Bouwverslag OSV MMC887NSCP

Ik vraag mij af

Wat ik zie is mooi gemaakt, hulde. Ik vraag mij toch af of de boeg en opbouw niet te veel de hoogte is in geschoten. Er lijkt iets niet te kloppen, kijk ook naar de artist impression in het begin. Jouw verhouding is in het echt op zee ook een probleem, veel te windage. Slopen is niet leuk maar het moet wel kloppen
grt
Hawser

Wat ik zie is mooi gemaakt, hulde. Ik vraag mij toch af of de boeg en opbouw niet te veel de hoogte is in geschoten. Er lijkt iets niet te kloppen, kijk ooka nar de artist impression in het begin. Jouw verhouding is in het echt op zee ook een draak, veel te windage. Slopen is niet leuk maar het moet wel kloppen grt Hawser

Heb zelf de indruk dat het model de artist impression dicht benaderd; dit omdat de belijning/kleurstelling van de impression de hoogte optisch 'breekt'.

Wat ik zie is mooi gemaakt, hulde. Ik vraag mij toch af of de boeg en opbouw niet te veel de hoogte is in geschoten. Er lijkt iets niet te kloppen, kijk ook naar de artist impression in het begin. Jouw verhouding is in het echt op zee ook een probleem, veel te windage. Slopen is niet leuk maar het moet wel kloppen
grt
Hawser

Zoek eens op Brage Trader.
Misschien dat je er dan anders over ga denken.

full

Ik had in een eerdere fase van de bouw van mijn schip het rc gedeelte al enigsinds ingebouwd. De klemmen bijvoorbeeld, waarmee ik de bedrading heb uitgelijnd. Die heb ik inmiddels verwijderd en vervangen voor draadbeugeltjes. Op de plaats waar de accu is gemonteerd komt nog een soort stelling om nog een 2e te kunnen plaatsen voor de extra's zoals ik eerder al heb beschreven. Verder wil ik nog een aantal servos en schakelaars plaatsen om de verschillende aanstuur mogelijkheden toe te passen.
Al met al een aardig denkwerk. Je zou er zo een installateur voor laten komen,hahaha!:rolling:

Om het alles goed en doordacht te kunnen bouwen enn installeren heb ik afgelopen winter maar eens een compleet installatieplan getekend. Dit helpt me strakjes als handleiding. Ik zal die morgen plaatsen op het forum.

Tot zover voor vandaag, plezier!

Laatst bewerkt door een moderator:
Eens hoor!
Let wel, ik heb geen enkele bouwtekening kunnen raadplegen behalve een aantal sheets zoals hieronder. Lees aub dat dit mijn 1e project is. Wel fijn hiervan te leren, pak het op als opbouwend! Toppie en Thanks.
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Schitterend werk! Heel apart schip en zonder plannen is het niet eenvoudig om zo dicht bij de realiteit te komen. Doe zo verder zou ik zeggen!!!

Eerste project?Geen tekeningen alleen een paar foto's? Gezien het resultaat tot nu toe zeg ik, een natuurtalent. OK dat er dan een aantal dingen niet kloppen is gewoon niet te voorkomen. Het is een redelijk apart model wat je zeker niet veel tegen zult komen. Petje af en ik blijf volgen.

Groet
Sjoerd

Wat ik zie ziet er netjes uit, toch heb ik het idee dat de waterlijn in de boeg niet helemaal klopt, gaat eerst heel snel naar binnen om dan weer met weinig verloop op de punt te eindigen. Ook de bulb mag wel wat ronder en voller. Ook jammer dat je geen werkende hek-en boegschroeven hebt. Maar voor een eerste project is dit zeker niet slecht! Wel zou ik beide motoren apart besturen, dat maakt het net even wat makkelijker varen.

Gr.
Pim

Volgens mij maken de 1 : 1 jongens ook wel zulke 'magere' bulbs, in ieder geval deze Finse bouwer:

Wartsila-to-Design-and-Equip-Three-New-PSVs-Finland-.jpg

We zijn met z'n allen benieuwd naar het vervolg van dit fraais, dus laat de volgende foto's maar komen.

En wat dacht je van de Maersk T boten?
En de Siem Opal type? In verhouding ook maar een kleine bulb.

Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Allereerst een paar antwoorden op jullie vragen.
Wat betreft de "bulb" ben ik van plan om op een later tijdstip deze wat voller te maken. Ook dan komt de waterlijn wat beter uit v.s. het origineel.
Mede door het voller, dus ook breder maken van de "bulb", verwacht ik dat ik ook het wegbuigen van de romp zal moeten aanpassen en dan vanzelf wat minder hol word.
Wat betreft de waterlijn kan ik zeggen dat deze echt horizontaal loopt en lijkt het op de foto idd alsof ie niet recht loopt.

Back