Hoi Aad
zoals je wellicht heb gemerkt ben ik niet iemand die de "gebaande paden" volgt, en ik heb hier en daar ook al op wat lange tenen gestaan en wat stof doen opwaaien.
ik koop geen kant en klaar bouwpakket of een cnc voorgefreesd pakket. iedereen kan zoiets in een paar uur in elkaar lijmen. ik vind het bouwen leuk, ik vind techniek leuk (2 tact, 4 tact). en ik ben lekker bezig zo.
ik ben waarschijnlijk een van de weinigen of misschien wel de enige in dit forum die op deze manier aan 't bouwen is (bouwtekening opblazen naar 230% en zelf alles bouwen van scratch) maar vroeger werd zo niet anders gedaan. lees post 101 van "johaver" maar.
en als (ja, als) mijn toestel in de toekomst los komt, dan ga ik er lekker rustig mee vliegen. ik hoef er niet mee te stunten. en als het dan net wel/net niet gaat, dan zet ik er in de toekomst een zwaardere motor op.
en aan jouw antwoord te lezen heb je niet al mijn posts gelezen. ik ga leren vliegen met een modeltech magic.
Modeltech Magic deze dus.
ik ga niet discussieren over electra of brandstof want voor beide heb je net zoveel voor als tegenstanders en ik heb gekozen voor brandstof.
volgens mij is de P51 wel een beproefd model met uitstekende vliegeigenschappen. (maar dit bedoel jij niet). we zullen zien of mij p51 gaat vliegen.
vwb het "opgeschaalde model" ik denk dat mijn vleugel voldoende profiel en draagkracht heeft om te kunnen vliegen. maar dit is puur "natte vinger werk", nergens op gebaseerd.
maar evengoed bedankt voor jouw reactie.
ik hoop niet dat er nog meer mensen zijn die mij het bouwen en vliegen willen ontmoedigen want zoals jullie gemerkt hebben ga ik stug door met bouwen.
iedereen is verder welkom (jij ook hoor Aad

) om gefundeerd commentaar te geven op mijn bouwen (verenstaal ipv draadstaal - domping van de motor enz enz) de motor is misschien wat "under powered" dus dat hoofdstuk is nu gesloten.
Redounder, bedankt voor het complimentje