Ha die Jock......beetje mooi weer daar ?
Nog gevaren met de HydroMite (aanpassingen gedaan) ?

Hey Rob,
Superweer (altijd!) :D
Mijn Hydromite is er op het moment slecht aan toe. Degene die hem voor mij heeft gespoten was vergeten voor het opbrengen van de tweede kleur om de boel te ontvetten. Dus alle rode verf valt er nu aan alle kanten af. Vanbinnen is het ook een bende omdat ik een set koolborstels in een keer versleten heb. Ook heb ik even een miniservo moeten lenen voor een vliegtuig. Als ik dit weekend mijn vliegtuig helemaal klaar heb dan staat de revisie van de hydromite weer op het programma.
Zoveel leuke dingen, zo weinig tijd.....
Greetz,
Jock

Kerel, we benijden je elke keer weer :)
Is daar geen gritter op het eiland die (heel) voorzichtig de verf van je bootje kan gritten ?
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om je koolbortels binnen 10 minuten te verspelen ?
Vliegen.....toch wel met een watervliegtuig hoop ik....
In wat voor een pokkeland leven wij toch (?)
Bij jou kan alles en als ik wil varen moet ik eerst de visclub om toestemming vragen.
Vliegen is al niet beter, om nog maar te zwijgen van het verbod van de gemeente om nog langer met onze racewagentjes op parkeerterreinen te mogen rijden.
Zal me vrouw zo eens vragen om ze een zon/zee en een luizenleventje wil hebben, dan kom ik ook die kant op :)
Sucses met je vliegtuig en boot.

Ha die Rob,
Haha, Laat me maar weten wanneer je je vrouw hebt overtuigd :D
Borstels zijn overleden doordat de 'connector' (weet niet hoe dat ding heet) waar de borstels tegenaan komen wat waren aangetast door zoutwaterdruppels.
Vliegen: Ik hoop zondag de eerste vlucht te maken met mijn Arresti 3, een 2 meter pattern vliegtuig met een Webra 1.45 (als ik durf 8O ).
Ik ben penningmeester bij de locale vliegvereniging www.arubarcclub.com en we beginnen nu ook wat vragen te krijgen over vergunningen, maar gelukkig gaat alles hier nogal 'suave' zoals we hier zeggen dus het tempo van briefwisselingen met de instanties ligt momenteel op 4 per jaar. Ik maak me dus nog geen zorgen.
De Hydromite, ach, met een klein schuurpapiertje, in de hangmat... komt wel goed hoor..... maar ik begrijp dat je nu weg moet om even met de vrouw te gaan praten 8)
Groeten,
Jock

gisteren het servo bakje erin gelijmt, de boot een kleurtje gegeven.
hij is mettallic rood geworden. nu alleen nog blanke lak erop en dan is het varen geblazen,

hier en daar heb ik nog wel wat kuiltjes en kleine bobbeltjes op de boot zitten van het plamuur.
had geen zin om dit allemaal te gaan schuren. hoop niet dat dit negatief op het varen werkt.
anders kan ik het altijd nog eens doen :)

je hoort me wel weer als ik weer wat verder ben.
ik zal een foto maken voordat ik ga varen :)
het varen zelf zal ik filmen

ff een vraagje heb je perse een turnfin of een strut nodig?
als ik het zo goed schrijf.
ik bedoel dus van die ijzeren dingen die in het water hangen om de boel recht door het water te laten gaan

Een strut is dat *ding* waar je as aan vast zit.
Een turnfin heb je nodig om de bocht te kunnen maken.
Wanneer je geen turnfin hebt ga je gewoon rechtdoor.
Beide zijn gemaakt van aluminium.

ik heb eventjes op de site van je gekeken, maar snap het nog niet
ik heb een schroefas die uit de romp komt daar zit de schroef aan, daarachter heb ik het pijpje voor de waterkoeling en daarachter het roer.
bij jou hydro boot zie ik verder niets meer dan wat ik heb
alleen jij hebt het roer en de schroef achter en ik onder de boot

Bij een Hydromite hoort de as recht in line te staan met je bodem.....dus niet schuin naar onder toe zo als bij een *normaal* speedbootje.
De turnfin zit aan e1n van de sponson vast.
Het strutje zorgt ervoor dat je de as in hoogte en hoek achter de boot kan stellen.

hmm ik heb de schroefas dus net als bij een normaal speedbootje ...
ga hem eerst zo proberen denk ik maar aangezien ik nu ff niet zo 123 de schroefas kan veranderen.

zou deze manier heel veel km hr kosten ?

en is hij op de manier zoals ik hem nu heb te varen ?

Sprokkel zei:
hmm ik heb de schroefas dus net als bij een normaal speedbootje ...
ga hem eerst zo proberen denk ik maar aangezien ik nu ff niet zo 123 de schroefas kan veranderen.

zou deze manier heel veel km hr kosten ?

en is hij op de manier zoals ik hem nu heb te varen ?

Maak een nieuwe schroefas zoals op mijn site staat aangegeven.
Zo als je hem nu hebt zal het eerder een onderzeeboot worden :(

hoezo zal hij gaan duiken dit lijkt mij wel heel erg vreemd aangezien de schoref onder een hoek in het water staat ik denk zo een 20 graden zal hij de boot juis met de punt uit het water drukken toch

dat is het hem juist. nu duwt hij de achterkant omhoog. en de voorkant van de boot is daar niet op gebouwd. de voorkant is te zwaar denk ik in dit ontwerp. maar ik denk dat je het gewoon moet proberen.

Back