M
Martin
Guest
Erwin.
Ik kom hier weer even binnenvallen en merk dat je geen stilzitter bent.
Ik kan enkel mensen als jij aanmoedigen om dergelijke projecten te starten. Gisteren was ik nog in het Franstalige gedeelte van België op een beurs en heb daar een eigenbouw SB10 zien liggen van 7.5 meter. Het kan echt wel hoor. De foto's staan op onze site en er komen er na de beurs nog bij.
Wat betreft je instelhoek. Als je stabilo op 0 staat, mag je variëren tussen 1° en 1.7°. Mijn voorkeur gaat uit naar 1.5° Maar met een zwaartepunt dat heel kritisch is ingesteld. DWZ dat het maar net iets neuslastig is. Je hebt zo een optimaal uitgelijnt toestel. Ik heb er ook gehad met een instelhoek van 1.7° maar merk toch een verschil in doorsteken.
Wat betreft het wiel dat samen met de mechaniek gaat...Ik zou dat niet doen als ik jou was. Dan even algemeen...Een wiel dat buiten hangt geeft niet zoveel weerstand hoor. Dat valt allemaal best wel mee. wat je soms wel kan merken met de vol gummy wielen...ze wegen als lood en veroozaken een lichte verschuiving van je CG. Gaat je motor dan ook nog eens buiten, dan zit je al met een redelijk verschil, zeker als hij kritisch was uitgewogen.
Ik ben zeer nieuwschierig naar de resultaten...
Ik kom hier weer even binnenvallen en merk dat je geen stilzitter bent.
Ik kan enkel mensen als jij aanmoedigen om dergelijke projecten te starten. Gisteren was ik nog in het Franstalige gedeelte van België op een beurs en heb daar een eigenbouw SB10 zien liggen van 7.5 meter. Het kan echt wel hoor. De foto's staan op onze site en er komen er na de beurs nog bij.
Wat betreft je instelhoek. Als je stabilo op 0 staat, mag je variëren tussen 1° en 1.7°. Mijn voorkeur gaat uit naar 1.5° Maar met een zwaartepunt dat heel kritisch is ingesteld. DWZ dat het maar net iets neuslastig is. Je hebt zo een optimaal uitgelijnt toestel. Ik heb er ook gehad met een instelhoek van 1.7° maar merk toch een verschil in doorsteken.
Wat betreft het wiel dat samen met de mechaniek gaat...Ik zou dat niet doen als ik jou was. Dan even algemeen...Een wiel dat buiten hangt geeft niet zoveel weerstand hoor. Dat valt allemaal best wel mee. wat je soms wel kan merken met de vol gummy wielen...ze wegen als lood en veroozaken een lichte verschuiving van je CG. Gaat je motor dan ook nog eens buiten, dan zit je al met een redelijk verschil, zeker als hij kritisch was uitgewogen.
Ik ben zeer nieuwschierig naar de resultaten...