Bouwverslag: Miles Hawk Major

  • Topicstarter Topicstarter Muxje
  • Startdatum Startdatum
Netjes, strak en eenvoudig.

En met vliegen / landing zeker handig om te kunnen gebruiken.

Waarom die grote zware servo's en geen mini's

En waarom bij de ribben beplankt vind die ribben juist zo'n leuk gezicht.

Ton
 
Waarom die grote zware servo's en geen mini's

Ik heb nog een halve la vol van die dingen :) Bovendien zijn die kleinere vaak nogal duur :)

En waarom bij de ribben beplankt vind die ribben juist zo'n leuk gezicht.

Tja ik ook.... Maar in dit geval niet. De Hawk Major was juist een van de eerste beplankte vliegtuigen van z'n tijd. Voor de beplanking werd triplex toegepast, destijds een nieuw, high-tech materiaal.
 
Mooi simpele oplossing. Hoop voor je dat dit een oplossing zal bieden en wacht met spanning de re-maiden af :)
 
Netjes!
't is wel lekker simpel met twee servo's. Wat heb ik zitten prutsen om de boel met 1 servo aan te sturen.

Maar voor wat de zichtbaarheid van de ribben betreft: Ik geloof nooit dat de ribben onder de flaps destijds ingedekt waren.
Het bouwverslag van schaalguru Dick van Mourik van de Brian Taylor Sparrowhawk in Hobby-bulletin (1992?) laat dit ook zien.
 
Ik zal nog eens proberen uit te zoeken hoe dat bij de Hawk Major zit.
 
Zo, ze zitten er in:

Een beetje rommelig met dat glimmende nieuwe stuk folie. Maar het zal snel ietsjes doffer worden net als de rest.

s_104_flap.jpg


s_105_flap.jpg


In open stand. Uit luiheid heb ik de ribbetjes onbedekt gelaten :) Uiteraard wel alles gefuelproofd.

s_106_flap.jpg


Nu nog even opnieuw balanceren, wachten op mooi weer (nou ja, droog is al goed genoeg) en dan eens voorzichtig kijken wat hij op de flaps doet.
 
Muxje zei:
Nu nog even opnieuw balanceren, wachten op mooi weer (nou ja, droog is al goed genoeg) en dan eens voorzichtig kijken wat hij op de flaps doet.

:roll: mmmmm, ik denk remmen .... ;-)

ik heb eens nog wat dingen nagekeken in dit draadje en je hebt strakke kist zo. gefeliciteerd!
 
Ziet er netjes uit!
Op de schaalmeeting van volgend jaar moesten we samen maar eens een rondje vliegen!
 
Nu alleen de schroeven van die luikjes nog even verzinken! :evil:

Desnoods plak je eerst een extra plaatje sperholz aan de binnenkant. :teacher:

Verder ziet het er zeeeeeeeeeer fraai uit. :D


jan.
 
De heveltjes op de flaps zijn van gewoon triplex, 1.5mm. Twee identieke stukjes met een ball-link ertussen, vastgezet met een 2mm boutje door het geheel heen. Ik heb er geen duidelijk fotootje van, maar als je even zoekt in Wouters draadje over zijn Sparrowhawk, dan zie je wat ik bedoel (en waar ik het idee gejat heb :) ).

Over de luikjes... Nah. Is wel netter om te verzinken maar je ziet er niet zo gek veel van aan de onderkant van de vleugel. :P
 
Back
Top