Bouwverslag IAF Lavi

Nee, vanavond niet meer. Laat thuis denk ik en hij komt pas mooi op de foto als het onderstel er is, en die komt hopelijk volgende week.

Ik heb ook nog meer verlichting gevonden voor op de lavi. Boven op de neuspoot zit nog een groot taxi licht. Daar heb ik nog een mooie breedstraler (brede lens) voor liggen. Die kan mooi aan op de grond als je het landingslicht uitschakeld.

Laatst bewerkt door een moderator:
geen plaatjes maar om de spanning wat op te voeren is hij wel verschrikkelijk mooi geworden mooier als mijn verwachting helemaal top ik weet nog niet wie er vannacht naast Herman ligt?
gr.Pieter

Ik knip vanavond de cockpit even uit en maak een foto. Met staat veeeel beter. Nog even geduld.... of remke moet de foto even plaatsen / doorsturen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, het cockpitglas is ook op maakt gemaakt. Blijft irritant werk. Even een vleugel en canard erop gezet en dit is het dan:

CIMG7364_JPG.jpg

CIMG7365_JPG.jpg

Dankje :) Alle eer is voor Uwe Ralle, die heeft het er zo mooi opgekregen.

De verlichting voor naast de intake zit er inmiddels ook op. Eerst de glaasjes met epoxy vastgelijmd.
CIMG7367_JPG.jpg

Led's met koeling vastgezet met smeltlijm, dat is tenminste snel hard.
CIMG7368_JPG.jpg

Staat al leuk :) Vermogen op de led's is nu nog niet eens 1/3 van max. Was voor de foto wat handiger, en je ziet wat minder sterretjes de rest van de avond.
CIMG7371_JPG.jpg

CIMG7372_JPG.jpg

CIMG7373_JPG.jpg

Binnen moeten de leds nog wel met zwart worden afgewerkt, nu is het binnen een disco......

1W edison led's. 1 watt groene edison opto LED emitter: LEDs-buy.nl het grootste online LED assortiment - LEDs-buy · Het grootste online LED assortiment!

Koeling hier heb ik zelf gemaakt van een stukje alu staaf. Led's achter krijgen geen koeling want die gaan alleen flitsen en heel zwak continu branden, dat wordt niet warm. Landingslicht is een 3W warmwit led met 25 graden lens. Als aansturing gebruik ik een Aurora LCU van optotronix RC Lichtsteuermodule | BELEUCHTUNG Voeding is een 2s lipo 1800 mAh, moet voldoende zijn voor 1 uur verlichting.

Het schiet al weer op. De binnenkant van de led's zijn zwart geschilderd, is nu mooi donker binnenin. Voor was nog mooi plek voor meer licht. Onder de intake zit nu een flitslicht. In de intake zit het taxi licht. Naast de neuspoot wou niet, was geen ruimte genoeg. Voorop de neuspoot ging ook niet ivm de geleider van de deur. Dan maar in de intake.

CIMG7374_JPG.jpg

Ook de cockpit maar in de kap gezet. Eerst een gat gemaakt om iets dieper in de kap te kunnen bouwen. Is 25mm dieper nu. Daarna de bak eronder gelijmd en alles grijs gespoten. Toen de stoelen, dashboard en de piloot erin geplaatst. Staat niet gek. Stoel achter was nog even een gezoek qua plek maar zit zo niet slecht. Zit net tegen het glas maar lager lijkt niet mooi en verder naar voren ook niet. Zit nu mooi in verhouding.

CIMG7377_JPG.jpg

CIMG7378_JPG.jpg

CIMG7375_JPG.jpg

Okee :) Dan staat hij straks weer mooi op zijn pootjes. Rest nog de pijp en tank, maar daar wordt aan gewerkt. Het weer zit toch nog even niet mee......

Het witte kruis onder zit er ook op
IMG_20120226_194944_jpg.jpg

Mijn vader heeft schaal lamp kapjes gemaakt. Deze zitten achter op de staart
IMG_20120226_195143_jpg.jpg

Finnen achter ook bekleed in kleur en gemonteerd. Schroefjes ook geverfd in kleur.
IMG_20120226_195310_jpg.jpg

Het cockpitglas is wat minder goed gelukt. Ik had alles mooi afgeplakt maar kreeg ruzie met de spuitbus, leek nergens op. Leek wel sneeuw wat eruit kwam de laatste laag. Met terpentine maar alles eraf gepoetst om de kap te redden. Het afplakband werd ook flink aangetast en de verf zat overal. Er zit nu een streep witte plakband over. Iets kleur verschil maar stukken beter dan de spuit ramp. Glas zit met 45 schroefjes vast, deze zijn ook wit geschilderd.
IMG_20120226_195254_jpg.jpg

Morgen haal ik de retract blokken op, dan staat hij weer op poten. Dan rest nog de uitlaat en grotere tank.

zal morgen de nieuwe blokken meebrengen ik heb ze er al in en ik moet zeggen dat ziet er goed uit en als jij je cockpit storend vind regel ik een nieuwe voor je tot morgen
gr.Pieter

Back