Bouwverslag: Hydromite - 19-04-2010 update

Leg een stuk carbonpapier onder de tekening en trek de lijntjes over.

@ rob
je kan ook gewoon de delen uitknippen even met een plakbandje vastzetten op het materiaal en dan uitzagen.

heb wel fotos gemaakt, maar dit forum vind ik niet echt gebruiksvriendelijk wat betreft het posten van fotos.
maar zal eens kijken wat ik kan doen

Als je stukken gaat knippen, verniel je ook je tekening en dat zou zonde zijn toch ?

Maak gewoon copies van de delen die je wilt 'opplakken' dan hoef je de tekening niet te verknippen.
Jock

ik heb gewoon de tekening dus het pdf bestand uitgeprint.
dan op de kopier apparaat naar a1 gebracht en die delen uitgeknipt dit gaat prima.
je kan de stukken die je hebt uitgeknipt toch weer opnieuw gebruiken.

Ik ben weer iets verder :) Met het roer en de turnfin schiet het nog steeds niet op heb nog geen tijd(zin gehad) om aluminium te halen voor het maken van het roer. Morgen komt daar als het goed is verandering in. Morgen ff props en waterkoeling + props halen voor me bluebird. Dan neem ik gelijk alu mee voor het roer en de turnfin.

##### Foto's #####
37.jpg

@pasqual .... zo dat begint nou echt vorm te krijgen he..

Ik ben vanavond begonnen met de eerste delen te verlijmen..
Nou heb ik een vraagje... was het "frame" in het begin bij jou ook zo "wiebelig". Ik kan bijna niet geloven dat er uiteindelijk een stevige boot uit komt.

het frame is inderdaad heel erg wiebelig maar daar komt snel verandering in .

ik heb hem nu helemaal in elkaar gelijmt en heb de onderplaat op maat gemaakt.
ben er ook achter gekomen dat de boot iets scheef is geworden ongeveer 8 mm van voor naar achter.
ik hoop niet dat dit een probleem gaat worden, maar dat zal denk ik wel meevallen.
misschien is het er wel gewoon uit te trimmen.
vind het trouwens nog netjes zonder mal.

@pasqual, hoe heb jij de bovenkant van de drijvers dicht gemaakt, heb jij dit afgetekend of gewoon een beetje over size gehouden en daarna weg gedremeld?

pasqual heeft geen dremel :lol:
ik denk dat ie geschuurt heeft :twisted:

@Hilbren
Heb sinds kort wel een dremel hil ;) is een aldi dremel zie cafe ;)

Ik heb idd eerst de onderkant helemaal gedaan die opmaat gemaakt toen vast gelijmd en wat bij gevijld. Na dat de onderkant goed was de bovenkant oversided erop gelijmd het restant mooi weg gevijld en het resultaat mag erzijn vind ik. Mijn romp is nu zo goed als af hoef alleen nog ff iets moois te maken voor deksel om de boot dicht te maken.

@ pasqual.
misschien een ideetje.
maar twee halve cirkels, de een groter dan de ander en maar deze mooi rond dicht met berken.
deze zet je er dan weer op met twee scharniertjes bijvoorbeeld zodat je hem makkelijk open en dicht kan maken.

@pasqual, zou je van de zijkant van de drijver een close up foto kunnen maken.wil even zien hoe je dat precies gedaan hebt

Gaat de komende 2 weken niet meer lukken een foto maken :'( Me Ouders hebben me Digicam geleend voor hun vakantie :'(

Een paar foto's terug is het wel een beetje te zien als je het niet goed kan zien kan ik ook wel ff het grote formaat mailen is alleen 1.2Mb groot (2048xnogiets)

Met het scheef worden kan best wel wat negatieve effecten geven. Scheef varen niet alles er uit kunnen halen qua snelheid denk ik. Maar als je het zo maakt dat dit je test romp wordt en na het maken van deze aan een nieuwe begint die wel recht is kan je de dingen gebruiken tijdens het maken van je eerste. Om de tweede een stuk beter te maken.

btw mail is verzonden...........

Sprokkel zei:
en nog wat is het heel erg ernstig dat ie wat scheef is geworden ?

Het is zelfs een voordeel......je hebt geen radiobesturing nodig want dat ding vaart rondjes en ook heb je minder gewicht in je boot waardoor hij weer harder zijn rondjes vaart.

okey nou ik heb het gezien.
ik zel deze eerst af bouwen en dan maar eens kijken of ie recht vaart.
zoals ik al zei het valt wel mee zo scheef is ie nou ook weer niet:)
dus ik zal eens gaan kijken wat het word.
ik zal er in ieder geval van leren

Back