bedankt voor de bemoedigende woorden.
wat een hoop mensen vergeten is dat ik het hele vliegtuig ga bekleden met 2 mm balsa. dit is een onderdeel van het dragend geheel (zeg ik het goed?)
ik bedoel dat de stevigheid en stijfheid van het geheel ook of juist door deze 2mm balsa platen komt.
als ik het zou bekleden met oracover oid dan zou een dun balsa houtje veel te zwak zijn.
en zelfs zoals de romp nu is, met maar 1 stukje balsaplaat van 2mm, en met maar minder dan de helft van de "stringers" (is dit de goede naam?) is deze al behoorlijk stijf.
ik moet waarschijnlijk wel een behoorlijk gewicht (1 pond - is dat veel? ) in de staart plaatsen om de CG naar achteren te plaatsen. maar zover ben ik nog niet.
Je zegt het helemaal goed, die 2 mm balsa bekleding van de romp zal deze zeer torsiestijf maken, maak je daar dus geen zorgen over. Vlieg hem niet als een "ragbak" want dan sloop je hem en probeer al te harde landingen te voorkomen. De vergroting naar 230% kan wel, maar je moet hem wel netjes vliegen en geen extreme dingen verlangen met deze kist.
1 pond gewicht in de staart om het CG goed te krijgen, lijkt mij een vreemd verhaal. Ik verwacht eerder dat je gewicht in de neus nodig heb, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, want ik heb geen ervaring met deze kist. Probeer in ieder geval zoveel mogelijk te voorkomen dat je extra gewicht moet toevoegen. Je kan beter "schuiven" met zaken die er sowieso in moeten, zoals je brandstoftank, de ontvanger, de accu en je servo's (die in de romp, bedoel ik).
Paul
Laatst bewerkt: