Ja, of ik het allemaal goed heb gedaan.... :?
Het liefst had ik het lijf van de ligger gemaakt van weefsel onder 45graden.
Alleen als je zo'n smalle strook probeert uit te knippen/snijden valt de hele strook gewoon uitelkaar, of je moet het voor het snijden al impregneren.
Verder zitten de strengen van het lijf niet
echt vast aan de vorkconstructie, maar volgens mij is dat ook niet nodig (uiteindelijk wordt de uitsparing gevuld met epoxy wat verbinding zal maken met de strengen boven- en onder.
Die lange strengen (over de gehele vleugel lengte) zitten volgens mij wel goed verankerd in de vork.
Of het een probleem is dat deze strengen geen dwars-vezels hebben weet ik niet, immers over het gehele vleugelopppervlak ligt nu 280gr/m2 glasweefsel (onder 45gr). En dat kan deze krachten ook wel opnemen.
Volgens mij moet je de constructie ook als één geheel zien, dus zelfs nog incl de balsa bekleding. Als alleen de ligger al sterk genoeg is, is de rest dus alleen maar gewicht.
De vork heb ik nu gewoon uitgericht aan de hand van het aanslagplaatje (tegen het schuim). Het schuim is 90gr gezaagd en het plaatje is onder 3,5gr gemonteerd. Bij de tweede vleugel zal ik het eerste schuimdeel uitrichten aan de huidige vleugel. Mocht er later toch nog een kleine afwijking in zitten, dan kan ik dit nog compenseren in de romp.
Tja.... en als het allemaal niet bevalt, dan doen we het gewoon nóg een keer