In ere hersteld!
De afgelopen weken heb ik stukje voor stukje de de romp afgemaakt.
Totaal heb ik 2 lagen polyester opgebracht en heb de boel een dag of 10 lekker laten rusten. Afgelopen week heb ik de romp netjes geschuurd en geplamuurd. Al met al een hele "herstel" klus wat veel tijd heeft gekost.
Hieronder een foto van het gehele schip in de grondverf. Ik heb hierna nog 1 keer fijn geschuurd en de laatste putjes en andere oneffenheden geplamuurd.
Afgelopen donderdag heb ik de eerste menie-laklaag aan het onderschip aangebracht. Gisteren de 2e laag opgezet en geeft het onderschip voldoende bescherming tegen beschadigingen.
Eindelijk weer een beetje terug op de plek waar ik was gebleven met de bouw van m'n schip.:music:
Vandaag ben ik verder gegaan met het schilderen van de gangboordwanden. Heb aan 1 zijde ook 3 reddingsboeien geplaatst. Deze zijn naar m'n eigen idee.
Eerder had ik de schijnwerpers gemonteerd en heb deze met zwarte lak afgelakt. Ik hoop hiermee te bereiken dat de schijnwerpers het licht daadwerkelijk als een bundel op het gangboord schijnt. Eerder, zonder dat deze waren gelakt, straalde het licht alle kanten op.
Ook heb ik de schijnwerpers iets schuin geplaatst. Dit geeft een wat mooier visueel beeld vond ik zelf.
Affijn, we zullen zien.
Ook heb ik mijn kraanprojectje opgepakt en heb deze geplaatst op een demontabel dekdeel van het schip. Onder het dopje alwaar de kraan op is bevestigd, heb ik een PVC pijpje ingelijmd die tot op de bodem van het lagere dek uitkomt. De kraanbuis zit achter de dekwand bij het gangboord en valt daar ook in een dopje dat er voor zorgt dat de kraan bij het draaien geen speling heeft en niet voorovervalt wanneer deze is uitgeschoven.
Hieronder nog een plaatje van de uitgeschoven telescoopkraan.
Als het weer nu eindelijk eens een beetje lekkerder wordt en de wind neemt een beetje af, zit er misschien van de week wel een proefvaartje in.
Ik heb er zin in na bijna 2 maanden op de werf!
Tot zover en later,
Dennis.