Bouwverslag: Hydromite - 19-04-2010 update

Aha, thnx voor de tips. Ik heb nu zomer vak. en ga ook zon bootje bouwen, maar dan wat groter, en gewoon met een auto setup. Als dat een beetje wil doe ik precies hetzelfde als jou, maar dan omgekeerd, dan maak ik een klijnere :lol:

is het ook mogelijk om de waterkoeling omhoog te laten spuiten? dan heb je controle dat hij wel koelt.

en dat spuiten. misschien eerst met een harde lak bewerken. en daarna pas in een kleur spuiten. dan weet je zeker dat hij waterdicht is.

waterkoeling uitlaat word meestal aan de zijkant boven de waterlijn naar buiten gebracht
zo kun je ook controleren of er daadwerkelijk water door de koeling loopt

op een speedboot van mij komt er een staaltje van 4 cm uit op snelheid

Groeten Gerjan

Nou ik heb vandaag weer ff wat geld uit gegeven bij de 2 broers. Ik kan nu begin met het afbouwen van mijn Hydromite. Een roer hadden ze niet in het formaat van mijn boot dus daar moet ik nog ff alu voor halen en dan gaan we die ff zelf fabrieken een turnfin wordt ook ff zelf fabrieken. Verder heb ik eindelijk alles om hem af te maken. Dus binnenkort weer wat nieuwe foto's met een bijna klaar wezende Hydromite.

##### Foto's #####
33.jpg

hij wordt heel heel heel erg mooi...complimenten...

ik heb hout besteld en ga ook binnenkort een hydromite bouwen...die van mij wordt 55 cm en dus ideaal voor een auto set up...

je krijgt de boot op 55 cm door de tekeningen op a3 formaat uit te printen

Hoi pasqual.

Nou dat gaat goed dat zie ik al.
Heb je voor de waterkoeling toch maar een gaatje geboord in de zijkand van de boot ?
Het wordt vast en zeker wel proppen met al die electronica, of heb je ruimte genoeg ?

Success verder....(kijk al uit naar de volgende foto set.)

@Proburn
Ik zal niet zeggen dat ik ruimte genoeg heb maar alles wat er in komt is minininini Mini servo mini ontvanger accu's worden ook klein. Dus het gaat wel passen allemaal denk ik zonder veel problemen.

@Vasco
Ik dacht ook dat ie 50 a 55cm zou worden als ik hem op A3 uitprinte maar toen kwam dit bootje eruit een 37cm boot. Als je hem 55cm wil hebben moet je hem op A2 formaat uitprinten.

HEt ziet er allemaal netjes en goed uit.
Maak je je roer en turnfin wel superscherp?
Goed voor je snelheid.

gewoon een setje messen bij de blokker kopen dan heb je een roer en een turnfin.

ik zal het roer nog even voor je in acad tekenen (4mm alu en 1,5 hoekprofiel)

ook meteen maar een sculse regelaar(weet niet hoe je het schrijft) erop gedaan?

Coenen zei:
HEt ziet er allemaal netjes en goed uit.
Maak je je roer en turnfin wel superscherp?
Goed voor je snelheid.

Tuurlijk wordt dat ff scherp gemaakt. Maar eerst maar is een roer en Turnfin Fabrieken voor dat ik het scherp kan maken ;)

@Stijn S
Idd ook gelijk maar ff een lichte schulze regelaar op gedaan van 40Amp ;) ( die 40Amp is niet bedoelt voor de 480 motor ik heb ook nog een andere motor die zoveel amps kan halen. Wil ze uitwisselen anders kost het me zoveel geld.)

pasqual

zou je dit ook kunnen maken met een vliegtuig motor 6.5 cc?
deze heb ik namelijk nog liggen.
ik denk dat het enige probleem het gewicht cq de koeling word.
denk je dat het zou lukken anders wil ik er ook eentje gaan bouwen heb nog een ontvanger 4 servos liggen etc .
wel echt super goede fotos en verslag .
ik zou dan denk ik wel moeten gaan voor een iets grotere variant.

Ben weer wat verder met de boot :) Ik moet morgen of dinsdag ff wat alu in slaan en dan kan ik het roer en de flex-as houders maken.

hier onder wat foto's van het verdere verloop. Flex-as is gebogen en op maat gemaakt hoefd alleen maar vast gezet worden dan beetje met epoxy knoeien en die is ook klaar. Verder heb ik de motor steun vast gezet en een plekje gezocht voor mijn stuur servo. Bootje is niet zo groot dus er waren niet veel manieren om hem ergens te plaatsen. Hoe die nu zit is 1 van de weinige opties.

##### Foto's #####
34.jpg

35.jpg

36.jpg

pasquel

ff een vraagje.
jij had die tekening op a 3 uitgeprint toch .
als ik er nu een bouw met een 6.5 cc brandstof motor zal ik hem dan op a1 moeten uitprinten ?
net werd aangeraden een boot van 60 a 70 cm

Dat zou je ff moeten proberen.

A4 = 25cm
A3 = 37cm
A2 en A1 weet ik het niet kan je vast wel op 1 of andere manier uitrekenen.

A0: 84 x 118.8 cm
A1: 59,4 x 84 cm
A2: 42 x 59,4 cm
A3: 29,7 x 42 cm
A4: 21 x 29,7 cm
A5: 14,8 x 21 cm
A6: 10,5 x 14,8 cm

dus met a 1 moet het lukken geloof ik

zou jij dan ook dikker materiaal nemen of is dat nergens voor nodig?

Je kan misschien voor de ribben enzo wel een mm dikker kunnengebruiken. Voor het dicht maken van de boot moet je ongeveer de zelfde maat houden als krijg je hem niet meer dicht. Voor de achterkant kan je misschien ook wel iets dikker nemen of gewoon wat verstevigingen aanbrengen Kijk is in het topic van het Xtremercboats forum. daar staan nog wel wat boten met groter formaat....

Back