De afgelopen week weer eens lekker kunnen plakken.
De vleugels zijn ingedekt en van een neuslijst voorzien en het eindbeeld wordt steeds duidelijker zichtbaar. Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik een beetje zit weg te dromen bij de fraaie lijnen van deze kist... en dat komt de voortgang niet ten goede. :teacher:
Ben je lekker aan het plakken op zaterdagavond, kom je tot de ontdekking dat je door de voorraad 1,5 mm balsa heen bent... :cry:
Wel lag er nog een enorme stapel reststukken van een cm of 40. Dus heb ik met een zwaluwstaartverbinding zelf maar een 'hele' plank in elkaar gelijmd. Eigenlijk een fluitje van een cent. Ik ga de rest van de stapel ook maar op deze wijze te lijf.
De beide wielpoten en de wielen zijn ook gereed en klaar om in de vleugel geschroefd te worden.
Hoe ik de 'slobkousen' -de fairings rond de wielpoten- ga maken ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil graag de wielpoten demontabel houden, om ze te kunnen vervangen als dat nodig mocht blijken.
Zoals op de foto te zien heb ik wat spantjes gemaakt om de boel in te dekken. Echter, door de spanten in te dekken met balsa of dun triplex kan ik de wielpoten later niet meer (zonder grof geweld) loskrijgen.
Makkelijker zou het zijn als de kousen over de poten zouden kunnen schuiven en met een klein schroefje aan de vleugel vastgezet konden worden.
Hmm, mischien toch maar een matje soppen volgens de 'verloren mal' methode, of heeft iemand van jullie nog een helder moment? :idea: :?: