Marco,
Bedankt voor je reactie. Het zijn inderdaad "generatiegenoten", en net als van de ss Rotterdam, en nog wel meer schepen uit die tijd en ervoor, vind ik de "lijn" van de Oranje Nassau erg mooi.
Tussendoor moet ik maar eens wat gaan experimenteren met het maken van sloepen, en ik neem jouw advies zeker ter harte. Maar werken met epoxy en lamineren is voor mij weer een compleet nieuwe tak van sport. Maar ja, dat maakt deze hobby nou net zo leuk en je hoort me dus niet klagen.
Over de patrijspoorten heb ik ook wel eens aan zitten denken, hoewel dat op het moment wel erg ver in de toekomst gaat spelen. Ik ga de opbouw in ieder geval zover maken dat ik de aansluiting met de romp definitief kan vormgeven. Vanaf dat moment zou ik parallel kunnen gaan werken, maar ik weet nog niet of ik dat ga doen. Zelfs als ik dat doe dan zijn we toch al gauw een jaartje verder. Maar toch, je denkt er wel eens aan. Aan van die zeilringetjes heb ik ook wel eens gedacht. Ik heb nog hele kleintjes van de HMS Victory, maar niet genoeg. Ik moet iets kleiner werken dan jij, want in werkelijkheid zijn de patrijspoorten 40 cm in diameter, dus 2 mm schaal 1:200. Daarom heb ik ook gedacht aan messing buis, bij de Metaalwinkel in Rotterdam heb ik wel buis van 2 mm met een wanddikte van 0,25 mm gezien. Ze hebben daar ontzettend veel, en in de standaard voor modelbouwprofielen kom je zelfs dingen tegen die ze niet op
internet hebben staan. Zo heb ik er wel eens een I profiel van 1 mm gezien. Dus ook daar ga ik (net als jij zoals ik begrijp) nog een wat mee experimenteren.
Ik blijf je vorderingen daarom met interesse volgen. Succes ermee.
Groet
Ad