Operatie "Boeg prothese"
Afgelopen week best actief geweest naar het vinden van een creatieve oplossing voor het boegdeel. Stukje hout van de afvalberg en langzaam maar zeker erachter komen dat houtbewerking ook een bijzonder vak is. Na een aantal stukken hout te hebben verprutst kwam ik er langzaam achter dat de nerf van een belangrijke rol speelt in het spel der beitels en schuurlinnen. Ook hiervoor geldt, zoals zoveel bewerkingen.......respect krijgen voor het materiaal en geduld is een schone zaak!
Ik heb de afgelopen week een eind zitten tobben op stukken hout, je wilt het niet weten.
Totdat ik gisteravond op mijn gemak door de bouwmarkt wandelde, je kent het wel....ingesteld op de "scrap modus" en je komt van alles tegen waar een en ander van te (ver)bouwen is.
In het schap van tafelpoten e.d. trof ik een stukje rondhoud van 15 cm lang en 7 cm breed. Soms heb je dat weleens, je ziet het gewenste eindresultaat al aan de binnenkant van je ogen. Nou ook dat had ik bij dit stukje hout i.c.m. mijn boegprothese.
Ik heb het dus meegenomen en gisteravond die kinderfilm van Emil nog ff gekeken. Je kent hem vast nog wel van vroeger. Als ze hem zochten, zat ie in de schuur met zijn houtsnijwerk.
Nou zo voelde ik mij vanochtend ook

en zie hieronder het prachtige resultaat! Het heeft me weer een boost gegeven om niet bij de pakken neer te gaan zitten. Je kunt tenslotte alles (leren)!
Op mijn gemak ga ik de ruimten tussen de boeg en de druppel opvullen met houtwerk. Later, na wat oefenstukjes ga ik met polyester aan de slag.
Tot zover, groet Dennis